Toon posts:

[ervaringen] Apple online store / Apple dealer

Pagina: 1
Acties:
  • 709 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu zo ongeveer uit dat ik een iBook wil bestellen. Maar nu rest voor mij de vraag, waar zal ik dat doen? En dan doel ik vooral op het verschil tussen de de apple online store en de apple dealer. Wat ik graag van jullie wil weten is jullie ervaringen op beide gebieden wat waarschijnlijk ook best handig is voor andere mensen die een Mac willen aanschaffen. Dus ik heb twee vragen voor jullie....

--> Waar hebben jullie je Mac gekocht?
--> Waarom hebben jullie hem daar gekocht? (dus de voordelen / nadelen)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Misschien handig om te vertellen wat jij zoekt in een dealer/store, wat voor jou reden zijn om voor partij x of y te kiezen.

Want ik vermoed dat iedereen wel positieve ervaringen heeft met zowel dealer als Apple Store, en "elk voordeel heb z'n nadeel"

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in het noorden, dichtbij Groningen en voor zover ik weet hebben ze daar geen AppleCenter of iets dergelijks. Ik wil mijn iBook wel binnen deze vakantie, dus binnen twee week in huis hebben liggen. En als er iets mankeert wil ik het zonder al teveel gedoe afhandelen. Dus voor mij is vooral de service het belangrijkst.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

In Groningen hebben ze degelijk wel een Apple Center, Bossina hijs net nieuw.
Gevestigd in de buurt van de mediamarkt. www.bossina.nl/centre/
Als je voor nog onbekend met met Apple, wil je graag wat service voor eventuele problemen.
Dan lijkt me zo'n winkel toch makkelijkst, als student krijg ook nog eens korting.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb m'n iBook bij een dealer gehaald, omdat ik geen zin had om te wachten op levertijd. De dealer hanteerde dezelfde prijzen en omdat het die dag iLife demodag was, kreeg ik er nog een gratis mok en Sennheiser 457 bij.
Voor garantie bel ik wel gewoon Apple. Want die trein + 2x treintaxi had ik voor een nieuwe iBook wel over, maar niet voor een defecte.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 11:32

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb mijn 15" powerbook in de SoHo store gekocht in New York. De $-koers was (vorige week) extreem voordelig. De garantie is toch wereldwijd en modificaties, zoals andere HD LATEN plaatsen kunnen pas na de garantie periode (anders zou de garantie vervallen :? ). Daarnaast is het modificeren van een PB niet echt goedkoop. Die gasten rekenen ruim €500 euro voor het vervangen van een HD (2 uur arbeid en de kosten van de HD). Voor dat geld doe ik het zelf wel na de garantie periode. Dus vandaar dat ik hem gewoon bij de goedkoopste gekocht heb (was wel in de winkel, maar vanwege de levertijd en de prijs had dat op dat moment de voorkeur).
Afgezien van het eventuele advies zie ik geen enkele toegevoegde waarde van zo'n apple center.

[ Voor 8% gewijzigd door BlaTieBla op 28-12-2004 11:34 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Ik heb m'n iBook gekocht bij de Apple store.

Waarom:
-Goedkoper dan dealer (studentenkorting)
-niet veel dealers in W-Vlaanderen
-Netjes thuis afgezet

Ervaring:
-Goede telefonische contactpersonen (lees: gratis nummer :9 )
-Lange levertijd, maar dat kwam door het expeditie-bedrijf dat hem vanuit Ierland naar Korea heeft gestuurd en dan naar Luxemburg 8)7
-De Apple store-site is über-handig, je hebt gewoon een up-to-date catalogus waar je alles kan zien.

</onzin>

Verwijderd

Ik heb mijn Power Mac bij een Apple Center gekocht (Mac Support, Uitgeest). Ik was daar al eens eerder geweest en heb toen goede informatie gekregen en bovendien heb ik na de uitleg nog ruim een uur met een Mac gespeeld: Photoshop Elements, Wacom tekenpen, installeren van de MS RDP client, inloggen op mijn werk. Heel prettig om zo zeker te kunnen stellen dat een Mac inderdaad een goede keus is. Dan gun ik ze de omzet van de Mac zeker. Alleen de grafisch expert was er niet op zaterdag om een vraag over een oudere SCSI film scanner te beantwoorden.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb een iPod 3G, iMac 700 Mhz en PowerMac G4 1,25 Ghz met Cinema display bij de on-line Apple Store gekocht vanwege de studenten kortingen (ongeveer 6 à 7 %)

Bij MacHouse Woerden heb ik een iPod 1G en iBook 600 Mhz gekocht omdat ik niet wilde wachten en zelf deze produkten wilde uittesten.

Beide ervaringen waren goed. Mensen bij MacHouse weten je goed te informeren en bij de on-line Store kun je van alles vinden en een goede korting krijgen.

Volgend jaar koop ik de iMac G5 via de on-line store met de Apple Developer Connection, dat moet me maximaal 20% korting opleveren, Enig nadeel van de on-line store is dat je een scherm niet kan controleren op dode pixels, maar tot nu toe heb ik daar nooit last van gehad.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MacWolf schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:27:
Bij MacHouse Woerden heb ik een iPod 1G en iBook 600 Mhz gekocht omdat ik niet wilde wachten en zelf deze produkten wilde uittesten.

Beide ervaringen waren goed. Mensen bij MacHouse weten je goed te informeren en bij de on-line Store kun je van alles vinden en een goede korting krijgen.
Bij MacHouse krijg je ook gewoon de studentenkorting. Toen ik daar m'n iBook kocht, zocht de medewerker de juiste prijs op het onderwijs gedeelte van de Apple site.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38
In den haag heb je ook een apple service center met een eigen reparatie afdeling... scheelt weeer opsturen en dat soort elende :)

Ik denk dat ik hem dan ook daar koop. Voor de prijs maakt het in mijnngeval niet uit omdat ik allang geen student meer ben :(

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53
Low-Fi schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:56:
In den haag heb je ook een apple service center met een eigen reparatie afdeling... scheelt weeer opsturen en dat soort elende :)

Ik denk dat ik hem dan ook daar koop. Voor de prijs maakt het in mijnngeval niet uit omdat ik allang geen student meer ben :(
let dan wel op dat ze niet alle reperaties uitvoeren, zon service center mag maar een bepaald aantal reparaties uitvoeren, voor sommige dingen moeten ze hem gewoon richting apple sturen. bijv bij een nieuwe logic board(moederbord). maarja of je hem dan thuis laat ophalen door pakketdienst of bij de winkel maakt niet uit

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

BlaTieBla schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:34:
Ik heb mijn 15" powerbook in de SoHo store gekocht in New York. De $-koers was (vorige week) extreem voordelig.
Ik zal wel iets gemist hebben, maar wat is de SoHO store in New York? Ff naar NY op en neer voor een Powerbook lijkt met wat overdreven als je via internet besteld is het volgens mij bij Apple niet mogelijk om in de VS te bestellen en te laten leveren hier in NL (als dat wel zo is dan had ik dat graag een paar maanden eerder geweten |:( ).

Ik heb trouwens mijn PB 15" met optionele keuzen besteld bij de Online store. Nette afhandeling, keurige tracking en precies geleverd volgende de opgegeven levertijd (2 weken). Ben eerst wel in R'dam wezen kijken bij de Apple store om toch eens fysiek achter een Powerbook te zitten, had nooit eerder (serieus) met een Mac gewerkt.

Conclusie; om te kijken en te proberen is een store ideaal, bestellen kun je net zo goed via internet. Dan wordt alles netjes geleverd en hoef je je luie stoel niet uit.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Verwijderd

FendtVario schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:20:
Conclusie; om te kijken en te proberen is een store ideaal, bestellen kun je net zo goed via internet. Dan wordt alles netjes geleverd en hoef je je luie stoel niet uit.
Hmmm, en waar moet zo'n Store dan van leven? Als iedereen kijkt en niemand koopt, zijn we straks allemaal uitgekeken...

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Dat zoeken ze dan bij Apple maar weer uit. Maar misschien is het ook mogelijk om bij de shop te kopen en dan thuis te laten brengen. Vraag het ze.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 09:52:
[...]

Hmmm, en waar moet zo'n Store dan van leven? Als iedereen kijkt en niemand koopt, zijn we straks allemaal uitgekeken...
Niet als zo'n store van Apple zelf is, en een verlengstuk van de online store is ;)

Maw, het kan Apple ws niet veel schelen of je daar kijkt en vv online koopt of ter plekke koopt ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Canaria schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:34:
[...]

Bij MacHouse krijg je ook gewoon de studentenkorting. Toen ik daar m'n iBook kocht, zocht de medewerker de juiste prijs op het onderwijs gedeelte van de Apple site.
Dat scheelt toch een 1% docentenkorting....m'n iPod bij Machouse Rotterdam was ietsiepietsie duurder dan dat ik het online zou hebben gekocht (met docentenkorting)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 11:32

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

FendtVario schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:20:
Ik zal wel iets gemist hebben, maar wat is de SoHO store in New York? Ff naar NY op en neer voor een Powerbook lijkt met wat overdreven als je via internet besteld is het volgens mij bij Apple niet mogelijk om in de VS te bestellen en te laten leveren hier in NL (als dat wel zo is dan had ik dat graag een paar maanden eerder geweten |:( ).
[...]
SoHo store is idd DE Apple store in New York (ligt ook in de wijk SoHo). Aangezien ik toch in NY moest zijn heb ik meteen maar zo'n apparaat meegenomen. Was overigens voor het eerst dat ik zoiets geprobeerd heb. Aangezien er in mijn directe omgeving wel vaker mensen die kant op gaan zal ik waarschijnlijk wel meer Apple spul uit de US laten "importeren" :) .
Via het internet is het idd niet te doen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:13:
--> Waar hebben jullie je Mac gekocht?
Gestiomatica, Reus Spanje...
Beetje ver voor de gemiddelde Tweaker, maar voor mij slechts 150 KM.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:13:
--> Waarom hebben jullie hem daar gekocht? (dus de voordelen / nadelen)
Ze waren de enige waar ik de zelfde dag nog 2 indigo iMac's kon ophalen....
Moest of beter gezecht wilde die dingen erg snel hebben....

Volgende bestelling 2 eMac's en een iBook ook daar gedaan...
Hebben ze netjes bij mij thuis afgezet, Ze wilden zelfs nog de stekker in het stopcontact drukken en de backups overzetten...

* Hexley heeft liever een dealer met een echte balie en zichtbaar personeel... :)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

@BlaTieBla; ja, als je er toch bent. Scheelt een hele berg duiten in ieder geval. Mocht ik nog een keer in NY komen zal ik er eens gaan kijken :Y).

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:34
bolleh schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:47:
[...]

let dan wel op dat ze niet alle reperaties uitvoeren, zon service center mag maar een bepaald aantal reparaties uitvoeren, voor sommige dingen moeten ze hem gewoon richting apple sturen. bijv bij een nieuwe logic board(moederbord).
Er zit er maar 1 in Den Haag en dat is Apple Centre LJS en die mogen alle reparaties doen behalve cinema schermen (moeten opgestuurd worden) en oude (lees: Pre PBG4 titanium) Powerbooks.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1