USR 8054 geen verbinding met internet (@home)

Pagina: 1
Acties:

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:36

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Ik heb nu een week of 4 een USR 8054 router/AP.
In eerste instantie veel moeite gehad mijn internet verbinding aan de praat te krijgen. uiteindelijk toch gelukt door DHCP aan te zetten. Dacht dat ik een statisch IP adres had, blijkt toch dynamisch te zijn..

Deze week firmware 1.64 (??) erop te zetten, omdat de wifi verbinding wel eens verbroken werd. Dit hoopte ik met de nieuwe firmware op te lossen..
De internet verbinding werkt nu alweer niet meer en krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat. Alle instellingen nagelopen. DHCP weer aangezet..enz.. Ik moet zeggen dat de nieuwe firmware wel overzichtelijker is.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Wil de helpdesk bellen, maar ben niet vaak in de gelegenheid om te bellen, omdat ik op mijn werk zit tijdens de openingstijden van de helpdesk. :o

Voor alle volledigheid zal ik wat meer informatie geven.
- Het gaat om en @home kabel verbinding
- Motorola modem
- Wel wifi verbinding met andere PC in het netwerk
- "internet PC" is via UTP verbonden (LAN)
- Windows XP firewall uitgezet (dacht dat daar het probleem lag)
- PC geeft aan dat er wel een verbinding met internet is ("internet verbinding is nu actief")
- Bij eigenschappen van deze internet verbinding is te zien dat de pc info uitwisselt met de gateway maar de gateway niet met het modem.

Mocht er nog meer info nodig zijn dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt!

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Verwijderd

Ik heb dus precies hetzelfde probleem.
Gooi Firmware 1.64 erop kan nu geen verbinding meer maken met het internet. Alle instellingen zijn exact hetzelfde (heb van de oude config screenshots gemaakt).

Ik heb sterk het gevoel dat het aan de firmware ligt, heb nu mn andere router ff aangesloten en die maakt wel in 1 keer via pptp verbinding met mn ISP en dus het internet.

Hopende dat iemand dit probleem al eens heeft opgelost

ter info:
ADSL Basic van Tiscali (2mbit)
Alcatel Speedtouch modem (ethernet)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 19:30 ]

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 09:11

Suaver

jokecoat

Hmm hier heeft mijn wifi dus ook last van, aangezien ik regelmatig eraf wordt gegooid en zegt ie dat een van de "netwerkkabels" niet aangesloten zit. De vaste internetconnectie wordt dan op alle computers even eruit gegooid en is 5 sec daarna weer actief. Heel erg raar.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Verwijderd

Suaver schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:30:
Hmm hier heeft mijn wifi dus ook last van, aangezien ik regelmatig eraf wordt gegooid en zegt ie dat een van de "netwerkkabels" niet aangesloten zit. De vaste internetconnectie wordt dan op alle computers even eruit gegooid en is 5 sec daarna weer actief. Heel erg raar.
Dat probleem had ik dus ook, dus d8 ik gooi de nieuwe firmware erop die zou dat moeten oplossen, maar nu komt die dus weer met een nieuw probleem op de proppen.

p.s: kan op de usr website geen troubleshoot hiervoor vinden..

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb je overigens ook al een in onderstaand draadje gekeken, daar hebben namelijk meerdere mensen hun ervaringen/frustraties/e.d. voor wat betreft de USR Router/Access Point gemeld en gedeeld. Wellicht staat daar ook nog een oplossing tussen:

US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:36

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost....(tenminste 1 van de 2 problemen)
Ik heb nu weer internet verbinding.
Bij de oude firmware had ik DHCP aan staan en als host USR8054 staan en werkte alles gewoon.

Bij de nieuwe firmware merkte ik dat de PC wel verbinding maakte met de router.., maar de router niet met mijn motorola modem.
Bleek dat ik in als host naam naar het modem moest verwijzen (eigenlijk logisch)
Bij @home is dat eem Cp.... nummer/code

Blijft echter het probleem dat mijn Wifi netwerk verbinding af en toe wegvalt.
Het rare is dat dit soms een hele week niet is en dan juist weer een dag wel extreem veel.
Schijnbaar is dit een typisch probleem van USR. een echte oplossing schijnt men hiervoor nog niet te hebben.

Bij mij werkt de nieuwe firmware wel beter dan de oude..
Ik had juist gekozen voor USR omdat ik een lange afstand moet overbruggen....(40 meter)
Liever had ik een Linksys gehad..die heeft wat positievere gebruikerservaringen...behalve wat betreft afstand.....

Een aantal vragen die hier gesteld worden zijn wellicht ook al benatwoord op het het forum van Troubles@home.

Anders misschien in in het topic dat de voorgaande poster al vermeldde.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 09:11

Suaver

jokecoat

straffe_hendrik schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:34:
Het rare is dat dit soms een hele week niet is en dan juist weer een dag wel extreem veel.
Je haalt de woorden uit mijn mond.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Pagina: 1