Toon posts:

Overschakelen op Barebone.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben het beetje beu van mijn grote pc altijd te versleuren. ( Chieftec maxi ;) ) En ben eens aan het rondzien voor een barebone.

Huidige systeem : P4 2800/800, 1 gig ram, 2x80gig sata, R9800Pro + zalman HP80c, tv kaart, Audigy 2 ...

Enkele vraagjes :

- Wat doe ik beste met videokaart vermits die zalman er niet in past? Zijn er tegenwoordig vergelijkbare ( niet te dure ) videokaarten die stillere koeling hebben?

- Hoe snel is een raptor 74gb tov mijn huidige config in raid0? En veel luider? Want die maxtor sata's maken ook nogal wat lawaai. Want ik zou dan evt een Raptor kopen voor os + externe hd van rond de 200 gig voor data opslag.

- Kan ik tv kaart bij in barebone steken of zijn er waar dit al in zit? Voorkeur gaat zeker uit naar laatste vermits ik gezien heb dat er maar 1 pci slot in die dingen zit, waar ik dan iets anders kan insteken.

- Ik heb een logitech Z5500. Is de interne geluidskaart in die dingen beetje in orde ter vervanging van mijn Audigy 2?

Welke barebone voor p4 is beste? ( prijs voorlopig gn belang )

Thx!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:34

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als je zoveel eisen aan het aantal PCI sloten en opslagruimte stelt, is het misschien een idee om net een stapje groter te gaan en een Micro-ATX moederbord en bijbehorende kleine kast te kopen voor je bestaande pc? Dat scheelt al een eind in gewicht en grootte...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aantal pci sloten is niet zo zeer probleem als geluidskaart die in barebone zit op iets trekt.

Idem voor tv kaart, is enige wat ik nodig heb van pci, dus als er barebones zouden bestaan met deftige interne tv tuner is er helemaal geen probleem. Dan zal ene pci slot van barebone zelfs niet gebruikt worden.

Mijn 2 voornaamste problemen zijn de videokaart en de harde schijven.

Ik speel niet zoveel games meer als vroeger dus een r9800 pro is misschien niet meer nodig maar zou toch nog graag af en toe game kunnen draaien, zonder de lawaaierige fan van mijn r9800. Vandaar mss tragere, maar stillere agp kaart? Ofwel andere cooler voor op de huidige videokaart, dit zou nog beter zijn.

Over de raptor is mijn enige zorg dat deze heel luid is, maar valt mee volgens de reviews die ik gelezen heb. Iemand ervaring hiermee?