[Exchange 5.5] Permissions op sent en deleted items

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Topicstarter
Weet iemand hoe je een ander permissie kunt geven op genoemde folders? Bij machtigingen staan ze er niet bij. Ik heb de andere gebruiker al admin permissies gegeven op de betreffende mailbox, maar no-go.

Sign here against sigs

Verwijderd

Als je de andere gebruiker alle rechten gegeven hebt, moet je ff 15 minuten wachten.
Exchange 5.5 werkt om de 15 minuten de database bij.

De gebruikers moet dan de mailbox verwijderen uit zijn folder list.
Outlook afsluiten en weer opnieuw starten en daarna de opnieuw mailboxen toevoegen.
Outlook heeft namelijk onthouden dat je er niet bij mag.
Vandaar dat het zo omslachtig gaat.

De gebruikers van de mailbox kan via outlook ook zelf rechten uitdelen. In dat geval wel per folder.
Als beheerder kan je het alleen op de hele mailbox.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Topicstarter
Dat is waardevolle informatie. Ik kreeg het daarnet voor elkaar toen ik apart op die twee folders de permissies instelde ipv op de gehele mailbox. Maar dat kan natuurlijk toeval zijn. Ik heb me er wel vaker over verbaast dat instellingen zomaar opeens wel of niet werkten, dit verklaart een hoop.

Thnx!

Sign here against sigs

Verwijderd

Normaal is het een kwestie van rechten zetten in de Exchange Administator en dan ff 15 min wachten. Daarna kan je pas de mailboxen toevoegen aan de folder list in Outlook.

Wat ook vaak gebeurt, is dat exchange net 13 minuten geleden zijn database heeft bij gewerkt.
Jij zet rechten op de 14e minuut. En ja... dan gaat het 1 minuut later gelijk werken.
Zo krijg je natuurlijk ook verwarring en verwachting.

En dan het gedrag van Outlook. Als die weet dat je er niet bij mag, zal je dus een omslachtige actie moeten doen. Ik wacht daarom altijd 15 minuten voordat ik weer contact opneem met mijn gebruikers.

Als je vanuit Outlook rechten zet op de folders, werkt dat wel meteen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:12:
Normaal is het een kwestie van rechten zetten in de Exchange Administator en dan ff 15 min wachten. Daarna kan je pas de mailboxen toevoegen aan de folder list in Outlook.

Wat ook vaak gebeurt, is dat exchange net 13 minuten geleden zijn database heeft bij gewerkt.
Jij zet rechten op de 14e minuut. En ja... dan gaat het 1 minuut later gelijk werken.
Zo krijg je natuurlijk ook verwarring en verwachting.

En dan het gedrag van Outlook. Als die weet dat je er niet bij mag, zal je dus een omslachtige actie moeten doen. Ik wacht daarom altijd 15 minuten voordat ik weer contact opneem met mijn gebruikers.

Als je vanuit Outlook rechten zet op de folders, werkt dat wel meteen.
Exchange5.5 werkt zijn rechten pas bij als de machine er tijd voor heeft dit kan 15 minuten tot erg lang duren al naar gelang hoe druk een Exchange server het heeft.
TS heeft niet erg zijn best gedaan want dit is echt basic beheer werk...

Verwijderd

Zie mutsje. Daarnaast vind ik de vraagstelling 0,0 niveau voor Professional Networking & Servers.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.