[XP] TweakUI Automatic login with Wireless network*

Pagina: 1
Acties:

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Moguh,
Ik wil met TweakUI automatisch inloggen met een bepaald account op ons domein. Als ik de desktop op de utp-kabel aansluit werkt dit ook goed, gebruik ik echter een wireless netwerk dan krijg ik de melding dat het domein niet beschikbaar is, danwel dat het roaming profile niet geladen kan worden. Het lijkt erop dat tweakUI gaat proberen in te loggen nog voordat de netwerkdrivers geladen zijn. Kan ik iets van een delay voor het inloggen instellen oid? of zijn er andere oplossingen te bedenken??
thanks

iRacing Profiel

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan in je GPO aangeven dat je wilt wachten op het netwerk voor het inloggen :) Heb uit je sig gehaald dat je Windows 2000 gebruikt, dus deze zet ik even vooraan in de titel :) Als dit niet correct is, zou je dat dan met nog even willen melden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kroegtijger schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:30:
Het lijkt erop dat tweakUI gaat proberen in te loggen nog voordat de netwerkdrivers geladen zijn. Kan ik iets van een delay voor het inloggen instellen oid? of zijn er andere oplossingen te bedenken??
Afhankelijk van het gebruikte OS; bij XP kan je via de built-in Wireless Zeroconfig ervoor zorgen dat je verbinding @ machine startup al werkt, in tegenstelling tot alle 3rd party apps die pas @ user logon werken.

Als je het probleem "geen netwerk beschikbaar vóór het inloggen" al opgelost hebt dan zit het in de instelling die sanfranjake je geeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
heb even de GPO aangepast (GPO's computer configuration\Administrative templates\system\logon object op enabled gezet) maar dit werkt ook niet... de logon wandelt net zo makkelijk door waarna de melding weer verschijnt dat het roaming profile niet geladen kan worden. T zou kunnen dat dit door de Policies van de server wordt overruled, maar volgens mij staan daar geen policies voor..

iRacing Profiel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit - maar zoals Backslash32 ook al aangeeft, gebruik je wel de ingebouwde software van Windows, en niet een of andere 3rd-party oplossing? :)