Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-10 09:25
Ben van plan deze te gaan kopen is dit aanteraden of is het helemaal niks ?

Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/PortableMediaCenters/productinfo/images/hd_product.jpg

Size WxHxD: 5.67" x 3.18" x 1.06" (144mm x 80.7mm x 27mm)
Weight: 12oz (340 grams) with battery
Display: 3.8", 320 x 240 pixel resolution, backlit LCD Display
Capacity: 20GB Hard drive(1)
Battery Life: Up to 22hrs continuous audio playtime(2)
Or up to 7hrs of continuous video playtime(2)
Interface: USB 2.0 (backward compatible with USB 1.1)
Supported Digital Media Types Plays:

Windows Media Video and Photo Story files (.wmv, .asf) at a resolution of 320 x 240 pixels and at a bit rate less than 800kbps
Windows Media Audio files (.wma)
MP3 audio files (.mp3)
JPEG image files (.jpg, .jpg, .jpe, .jfif)

Supported Digital Media Types Compatible(3) with:

Windows Media and Photo Story files (.wmv, .asf) at a resolution higher than 320 x 240 pixels and/or at a bit rate higher than 800kbps
Microsoft Recorded TV Show file (.dvr-ms)
MPEG movie file (.mpeg, .mpg, mpe, .m1v, .mp2v, .mpeg2)(4)
Windows Video file (.avi)(4)
Windows Audio file (.wav)

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:58
Voor het zelfde geld kan je waarschijnlijk ook mooiere dingen vinden, kijk eens naar de Iriver H320, deze schijnt erg goed te zijn. voor de rest is dit een mooi apparaat, vooral door de Windows achtige OS, en dat het een goed merk (Creative) is.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

misschien 's naar Archos kijken? Die heeft ook een hele serie van dit soort producten, en al een stuk langer dan Creative.

Wat moet je voor deze betalen?

av400
tech specs

Archos speelt dvd kwaliteit af, ziet er beter uit op je tv dus. Kan als (video)recorder dienen. Foto's muziek. DivX Xvid etc...

[ Voor 50% gewijzigd door J2pc op 28-12-2004 14:24 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

de pricewatch vind
Creative Zen Portable Media Center, 20GB € 448,-

is dat 'm ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 14:23 . Reden: yup :P ]

• Hom3r
J2pc schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:19:
misschien 's naar Archos kijken? Die heeft ook een hele serie van dit soort producten, en al een stuk langer dan Creative.

Wat moet je voor deze betalen?
€ 549

Maar Archos wat is dat voor merk iemand een linkje voor me ?

• Hom3r
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:21:
de pricewatch vind
Creative Zen Portable Media Center, 20GB € 448,-

is dat 'm ?
Ja dat is hem !

Verwijderd

pricewatch: Creative Zen Portable Media Center, 20GB (USB 2.0) voor die creative zen portable media player

en als je op http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/70 ff kijkt zie je ook nog wel wat producten van archos langskomen :)

edit: http://www.archos.com/ !!!! (wat ben ik toch behulpzaam vandaag)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 14:25 ]

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

gaat vlot dit topic, kan niet eens beetje editen ;)

Pricewatch vanaf 465
pricewatch
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:24:
(wat ben ik toch behulpzaam vandaag)
ik was nog interessante linkjes aan 't spitten, ben alleen niet zo vlot :Y)

[ Voor 35% gewijzigd door J2pc op 28-12-2004 14:31 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Hom3r
Pfff die archos is ook behoorlijk duur als je een beetje dezelfde spec's neemt als die creative.
het enige verschil is dat je er ook mee kan opnemen

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Hom3r schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:31:
Pfff die archos is ook behoorlijk duur als je een beetje dezelfde spec's neemt als die creative.
het enige verschil is dat je er ook mee kan opnemen
|:(
Het verschil is 18 euro...

En het gedeelte dat 'compatible' is. Wordt door de software op je desktop eerst omgezet in WMA/WMV formaat.

Terwijl Archos gewoon lekker DivX/XVid afpseelt.

betekent dus o.a. dat filmpjes met resolutie groter dan 320x240 hoger dan 8000 bps gewoon teruggezet worden naar 320x240 @ 8000bps. Terwijl Archos 704x480 afspeelt... Ziet er een stuk beter uit op je tv. Ook heeft de archos inderdaag de mogelijkheid tot 't zelf opnemen van tv.

Jij vraagt of 't een goede keuze is. Het hangt er ook vanaf wat je ermee wilt. Ik zeg alleen dat Archos ook een hele goede keuze is. De archos is er (uit m'n hoofd) in varianten van 20-100gb.

Ik vind Archos de 18 euro meer zeker waard.

[ Voor 85% gewijzigd door J2pc op 28-12-2004 14:52 ]

• Hom3r
Ik denk toch dat ik voor de Archos AV420 ga

Afbeeldingslocatie: http://www.bcc.nl/data/images/719/201789/25418.jpg

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:08
De Archos AV420 is echt een super strak apparaat. Beelden vind ik zelf heel erg mooi en hij is qua afmetingen een heel stuk slanker dan zijn voorganger, is nu zelfs dunner dan een H320.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30
Jammer dat die mannen van archos nog niks van ontwerpen snappen...

Vind het er niet uitzien :S

[ Voor 16% gewijzigd door lowfi op 28-12-2004 23:29 ]

• ctc
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 12:04

ctc

Ik heb zelf sinds 2 weken de PMC, en hij bevalt me erg goed tot nu toe, ik had eerst de Iriver IHP120, maar daar heb ik een hd crash mee gehad, van "KUCH" Dixons "KUCH" ouch, etc...(zo'n fout maak je niet nog een keer daarna) heb ik een nieuw apparaat uit mogen zoeken, omdat ze geen Iriver producten kunnen leveren vanwege "problemen", ik was van plan de PMP120 te gaan halen, maar dat ging dus helaas niet door. Uit pure wanhoop heb ik dus maar de PMC genomen. Ik vind het nog steeds vrij moeilijk wat ik er van moet vinden, er zijn een hoop voors en tegens, voor mij de belangrijkste:
+ mooi design
+ lang gebruik mbv accu: 7 tot 8 uur met scherm aan, zeker 20 uur alleen audio, niet verkeerd!
+ mooi helder scherm, snelle encoding(320x240!)
+ synchroniseren met Media Player 10, is niks mis mee, in tegenstelling tot wat ik zelf verwacht had

- snel vlekken op voorkant, (vingers)
- CONVERTEREN!!!!!!!
- trage overdracht via USB2.0(is met nieuwste firmware verholpen)
- standaard geen radio, geen opnamemogelijkheden en geen directe file tranfer(drag 'n drop)
- toch wel behoorlijk groot en zwaar, ook wel een voordeel, scherm is behoorlijk groot, en trekt een hoop aandacht ;)

Nog even over het converteren,
Helaas wordt voor video alleen het wmv formaat ondersteund, dus geen divx, xvid etc... erg jammer, maar er zijn mogelijkheden genoeg om zaken om te zetten naar dit formaat, niet echt heel erg dus, wel een voordeel is dat een aantal codec's wel door windows media player 10 omgezet worden naar wmv, de rest moet je met het handje doen, hier zijn wel genoeg guides voor te vinden, en met een beetje prutsen en de juiste tools is dit geen probleem.
Wat erg handig is, mits je Windows Media Center gebruikt, is het opnemen van series en synchorniseren met je PMC, in de trein even het laatste journaaltje kijken is geen probleem.

Mijn conclusie:
Alhoewel ik het niet verwacht had vind ik de nadelen niet tegen de voordelen op wegen, de optionele($49) afstandsbediening bieden een radio, opnamemogelijkheden en voorkomen vieze vlekken! het gewicht/de grootte is niet onoverkomelijk, je hebt wel iets in je handen zeg maar, blijft alleen het converteren over, tsja, dat zullen we voorlopig wel blijven doen, tenzij iemand de fw weet te hacken en wat codecs weet toe te voegen :9~

I reject your reality and substitute my own!!!

• Hom3r
:? Ik dacht dat hij wel gewoon divx en xvid onder steunde ? of ben ik in de bonen !

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

divx & xvid worden geconverteerd. Als je creative-site ondersteund staat 't bij de 3
(3) Windows Media Player converts files to Windows Media Video and Windows Media Audio file formats to play on device.

• Hom3r
aha Dus me divx kan ik gewoon bekijken, das mooi !

[ Voor 4% gewijzigd door Hom3r op 29-12-2004 12:00 ]

Verwijderd

Low-Fi schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:17:
Jammer dat die mannen van archos nog niks van ontwerpen snappen...

Vind het er niet uitzien :S
lijkt op iets dat in de reclame is bij de lidl ja :\ maarja drm zal die ook wel een stuk goedkoper zijn

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 15:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

ja, maar na dat het dus is omgezet en das dus traag...

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Hom3r schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:59:
aha Dus me divx kan ik gewoon bekijken, das mooi !
jah, maar wel in minder dan de helft van de kwaliteit die de Archos 400 geeft

• Hom3r
mmm ik ga er nog maar eens goed over denken. Die van creative vindt ik namelijk erg mooi ook door dat windows media gebeuren, maar die van archos is weer leuk door dat opnemen van tv ahhh keuzes :D

Verwijderd

Low-Fi over smaak valt moeilijk te twisten. dat jij hem lelijk vind wil nog niet zeggen dat een ander hem hartstikke mooi vind. Ik zelf vind de av400 serie juist erg mooi vormgegeven. het geeft mij een veel slanker idee dan de creative, die juist weer een robuuster uiterlijk heeft. Wat betreft kwaliteit is archos top sinds de gmini400 en de av400 serie. Ze hebben sowieso al meer ervaring mee als creative. Zij waren een van de eersten, zoniet de eerste die een pocket video player maakten.

Kortom probeer alleen op specs een oordeel te vellen en niet op uiterlijk, want dat is een strijd die men nooit wint.

• Hom3r
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:24:
Low-Fi over smaak valt moeilijk te twisten. dat jij hem lelijk vind wil nog niet zeggen dat een ander hem hartstikke mooi vind. Ik zelf vind de av400 serie juist erg mooi vormgegeven. het geeft mij een veel slanker idee dan de creative, die juist weer een robuuster uiterlijk heeft. Wat betreft kwaliteit is archos top sinds de gmini400 en de av400 serie. Ze hebben sowieso al meer ervaring mee als creative. Zij waren een van de eersten, zoniet de eerste die een pocket video player maakten.

Kortom probeer alleen op specs een oordeel te vellen en niet op uiterlijk, want dat is een strijd die men nooit wint.
dat doe ik ook niet hoor viind de keuze moeilijk omdat ik ze allebei mooi vindt, ga van daag ff naar de winkel om ze allebei ff in de handen te hebben !

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 13:42
ik vind €465 alleen voor een media player een beetje veel geld. :)
offtopic:
Ik ben zelf ook op zoek naar een hardisk mp3 speler met mss wel media dinges O-)
Maar dan ga ik echt voor de iRiver H320 of toch de Iaudio M3

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Hom3r
spyros schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:35:
ik vind €465 alleen voor een media player een beetje veel geld. :)
offtopic:
Ik ben zelf ook op zoek naar een hardisk mp3 speler met mss wel media dinges O-)
Maar dan ga ik echt voor de iRiver H320 of toch de Iaudio M3
Ach ik heb het tebesteden maar wil het wel goed besteden :)

• FDMK
Hom3r schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:55:
[...]

Ach ik heb het tebesteden maar wil het wel goed besteden :)
Ik zal dan als ik jou was gaan voor de Av400 ;) mooi ding hoor zelf in mn handen gehad :)

• Hom3r
spyros schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:49:
[...]

Ik zal dan als ik jou was gaan voor de Av400 ;) mooi ding hoor zelf in mn handen gehad :)
yep en dat met het opnemen van tv vindt ik ook wel wat. maar is dat dan ook weer op je computer om te zetten als divx of dergelijk

• Hom3r
Ben toch nog even veder wezen kijken en ben deze tegen gekomen,

Afbeeldingslocatie: http://www.baluma.com/noticias/noticias_ampliadas_2003/0630_Thomson/lyra.jpg

En ik denk dat ik deze ook ga kopen ook omdat hij een stuk goedkoper is dan de rest !
Wat denken jullie er van ?

Voor de spec's

http://www.thomson.fr/ima...004_2005_en_302157_25.htm

• FDMK
Hom3r schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:06:
Ben toch nog even veder wezen kijken en ben deze tegen gekomen,

[afbeelding]

En ik denk dat ik deze ook ga kopen ook omdat hij een stuk goedkoper is dan de rest !
Wat denken jullie er van ?

Voor de spec's

http://www.thomson.fr/ima...004_2005_en_302157_25.htm
Ga je nou echt bij elke speler vragen of deze ok is :Z |:( ?

• Hom3r
ja heb je daar problemen mee

ik vraag gewoon wat en dit is pas de tweede keer dat ik dat vraag man

• FDMK
Hom3r schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:09:
ja heb je daar problemen mee

ik vraag gewoon wat en dit is pas de tweede keer dat ik dat vraag man
:X nvm

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik ben ook geinteresseerd in een Multimedia-Viewer (ja ze heten ze officieel). Heb zo'n beetje ze allemaal wel gezien en sommige ook in m'n handen gehad. Ik noem even de belangrijkste voor en nadelen van elk apparaat (wat ik tenminste belangrijk vindt bij deze apparaten).

Creative Zen PMC
Voordelen:
22 uur geluid afspelen en 7 uur beeld. TOP dus en de accu is verwisselbaar en misschien nog wel belangrijker ook al los te verkrijgen. Hij's oplaadbaar met een USB kabel, heel handig dus. Van de reviews wat ik gelezen heb is het enigste minpuntje bij dit eerste generatie portable media player, dat hij groter en zwaarder is dan normaal (340 gram). Vettige vlekken valt op te lossen door hem altijd in een pouch mee te nemen, die meteen fungeert als doekie ;) . De prijs van deze is een raadsel. De Dixons bied hem aan voor 548 euro en de Vobis voor 549 euro. Maar als je de pricewatch erbij pakt is het laagste 379 euro 8)7 . Behoorlijk verschil dus.

Samsung YH-999
12 uur geluid en 3 uur beeld. Niet zo goed als de Zen en zeker omdat ik met MCE opgenomen programma's wil gaan kijken is dit teleurstellend. Tevens is de accu niet verwisselbaar, dus wellicht na een jaar of twee dat je hem helemaal niet meer kan gebruiken zonder stroomadapter. Nog een nadeel is dat je via een USB kabel je NIET kan opladen, de Zen kan dit wel. GROOT voordeel daar tegenover is dat hij er prachtig uit ziet. Hij is ongeveer 1,5 keer groter in de breedte dan een Ipod maar verder is hij even hoog en diep. Het scherm is ietsie kleiner dan die van de Zen, 3,5inch t/o 3,7inch, maar wel zelfde pixelaantal (320x240). Wanneer de Creative's accu gecombineerd was met de Samsung looks hadden we het perfecte apparaat. Prijs bij Dixons 598 euro, heb hem verder nog niet goedkoper gezien.

Thomson Lyra (ook wel RCA Lyra)
Deze heb ik in m'n handen gehad. 12 uur geluid en 4 uur beeld. Geen verwisselbare accu. De looks van dit apparaat zijn goed op foto's maar als je hem in je handen hebt lijkt het wel speelgoed. Dat "goedkope" chroom en pieleterigge knopjes is niks voor mij. Daar tegenover staat dat de support heel goed moet zijn, veel updates en alles wordt ondersteund. Soms wordt er wel een verwijzing gegeven dat een feature later was pas wordt erin gezet. Je kunt trouwens ook opnemen met hem, maar dat vindt ik niet zo'n bijzonder allemaal. Dit is overigens niet windows based (geen PMC) en je zult hem dan ook handmatig moeten vullen en playlistst maken. Voordeel van deze is de prijs: 379 euro bij mediamarkt.

Dit is het zo'n beetje... Als ik weer wat vindt wat de moeite waard is, dan zet ik het hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 24-02-2005 12:25 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Waarom geen iPod?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik vermeld dat ik een multimediaviewer wil....al een filmpje zien spelen op een Ipod? ;).
Daarnaast gebruik ik WMP 10 voor het organiseren van m'n muziek. Ipod heeft weer ITunes nodig |:( .

[ Voor 19% gewijzigd door Dukey op 24-02-2005 15:06 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-11 14:44
Heeft iemand geprobeerd om zijn Canon digitale camera aan deze speler te hangen? Ik vraag me namelijk af of dat mogelijk is (en werkt, natuurlijk :P ). Op de site van Creative vind ik geen enkele informatie hierover.

Op Got wordt trouwens ook niet veel aandacht aan dit apparaat besteed.
Moet ik dan toch maar voor de Archos AV400 serie gaan ?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
pvtonger schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 09:19:
Heeft iemand geprobeerd om zijn Canon digitale camera aan deze speler te hangen? Ik vraag me namelijk af of dat mogelijk is (en werkt, natuurlijk :P ). Op de site van Creative vind ik geen enkele informatie hierover.

Op Got wordt trouwens ook niet veel aandacht aan dit apparaat besteed.
Moet ik dan toch maar voor de Archos AV400 serie gaan ?
Ja :*)

PSN: djmurcielago

• pvtonger
En de snelheid van het overzetten is redelijk? (USB 1.1)

Ik heb gisteren de AV440 besteld, maar nu breng je me aant twijfelen.
Qua design is de Creative namelijk stukken mooier. Zal eens goed gaan
nadenken of ik de Archos niet moet annuleren...

Vind je 20 Gig trouwens genoeg of zou je graag een grotere HD willen hebben?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
pvtonger schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:02:
[...]

En de snelheid van het overzetten is redelijk? (USB 1.1)

Ik heb gisteren de AV440 besteld, maar nu breng je me aant twijfelen.
Qua design is de Creative namelijk stukken mooier. Zal eens goed gaan
nadenken of ik de Archos niet moet annuleren...

Vind je 20 Gig trouwens genoeg of zou je graag een grotere HD willen hebben?
ff voor de duidelijkheid, ik heb zelf nog geen archos, zit zelf te twijfelen tussen de gmini en de av420
de av440 heeft dus 40gb, dr zit usb2.0 op, weet niet wat jouw pc doet, maar ga maar uit van een maximumsnelheid bij ideale omstandigheden van 1 mb/sec, maar t zal eerder zo rond de 800 kb/sec

de archos heeft meer mogelijkheden, kijk of je die gaat gebruiken, en beslis dan
hou wel in je achterhoofd dat de creative elke keer moet converteren om een divx/xvid erop te zetten

PSN: djmurcielago

• pvtonger
djmurcielago schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:18:
ff voor de duidelijkheid, ik heb zelf nog geen archos, zit zelf te twijfelen tussen de gmini en de av420
de av440 heeft dus 40gb, dr zit usb2.0 op, weet niet wat jouw pc doet, maar ga maar uit van een maximumsnelheid bij ideale omstandigheden van 1 mb/sec, maar t zal eerder zo rond de 800 kb/sec

de archos heeft meer mogelijkheden, kijk of je die gaat gebruiken, en beslis dan
hou wel in je achterhoofd dat de creative elke keer moet converteren om een divx/xvid erop te zetten
Dank je voor de tip.

Ik wil nog graag weten hoe 't met de overdrachts snelheid van de camera naar de PMC zit. Dat gaat redelijk snel? Ik heb een Digital Rebel met bestanden van zo'n 2 a 3 MB per stuk. Dus 100 foto's overzetten zal dus enige tijd kunnen duren.

Welke camera heb je zelf gebruikt om dit te testen?
Pagina: 1