Toon posts:

[XP] USB mp3speler wordt niet herkend*

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoop goede forum deel en goede omschrijving van titel.

Heb voor de kerst een simpele mp3 speler met 256mB gekregen, echter het apparaat weigert op mijn pc alle dienst.
Op het moment dat je de usb aankoppelt behoort de machine herkend te worden en op diverse machines is dat geen probleem (verwisselbare schijf met extensie E :) maar de mijne wil het apparaat niet zien, of beter gezegd schakelt hem om de paar seconden uit en aan. De schijf krijgt een letter J mee, maar is dus niet aan te klikken, in het hardwareprofielen overzichtje heb ik dus wel/niet/wel etc. een medium erbij.

Diverse apparatuur werkt prima op dezelfde poorten, tot aan een videocamera aan toe, dus daar kan het niet aan liggen .....

Iemand een idee ?

Bedankt vast

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Meer info is nodig:

• Welk OS wel werkende pc's
• Welk OS niet werkende pc's
• Servicepacks?
• Merk en type MP3 speler

Om mee te beginnen ;)

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Topicstarter
Usb-speler van mycom (kerstpakket dus met bedrijfslogo) mpc256-501

Mijn pc : Medion P4/3.0HT 512mb met XP-SP2 : werkt niet

Moeder : Oude P3 met 128 en Windows 98 : werkt na wat driver gepruts

Vriendin : Onbekend, vermoeden ME : werkt direct

Diverse collega met diversen pc : varieert, computers van max. half jaar oud iig > NIET (laatste pc prive)

Mycom gaf eerst de usb de schuld echter diverse hardware waaronder sony foto en videocamera werken probleemloos.
Toen was het opeens sp2, zoals velen helpdesks dat de schuld geven, vind dat te makkelijk, allerhande software waaronder diverse videosoftware (pinnacle zou met sp2 grote problemen hebben) werken ook prima.
(Tis niet iets wat je er even afhaalt m.i.)

Kan vanavond pas reageren, bedankt zover.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Drivers voor je usb-controllers al eens opnieuw geinstalleerd? Of ze helemaal weggegooid in apparaatbeheer en daarna opnieuw opgestart bijvoorbeeld? Ik verander even de titel, zodat je OS vooraan tussen blokhaken staat :)

Mp3 (usb) speler wordt niet herkend (op mijn pc) > [XP] USB mp3speler wordt niet herkend*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
kijk eens in je register onder het volgende :

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\Currentcontrolset\Enum\Usb

Klik met rechts op USB en kies voor properties of eigenschappen.
Dan zoek je de gebruiker iedereen op, of everyone en zet je de optie "volledig beheer" op toestaan of allow.

Open de VID waardes die in deze map staan 1 voor 1 ze hebben allemaal een submap, klik deze aan en je zult rechts een DeviceDesc waarde zien staan.

Zoek in alle sleutels naar je MP3 speler, vind je de sleutel dan verwijder deze gewoon even helemaal.

Vervolgens plug je je MP3 speler weer in... Als het goed is komrt er nu een "nieuwe hardware wizard"

Zo ja, dan zou het ding moeten werken, doet hij dat niet?!?

Klik dan met rechts op "deze computer" kies dan "beheren, of manage" en ga naar disk management en zoek je MP3 speler onderaan in de lijst op en klik er met rechts op en ken hem een driveletter toe.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/s.buijsen/d-devil/pictures/overig/regedit.GIF

[ Voor 4% gewijzigd door D-Devil op 28-12-2004 20:24 . Reden: img gepruts, HTTP vergeten ]

Freelance tweaker

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan je volgen tot sleutel verwijderen .....

Ik heb zoveel mappen dat ik eigenlijk niet weet welke ik moet aanpakken !?

Heb de devicedesc waarin staat adfu usb device (daaronder mfg : mp3speler) weggedaan en het apparaat opnieuw ingeplugd .... krijg heel kort in mijn computer een j (verwisselbare) schijf te zien, maar die verdwijnt weer, zover was ik al.

De 2e optie lukt sowieso niet aangezien ik geen drive heb om een letter aan toe te kennen, want hij ziet die speler niet of heel kort.

Apparaat gaat ook aan en uit, alwaar hij in de andere test computers aan bleef (display +indicatie)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de hele map verwijdert nu, maar ook dat scheelt niets (weet u zeker dat u alle sleutels ....) er wordt niet automatisch nieuwe hardware herkend iig.
Kan in apparaatbeheer wel een medium voor massaopslag aanklikken, dit moet snel want hij is dus weg en terug en weg en terug zoals gezegd .... daar kies ik onder de tab stuurprogramma's voor de-installeren, dan pakt de usb hem meteen daarna weer op > Er is nieuwe hardware gevonden > usb flashdisk 2.0 > ready to use .... > er is een probleem opgetreden bij het installeren van de nieuwe hardware .... #$#^%%^

Onder eigenschappen algemeen (apparaatstatus) wordt ook de melding 'dit appraat werk correct' afgewisseld met de opmerking 'dit apparaat heeft een probleem code 45'

Als ik de mediaspeler open, zie ik ook in het drive staatje af en toe een j-schijf, maar die meldingen komen allemaal op hetzelfde neer ..... (weg/terug)

Verwijderd

Topicstarter
Deze is het, t blijkt een daewoo te zijn ....

http://www.mistergooddeal...p=1&niv=3&marque=no&num=5

Hier staat ie ook :

http://hifiphotovideo.kelkoo.fr/b/a/ps_12308666/122701.html

Das Frans, en die hebben het over usb 1.1 dat heb ik niet, maar 2.0 is toch backwards compatible ? (aangezien hij het dus op nieuwere pc's niet doet)

Losse drivers kan ik niet vinden, want daewoo + drivers levert op google alleen monitoren op.

Hoop dat iemand mij in de richting kan wijzen.

Dank !
Pagina: 1