Toon posts:

[XUL] printen met XUL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een bestaand systeem (php/mysql - smarty) om te zetten naar RDF / XUL.
Nu ben ik bezig met een print functie die een tree kan uitprinten in XUL.
Als ik met firefox probeer te printen dan hangt firefox. :S.

Heeft iemand ervaring met printen met XUL.

Ik heb internet afgezocht, niets gevonden en ik heb hier nog een boek liggen, staat ook niks in over printen met XUL.

Ik hoop dat er iemand is die t weet... XUL kan alles.. behalve printen :S (zo lijkt t).

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:00:
[...] Als ik met firefox probeer te printen dan hangt firefox. :S.
Als ik dit zo lees denk ik meer dat het te maken heeft met andere oorzaken dan dat XUL het printen niet ondersteunt. Bedoel je hiermee dat XUL/Firefox niet wil printen of dat je gewoon helemaal niet kan printen vanuit Firefox?

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:02:
[...]

Als ik dit zo lees denk ik meer dat het te maken heeft met andere oorzaken dan dat XUL het printen niet ondersteunt. Bedoel je hiermee dat XUL/Firefox niet wil printen of dat je gewoon helemaal niet kan printen vanuit Firefox?
Printen in firefox lukt wel...
Alleen als ik een xul document open heb staan en ik wil printen dan sluit firefox af.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 16:24

chem

Reist de wereld rond

Ik weet niet hoever je in je XUL verhaal bent - maar wij zijn er niet bijster enthousiast over.
Er zijn zoveel onduidelijkheden en onmogelijkheden dat het bouwen van een applicatie in XUL geen lolletje is.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 10:00

killercow

eth0

Ik denk dat het afdrukken van Xul gewoon niet goed werkt, net zo als je ook geen visual basic applicatie naar de printer kunt sturen.

Het beste zou je denk ik een door xul gegenereerde xml file + css kunnen laten parsen en die dan uitprinten, (ik neem aan dat je data wilt printen, en niet een soort van screenshot van je app wilt maken toch?)

Dar firefox je die print knop geeft is denk ik een bug, mischien dat ze het mogelijk kunnen maken om bijvoorbeeld de inhoud van bepaalde xul elementen te printen (textboxen,tree's,lists) maar de default print fuctie van firefox zal gewoon proberen de XUL file zelf te printen via de XUL render engine (die daar bijlbaar niet tegen kan)

[update]Het zou moeten werken, je zou zelfs de xul van firefox zelf moeten kunnen printen.
Er lopen echter een stuk of 8 bugjes welke gaan over het printen van xul, sommige gaan over het webvlijven van de scrollbars, en ook is het bekend dat sommige widgets een crash kunnen veroorzaken, mischien moet je even proberen welke widgets de problemen bij jouw geven.
Een kijkje nemen op bugzilla.mozilla.org helpt mischien ook..[/update]

[ Voor 25% gewijzigd door killercow op 28-12-2004 11:41 ]

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:21:
Ik weet niet hoever je in je XUL verhaal bent - maar wij zijn er niet bijster enthousiast over.
Er zijn zoveel onduidelijkheden en onmogelijkheden dat het bouwen van een applicatie in XUL geen lolletje is.
tis idd een k*twerk maar mijn baas is super enthousiast, vooral over de snelheid..
het enige wat ons niet lukt is t printen in xul.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:54:
[...]

tis idd een k*twerk maar mijn baas is super enthousiast, vooral over de snelheid..
het enige wat ons niet lukt is t printen in xul.
Ik ben er ook enthousiast over, maar het is nog vrij tricky allemaal.

Wij gebruiken het om de documentatie weer te geven met een klein editortje erin....

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 10:00

killercow

eth0

[gruwelijk offtopic]
Ik ben ook erg enthousiast over Xul, maar ik kan nog niet echt een goede applicatie vinden om er mee te bouwen, ik denk steeds aan bijvoorbeeld de administratie van een online systeem, maar tjah dat doet het ook gewoon goed in xhtml toch?

Het liefst bouw ik een applicatie zoals bijvoorbeeld thunderbird waarmee de administratie van een online systeem "offline" kan gebeuren, maar dan ben je zo veel meuk aan het ontwikkelen, das gewoon niet tof. Een protocol om bijvoorbeeld bestellingen te downloaden en dan lokaal op te slaan is wel te doen, maar als er dan 5 mensen allerlei aanpassingen kunnen doen aan die bestellingen wordt de cache weer nutteloos.

Kan je met Xul direct op een sql server connecten? of moet je er dan gewoon php tussen hebben?

[/offtopic]

openkat.nl al gezien?

• chem

chem

Reist de wereld rond

XUL kan RDF inlezen, en dat kan je met (bv.) PHP generen.
XUL is niets meer dan een taal die de layout definieert (alles ten opzichte van elkaar) en de layout kan vullen vanuit RDF files.
RDF files zijn bestanden waar je je data genormaliseerd in vermeld - de RDF parser knoopt de juiste zaken weer aan elkaar.

Nadeel is dat sommige triples (dus die normalisering weer 'terug' zetten) lastig zijn, debugging volkomen kansloos (geen melding, hij doet het gewoon niet), integratie van visuele elementen buiten de standaard onderdelen alleen via workarounds te doen, etc. etc.

Verwijderd

Topicstarter
killercow schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:32:
Het zou moeten werken, je zou zelfs de xul van firefox zelf moeten kunnen printen.
Er lopen echter een stuk of 8 bugjes welke gaan over het printen van xul, sommige gaan over het webvlijven van de scrollbars, en ook is het bekend dat sommige widgets een crash kunnen veroorzaken, mischien moet je even proberen welke widgets de problemen bij jouw geven.
Een kijkje nemen op bugzilla.mozilla.org helpt mischien ook..
Het printen in XUL werkt idd gewoon, alleen op het moment dat ik een TREE wil uitprinten kapt Firefox ermee...

Verwijderd

Topicstarter
Het printen in XUL werkt idd gewoon, alleen op het moment dat ik een TREE wil uitprinten kapt Firefox ermee...
Heeft iemand enig idee of ze deze bug ooit gaan oplossen?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Tuurlijk gaan ze zo'n bug ooit oplossen, maar ik weet niet wat de prioriteit is van deze bug. Wellicht kan je even kijken in de bugzilla van Firefox.
Pagina: 1