Netwerk is 100Mbit maar draait op 10Mbit

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:46
Ik heb een probleem met mijn netwerk. Ik heb een netwerkkaart op mijn moederbord(VIA Rhine II fast Ethernet Adapter). Hij kan 10 en 100Mbit aan. Ik heb de drivers geinstalleerd maar als ik iets van een andere pc in mijn netwerk ophaal gaat het met een snelheid van 10Mbit. Terwijl het bij mijn 2e pc wel snel gaat.

Ik heb al een andere netwerkkaart geprobeert (CNET PRo 200 PCi Fast Ethernet Adapter) maar ook die gaat niet ech snel (dus weer 10Mbit). IK zit hier al lang mee en ik vind het heel erg irritant. Weet iemand misschien een oplossing?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-02 20:08
Zit er een switch tussen? 100mb hubje? Zo ja, probeer eens met crosskabel ertussen

Hoe ben je trouwens tot de conclusie gekomen dat het 10mbit is? 10MB zou goed kunnen op een 100mbit netwerk.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:15
Heb je zelf je netwerkkabel gemaakt? Zoja, let dan op dat je de juiste volgorde van de draden hebt gebruikt. 1 op 1 is niet voldoende voor 100Mbit: electrische velden van de verschillende aders beinvloeden elkaar waardoor je niet meer dan 10Mbit haalt.

Juiste volgorde:
1 oranje/wit
2 oranje
3 groen/wit
4 blauw
5 blauw/wit
6 groen
7 bruin/wit
8 bruin

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat zijn de andere specs van je syste(e)m(en)?
Wat voor processor / harde schijf etc? De netwerkkaarten waar je het over hebt zijn toch wat 'goedkopere' kaarten en deze belasten je processor meer dan bijv een 3Com. Ook de snelheid van je harde schijf kan de overdrachtsnelheid beïnvloeden.

Rail Away!

Verwijderd

Ik denk dat het eerder ligt dat één van de 2 kaarten niet ingesteld staat op autonegotiation en dus op 10Mbit staat ingesteld ;)

• Coldcat
Hoe kan ik dat instellen?

Verwijderd

XP? Ga naar configuratiescherm/netwerkverbindingen/rechtermuisknop op je lan verbinden en naar eigenschappen. Druk daarna op de knop configureren en ga naar het tabblad geavanceerd en daar kun je de snelheid regelen

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
:( check de netwerkkabel, ik heb zelf ook eens een 100mbit netwerk in ons huis aangelegd. Op mijn kamer kreeg ik maar 10mbit, als ik 100mbit afdwong kreeg hij geen verbinding.

Later bleek dat de volgorde van de draadjes in mijn stekkertje verkeerd was. Ik had 2 witte draadjes omgewisseld.

• Coldcat
Ik zal mijn situatie eens omschrijven. IK heb in de meterkast mijn router staan. Daar heb ik een kabel naar boven getrokken en die op een switch aangesloten. Op die switch staan 3 computers. 2 ervan draaien met 100Mbit netwerk maar 1 met 10Mbit.
Dus dat is heel erg vaag. Ik zag de kabels wel even omwisselen. Maar die zijn wel goed volgens mij. Ik had het net zoals ergens anders op GoT stond aangesloten.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hoe test je de snelheid dan? De meeste harde schijven gaan ook niet harder alsdan 10MB namelijk :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Coldcat schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:34:
Ik zal mijn situatie eens omschrijven. IK heb in de meterkast mijn router staan. Daar heb ik een kabel naar boven getrokken en die op een switch aangesloten. Op die switch staan 3 computers. 2 ervan draaien met 100Mbit netwerk maar 1 met 10Mbit.
Dus dat is heel erg vaag. Ik zag de kabels wel even omwisselen. Maar die zijn wel goed volgens mij. Ik had het net zoals ergens anders op GoT stond aangesloten.
Heb je nu al gecontroleerd of niet toevallig je NIC hard op 10Mb staat :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Ik weet niet hoe het met die switch zit, maar indien het een manageable switch is zou het ook kunnen dat de poort op 10 staat ipv 100. Dus verwisselen van poorten waarbij je weet dat deze het wel doet. Tis een ideetje...

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
dat probleem heb ik ook gehad TS, maar toen was ik een beetje eigenwijs en bleek toch echt de volgorde van de kabels verkeert te zijn.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43

Rmg

SSH schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:36:
Hoe test je de snelheid dan? De meeste harde schijven gaan ook niet harder alsdan 10MB namelijk :)
sorry? 8)7

Verwijderd

Het zou kunnen helpen als je je netwerk kaart op 100Mbit / Full duplex configureerd inplaats van Auto detect. Switches ( vooral Cisco's i.s.m 3com & Intel nw-kaartjes ) hebben soms problemen met het detecteren van de duplex mogelijkheden.

• Coldcat
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben net terug van een lan en de organisator had een switch waarbij hij alles van je kon zien. Hij zij dat er erg veel bugs in mijn netwerkkaart zaten. Daarom kon hij niet sneller. De andere kaart draaide wel wat sneller bijna 100Mbit. De conclusie is dus dat hij stuk was |:(

==**==**Topic kan dicht==**==**

Pagina: 1