Toon posts:

Ervaringen met WinDVD 6 of PowerDVD 6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou graag van jullie willen weten wat jullie ervaringen zijn met WinDVD 6 en/of PowerDVD 6.
Vanaf PowerDVD 4 ben ik overgestapt naar WinDVD, maar hoor de laatste tijd veel positiefs over POwerDVD.

Wat is volgens jullie het beste pakket?

Verwijderd

Ik heb ze beide gebruikt. Eerst Windvd 5 daarna 6 en toen overgestapt naar powerdvd omdat:
Vanaf het moment dat ik windvd6 installeerde hij conflicten gaf met andere codecs en ik dat niet opgelost kreeg. Toen ik eenmaal powerdvd installeerde wil ik absoluut niet meer terug.
Het voelt allemaal wat sneller en soepeler aan. Ook dat gezeik in windvd dat een dvd op je harddisk niet in de goede folder staat ergerde ik me dood aan (vob etc files moeten perse in ts_video staan)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:57:
Ik heb ze beide gebruikt. Eerst Windvd 5 daarna 6 en toen overgestapt naar powerdvd omdat:
Vanaf het moment dat ik windvd6 installeerde hij conflicten gaf met andere codecs en ik dat niet opgelost kreeg. Toen ik eenmaal powerdvd installeerde wil ik absoluut niet meer terug.
Het voelt allemaal wat sneller en soepeler aan. Ook dat gezeik in windvd dat een dvd op je harddisk niet in de goede folder staat ergerde ik me dood aan (vob etc files moeten perse in ts_video staan)
Ik sluit me inderdaad volledig aan bij Gehakt.
WinDVD werkt mooi (En WinDVD 6 is gratis aangezien het bij mijn moederbord geleverd is), maar ik vind PowerDVD veel en veel plezieriger werken. Maar de supported files is van WinDVD wel beter kon ik mij herinneren. PowerDVD heeft nogal eens wat moeite met sommige files.
Maar ja, beiden zijn gratis hier: PowerDVD:LiteOn DVD Brander en LiteOn DVDRom spelerl; WinDVD: ASUS A8V Deluxe Moederbord ;)
Maar ik geef de keuze aan PowerDVD. Alhoewel PowerDVD wel wat langer duurt met het opstarten...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mischien niet het juiste topic maar goed

hoe kan ik het instellen dat powerdvd alleen de dvd`s automatisch opent en niet de mp3

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

robbertm schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:01:
mischien niet het juiste topic maar goed

hoe kan ik het instellen dat powerdvd alleen de dvd`s automatisch opent en niet de mp3
Alleen de DVD's opent?
Dus als ik het goed begrijp wil je dat PowerDVD DVD;s opent, en WMP de MP3. Gewoon op een MP3 klikken met rechtermuisknop, en dan openen met, selecteer WMP of iets anders, en selecteerd: Dit type bestand altijd met dit programma openen oid.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 14:29
Ik gebruik hier PowerDVD 6 en ik ervaar allemaal problemen, waar ik bij PowerDVD 5 geen last van had. Het is voor mij bijvoorbeeld niet mogelijk om bestanden te kopieren op mijn pc als ik een dvd aan het afspelen ben. Mijn cpu-load knalt omhoog naar de 80-90% en vervolgens begint de dvd te haperen. Ik ben weer terug gestapt op PowerDVD 5 en ik heb nergens meer last van..

Verwijderd

O, da's goed dat je het zegt. Ik heb zelf nog PowerDVD versie 5 die ik op dit moment nog gebruik. De optie om (stukken van) DVD's en zelfs iso's direct van de harddisk af te spelen vind ik geweldig in elk geval. Maar ik ga versie 6 toch effe proberen! :)

De enige optie die ik nog mis is een "Shut down PC automatically when playlist is played" want nu kan ik dan alsnog uit mijn bed klimmen om de computer uit te zetten :(

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, het is een vraag van welke smaak he...

Ik zelf draai Windvd 5 met plezier ik mis niets aan de functies, draai toch bijna nooit DVD's op mijn pc. Daarvoor heb ik een DVD speler! :-)

[ Voor 39% gewijzigd door swampy op 07-03-2005 03:24 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Ik heb hem anders toch wel nodig voor DivX en Xvid. Heb geen zin om daar weer een nieuwe standalone DVD-speler voor te kopen die dat ook weer ondersteunt (die dan eerdaags toch weer vervangen moet worden als ze met wéér iets anders komen). ;)

Maarre, zojuist effe PowerDVD 6 trial van de officiële site gedownload en geinstalleerd, maar dat programma weigert dus op te starten! Na een paar seconden zandlopertje kapt ie er gewoon mee! :(

//edit//
Toch raar dat ik via Emule wel aan een werkende versie kan komen en niet via Cyberlink. Heb ik meteen de meest uitgebreide. Versie 6 werkt hier perfect nu! Ik vind het echt een goed programma! Alleen jammer dat er geen optie op zit "Shut down PC after playing playlist". Zit op Nero wel met branden... Zouden zij ook moeten inbakken!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 07:46 ]

Pagina: 1