Toon posts:

Harde schijven worden niet gedetecteerd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc gekocht, die ik heb laten samenstellen met
Mobo: ASUS A8V - VIA K8T800Pro
en een SATA HD (Maxtor Diamond 200G)

Ik heb er zelf nog eens een extra IDE kabel op aangesloten zodat ik mijn DVD-drive en mijn andere harde schijf er ook kon op aansluiten.

In BIOS zelf wordt de SATA HD en de ATA HD helemaal niet detected, en de DVD-drive alleen maar als ik beide jumpers van de DVD drive en de ATA HD eruit laat (dus beide op slave)
Bij het opstarten zie ik wel dat mn SATA HD detected wordt, maar als ik dan van mijn windows XP cdrom boot, dan vindt hij alleen de ATA HD (waar er 0MB op vrij zou zijn, wat ook niet klopt), en de WinXP boot cdrom vindt dus niet de SATA HD waar ik het wil op instaleren... Als ik dan de ATA HD ontkoppel en alleen de DVD-drive en de SATA HD inlaat, dan geeft hij een error bij het booten van de WinXP cdrom dat hij geen harde schijven vindt...

Ook krijg ik een error bij het opstarten, namelijk bij een schermpje van "FastTrack" waar hij de IDE Drives probeert te detecteren en ze niet vindt en dan met een error komt van dat ze niet op de FastTrack controller zijn aangesloten ofzo, en dat de BIOS niet geinstaleerd zou zijn.

Ik ken er niet erg veel van, dus zou het ook kunnen zijn dat ik iets doms over het hoofd zie, maar volgens mij hebben de mannen die dat in elkaar gestoken hebben het niet grondig uitgetest.

Groetjes en alvast bedankt :)

Verwijderd

Bij het opstarten zie ik wel dat mn SATA HD detected wordt, maar als ik dan van mijn windows XP cdrom boot, dan vindt hij alleen de ATA HD (waar er 0MB op vrij zou zijn, wat ook niet klopt),

heb je de sata drivers proberen te laden tijdens het opstarten van cd-rom

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 12:44 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers

Kijk aldaar in de FAQ onder "Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?" :)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Kontroleer eerst eens wat de jumperinstellingen moeten zijn voor slave/mastersettings. Een dvddrive zonder jumper is er zeldzaam. Meestal kun je kiezen uit 3 plaatsen om de jumper op te zetten: CS, Slave en master.
Voor je sata, is de sata contoller wel aangezet in het bios ? (en inderdaad voor een aantal satacontrollers moet je tijdens de setup op F6 drukken en een floppy met de juiste drivers in je floppydrive stoppen).

Do as I say, don't do as I do.

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:59
Ook even kijken of de s-ata controller niet op raid staat ingesteld. Oh ja en je moet ook even aangeven van welke hd die moet opstarten.

primairy moet dus die s-ata drive worden, anders wil die altijd van ata opstarten.

[ Voor 55% gewijzigd door Roger_Rabbit op 28-12-2004 12:51 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je een S-ATA HD aansluit op de Promise controller, zul je sowieso deze als RAID 0+1 moeten configureren. Ik heb zelf de K8V van ASUS en deze wijkt wat dat betreft niet af van de A8V.

E.e.a. staat zeer duidelijk in het manual beschreven.

ARME AOW’er

Pagina: 1