Toon posts:

Brand buffer probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een TSSTcorp CD/DVDW (Samsung) TS-H552B dvdbranden
maar telkens al wil ik er iets mee branden cd / dvd -/+ dan blijft mijn buffer maar van 0 naar 100 schommelen.

me brander staat op master en me dvdrom op slave

maar in andere topics las ik over DMA maar daar weet ik het fijne niet van, Bij secundary ide controller is apparaat0 in PIO modus, en apparaat1 in Ultra DMA Mode 4

apparaat 0 wil niet in DMA Mode.

Weet een van jullie wat het zou kunnen zijn?

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Heb je nog andere programma's op de achtergrond draaien? Bij mij wil de buffer nog weleens fluctueren als er door een ander programma een behoorlijke activiteit wordt gegenereerd op de harde schijf.

Of als een programma je processor voor de volle 100% probeert te gebruiken wil dit ook weleens voorkomen.

Mocht dat beide niet het geval zijn, dan kan het ook aan je moederbord liggen. Al moet ik zeggen dat de brander in pio modus ook zonder die fluctuerende buffer moet werken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is hier op GoT de bedoeling dat je inzet toont en research pleegt eer je een topic opent, waarvan ik dus niks in de topicstart terugzie. Daaronder valt o.a. het doornemen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Hier in OM is dat OM FAQ / Beleid :) Kijk aldaar dus onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt hiet goed". Daarin staat ook het e.e.a. over DMA problemen en hoe deze te oplossen.

Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [FAQ]FAQ[/FAQ]registratievoorwaarden en deze alsnog rustig en aandachtig te doornemen. Zodoende kun jejezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 28-12-2004 15:33 ]

Dit topic is gesloten.