Toon posts:

[W2k/IIS] Hoeveel geheugen gebruiken jullie webservers

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Onze webservers gebruiken tamelijk veel geheugen vind ik. Nu vroeg kan ik me alleen niet voorstellen dat de scripts (ASP/ASP.NET) ervoor zorgen dat er geheugen lekkage is omdat we deze scripts zelf ontwikkeld hebben en zeker weten dat geheugen altijd wordt vrijgegeven.
Verder draait er op de server ook SQL-server 2000 en LiveStats.XSP, deze gebruiken niet meer dan 200 MB geheugen samen.

Het totale geheugen gebruik van de server is +/- 1450 MB.
Gemiddeld aantal concurrent anonimous users is 120.

Wat zijn jullie ervaringen?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
In zo'n geval heb je waarschijnlijk lekkende code.. Kijk eens welk programma exact zoveel geheugen gebruikt (of de top10). Misschien moet je je verschillende websites eens in verschillende application pools steken.

[ Voor 6% gewijzigd door Guru Evi op 28-12-2004 12:11 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan, verschillende application pools gemaakt. Gemiddelde geheugen gebruik per ddlhost is 9 MB. Lijkt me niet vreemd voor database driven website?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32
sql server die minder dan 200 Mb gebruikt? dat kan ik me niet voorstellen. Op mijn ontwikkelmachine pakt sql server al zo 700 - 800 Mb.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SQL-server gelimiteerd tot 100MB (bij de instellingen van de SQL-server) ivm grote hoeveelheid geheugen gebruik. Performance is overigens super, vreemd genoeg.

Verwijderd

Mja, ik vind dit nou niet echt iets voor Professional Networking & Servers. Met een beetje Sherlock-werk kun je volgens mij best uitvinden wát er nou zoveel geheugen gebruikt en voor gemiddelden qua geheugengebruik zijn er vast tal van websites die hier reviews en tests over geschreven hebben.

Verder geef je weinig informatie over wat detectivewerk van jouw kant. Hoe is het bijvoorbeeld als je de server een reboot geeft? Welke andere processen trekken veel geheugen op je server? etc. etc.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.