Toon posts:

settings pc/after effects 3D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk al een lange tijd met AE (6.5 nu) en begin nu met 3D figuren te werken. Wat me ontzettend tegenvalt is dat het 4 min. duurt om een 4 sec. durende 3D animatie te renderen.
En dat kan volgens mij niet mn pc liggen:

Intel P4 3.2 GHz, 800fsb
2 x 512 Kingston DDR400
Asus P4C800-(E) Deluxe
Club3d ATi9800SE 128mb

After Effects v6.5
Swift 3D v.3

Kan iemand mij vertellen of ik hiervoor instellingen moet aanpassen of is dit normaal?

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:50
De rendertijd is natuurlijk heel erg afhankelijk van wat je precies rendert. Een scene met enkel een kubus, zal vrij snel gerenderd zijn.
En als je een animatie maakt op 25 fps, heb je dus al 100 renders nodig. 4 minuten is dan nog niet eens zo gek lijkt me.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 15:14

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hmja, wat die jongen hierboven zei;

Kun je niet wat benchmarks geven (kubus duurt 10 seconden, bol, 40 etc etc.)
want misschien heb je wel een belachelijk complexe scene of heb je er per ongeluk belachelijk ingewikkelde lichtreracties in zitten.

Anders ligt het waarschijnlijk aan je open-GL settings, maar die kunnen eigenlijk weer niet van invloed zijn op je render, dat gaat voornamelijk over je interface :/

kun je iets specifieker zijn dus ?

Stoer; Marduq

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
3D in After Effects heb ik nog nooit gebruikt, maar over het algemeen geldt bij 3d dat 4 minuten renderen voor 4 seconden film eigenlijk nog heel erg snel is. Dan heb je echt een heel erg eenvoudige scene en belichting, met zulke tijden in 3d-land. Maar met After Effects zal het natuurlijk ook wel allemaal heel simpel zijn wat betreft 3D, maar dan nog is 4 minuten niks bijzonders.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal proberen voor die benchmarks te zorgen maar ik ben nog niet zo thuis in het 3D gebeuren. Ik had een woord gemaakt in 3D met de plugin Invigorator van Zaxwerks voor After Effects, geen lichteffecten of camerapunten geanimeerd enkel de letters laten draaien om hun as (4 letters). En dat duurde dus een hele tijd naar mijn mening.

@Xangadix, wat bedoel je met Open-GL? Heb al wat gegoogled en hier op de search gezocht maar begrijp het niet echt wat dat te maken heeft met editing software. Dacht dat iets voor gamers is. :|

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 17:51 ]

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Lol, ja Invigorator is gewoon erg traag, da's normaal hoor.
En opengl heeft niet specifiek met gaming te maken maar is een 3D display standaard dat alle 3d applicaties ondersteunen (open gl of direct 3D is meestal de keus). Afterfx gebruikt voor realtime feedback dan ook opengl. maar dat heeft niets te maken met de uiteidelijke rendertijden naar avi, tga, mov, etc, maar is, zoals al door xangadix gezegd is, puur voor directe input binnen de interface.

[ Voor 87% gewijzigd door dadj op 28-12-2004 18:00 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• XangadiX

XangadiX

aaah... invigorator, kijk dan is het simpel. Dat is een vreselijk, tergend, trage plugin.

OpenGL wordt idd gebruikt als je aan het editen bent (kun je afstellen) en zou niks te maken moeten hebben met je rendertijd. Invigorator echter kan (als je het hem toestaat) ook tijdens het renderen gebruik maken van openGL maar dan kan hij erg buggy worden (mijn tip, doe het niet).

Het grappige van invigorator is wel dat hij niet eens zoveel trager wordt dan dat hij al is als je je modellen complexer maakt.

Gewoon uitzitten en rustig koffie drinken tijdens het renderen, ben ik bang

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
XangadiX schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:46:

OpenGL wordt idd gebruikt als je aan het editen bent (kun je afstellen)...

Gewoon uitzitten en rustig koffie drinken tijdens het renderen, ben ik bang
Hoe kun je dit instellen en verbeter je hiermee de prestaties van het programma (in de zin van sneller werken bv) en vwb Invigorator, ik hoop dan maar dat ze de senseopads in de aanbieding gooien komende tijd :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 23:30 ]

• XangadiX

XangadiX

midden onder je comp view zit een knopje met 5 zwarte blokjes schuin boven elkaar, daar moet je op rechtsklikken en anders in je prefs kijken (f1 schijnt ook te helpen)

Afbeeldingslocatie: http://www.abbode-cookware.co.uk/acatalog/CAFETIERE-Verona%203-6--8%20cup.JPG :Y)

Stoer; Marduq

Pagina: 1