geen radio ontvangst op kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132743

Topicstarter
al geruime tijd moet ik helaas radio luisteren via de ether omdat het kabelsignaal niet of niet juist ontvangen wordt. coax-kabel is van Hirschman evenals de wandcontactdozen en tv-ontvangst is uitstekend, kabels, verdelers en wcd lijken mij daardoor helemaal in orde.

Indien het zich maar op 1 tuner voordeed...zou ik die de schuld geven. het doet zich echter voor op twee verschillende tuners (beide geen kabelontvangst) en op de Sony zelfs geen etherontvangst.

Tuner 1 = Sony str-db840QS, Tuner 2 = Yamaha RX-E100.

Beide apparaten hebben wel altijd 100% ontvangst gehad.

Heb google en gezond verstand er al bijgehaald, evenals de manuals...
de lokale kabelaar heet Casema trouwens (helaas).

Ja, de buren hebben wel ontvangst op hun radio's.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 132743 op 28-12-2004 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Je hebt geen radiozenders op een TVuitgang. ;)
sverzijl schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 08:15:
[...]
Niet per definitie. Vrijwel alle 'moderne' WCDs (en zeker die van Hirschmann) geven op beide uitgangen het volledige (aangeboden) frequentiespectrum door waardoor je probleemloos op beide uitgangen radio danwel TV kan aansluiten.
Dat is geen TVuitgang ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 28-12-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:30

Yucko

One clown to rule them all !

Waar zegt ie dan dat ie zijn radio op de TVuitgang aansluit :?

Hij heeft het erover dat hij geen radiosignaal via de kabel krijgt, daar waar zijn TVsignaal wel goed is.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:09

lier

MikroTik nerd

Radio komt (als het goed is) over dezelfde kabel als de televisie binnen. Als er bij jou geen signaal binnen komt, dan lijkt het mij het eenvoudigst om contact op te nemen met Casema, in plaats van ons te informeren dat je geen radio signaal binnen krijgt !?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
Anoniem: 44568 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 06:14:
Je hebt geen radiozenders op een TVuitgang. ;)
Niet per definitie. Vrijwel alle 'moderne' WCDs (en zeker die van Hirschmann) geven op beide uitgangen het volledige (aangeboden) frequentiespectrum door waardoor je probleemloos op beide uitgangen radio danwel TV kan aansluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 28-12-2004 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 10:03

sjaak

un giorno credi

Dan zit er of een contact los in de wandcontactdoos of de kabels zijn toch niet goed aangesloten. Het is namelijk onmogelijk dat je buren (op dezelfde eindversterker) wel radio hebben en jij niet.

Wandcontactdoos is in principe verantwoording van Casema, maar als ie makkelijk open gaat kan je zelf al een kijkje nemen en evt. draadje vast schroeven, anders Casema bellen dat je WCD defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132743

Topicstarter
wandcontactdoos verantwoordelijkheid van Casema ?? dat geldt alleen voor het aansluitpunt in de meterkast hoor. Als kabels niet correct zijn aangesloten zou ook de tv ontvangst niet optimaal zijn. Alles is aangesloten volgens een ster schakeling en uiteraard sluit ik de radio antenne niet aan op die van de tv. Zit er in de Hirschmann wcd niet een scheidingsfiltertje oid ? Ik kan het mij niet voorstellen dat of beide tuners kapot zijn of beide wcd.

al vast bedankt voor jullie replies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 04:49

Jimbolino

troep.com

trek alle filters splitters eruit, (ook kabelmodems e.d.)
sluit nu een radio aan op de kabel die je huis binnen komt.

daarna ga je stuk voor stuk de apparaten en splitters aansluiten, en je weet zo welk app./splitter het radio signaal eruit filtert.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 132743 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:55:
wandcontactdoos verantwoordelijkheid van Casema ?? dat geldt alleen voor het aansluitpunt in de meterkast hoor. Als kabels niet correct zijn aangesloten zou ook de tv ontvangst niet optimaal zijn. Alles is aangesloten volgens een ster schakeling en uiteraard sluit ik de radio antenne niet aan op die van de tv. Zit er in de Hirschmann wcd niet een scheidingsfiltertje oid ? Ik kan het mij niet voorstellen dat of beide tuners kapot zijn of beide wcd.

al vast bedankt voor jullie replies
áls er een weerstandje inzit, kun je die gauw genoeg vinden als je het ding openschroeft... Dus probeer dat eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 10:03

sjaak

un giorno credi

Anoniem: 132743 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:55:
wandcontactdoos verantwoordelijkheid van Casema ?? dat geldt alleen voor het aansluitpunt in de meterkast hoor
Sorry, dat bedoelde ik dus eik ook. Tuner al op aop (hoofdaansluitpunt) aangesloten?
Pagina: 1