wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
evt vpn's gebruiken maar aangezien je een full mesh netwerk wilt zal dat wat ingewikkelder worden.
[ Voor 4% gewijzigd door flippy op 28-12-2004 08:14 . Reden: wat is een full mesh netwerk????? ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Als je een netwerk wil maken dat gebruik maakt van Internet, maar je weet niet wat voor extra software je moet installeren !
Verdiep je eens in VPN (als hele eenvoudige oplossing) en beveiliging in combinatie TCP/IP
Eerst het probleem, dan de oplossing
BTW windows shares (met wachtwoord) naar het internet open zetten, zou ik persoonlijk niet echt doen.
Everything is better with Bluetooth
via windows gaat het wel om een vpn aan te leggen maar dan zit je vast aan een server. en dat wil ik nou net niet. (beetje lullig als ik een vastloper krijg terwijl er 2 anderen aan het gamen zijn.)
daar heb ik ook een beetje over gevonden, maar dat was met 3e wereld programma's (win95 en zo)jeanj schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 08:22:
Je zoek dus een p2p vpn, ik weet niet of dat bestaat. Met een centrale server is een vpn wel te realiseren.
BTW windows shares (met wachtwoord) naar het internet open zetten, zou ik persoonlijk niet echt doen.
windows sharing vind ik toch niet zo erg wat het zijn hoofdzakelijk films, muziek en iso's (alles wordt toch read only)
Het is een omslachtige manier en het werkt nieteens fijn. Wat als er tijdens een iso plotseling de verbinding ff wegvalt? Dan mag je opnieuw beginnen met downloaden.
Bespaar je de moeite en het geld , en regel het op een andere manier. Laat ieder van je vrienden een ftp-server opzetten. Zo kun je simpel op andermans schijf komen zonder vpn. Gamen e.d. kan allemaal wel via het internet zonder vpn.
Als je het alleen om een stel shares doet ... en dan nog. Een vpn opzetten doe je (gelukkig) niet met een wizard van windows , maar heb je zeker apparatuur voor nodig. En anders zou je toch zeker een flinke lading software moeten installen.
Raku
Verwijderd
Pak je windows machine en ga eens lekker met de share en rechten zitten pielen. Ben je uitgespeeld, dan zou ik eens een boek als "The networking Essentials" (van bijv. Microsoft Press, of welke uitgever dan ook) lezen.
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()