Toon posts:

Asus P4P800-E mobo blijft aan bij uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds juni een asus P4P800-E mobo maar heb een vraagje waar ik maar steeds geen antwoord op kan vinden.
Telkens als ik de pc uitschakel dan lijkt het alsof de mobo altijd aan blijft staan.
Er zit een groene led op die blijft doorbranden nadat ik de pc uitschakel, de oranje leds van de onboard netwerk kaart blijven doorknipperen en mijn kabelmodem gaat hierdoor ook niet uit.

Niet dat ik hier hinder van heb maar vraag me gewoon af waardoor dit komt en of dit niet het levensduur van de mobo doet beinvloeden.

(P.s. als ik voeding stekker uittrek dan gaat wel alles echt uit).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's heel normaal sinds ACPI en de ATX standaard die al minstens 6 jaar bestaat :) Er zit nog spanning op je moederbord, zo kun je bijv Hibernaten, Standby doen, de PC opstarten mbv toetsenbordmuis of vanuit het netwerk, etcetera.

Verwijderd

En dat komt allemaal door de zgn. +5VSB lijn. Overigens: meestal is je PC maar zo'n 4 á 9 watt aan het slurpen op zo'n moment.

Verwijderd

Met andere woorden. Zet advanced power management aan in Windows energiebeheer als dit uit staat, en ga een beetje klooien in de bios met ACPI..

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om dit functie van de mobo uit te schakelen, vanuit bios ofzow?
Want dat hij aanblijft staan vind ik een beetje overbodig.
(Een beetje zuinig zijn met energie kosten >:) .

Oeps antwoord was al gegeven toen ik dit aan het typen was....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 09:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 08:57:
Da's heel normaal sinds ACPI en de ATX standaard die al minstens 6 jaar bestaat :) Er zit nog spanning op je moederbord, zo kun je bijv Hibernaten, Standby doen, de PC opstarten mbv toetsenbordmuis of vanuit het netwerk, etcetera.
Is het dan ook mogelijk om pc optestarten vanuit het internet, zo ja hoe doe ik dat dan??

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kijk eens of je pc WOL (wake on lan) ondersteund en dan zou je moeten regelen dat je via het internet je router kan benaderen die dan een WOL signaal naar je pc kan sturen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:47:
Kijk eens of je pc WOL (wake on lan) ondersteund en dan zou je moeten regelen dat je via het internet je router kan benaderen die dan een WOL signaal naar je pc kan sturen ;)
Heb inderdaad WOL by PME.
Maar ik heb zelf geen router zijn er geen andere manieren?
Kijk in onderstaande link voor specificaties van mijn mobo:

http://uk.asus.com/prog/s...4P800-E%20Deluxe&langs=11

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 18:59 ]

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Lichtjes blijven bij mij ook inderdaad aan.

Ik heb gewoon zo'n vatsige 6-weg doos met schakelaar en lampje erop.
WOL heb ik in m'n bios nooit kunnen vinden....

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
DDemolition schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:58:
Lichtjes blijven bij mij ook inderdaad aan.

Ik heb gewoon zo'n vatsige 6-weg doos met schakelaar en lampje erop.
WOL heb ik in m'n bios nooit kunnen vinden....
Ik kan hier in de winkel een stekkerdoos kopen die de voeding doet uitschakelen zodra windows de pc uitschakelt t.w.v. 22 euro.
Maar denk dat dit functie wel uitteschakelen is via bios ofzow.
Pagina: 1