[MCE 2005] Media Center TV-Gids

Pagina: 1
Acties:

• _janlugt_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 09:50
Heeft iemand hier ervaring met de TV-gids van Media Center 2005? Ik vroeg me namelijk af wat MCE doet als b.v. een film 10 minuutjes uitloopt. Worden er dan 10 minuten onzin teveel en 10 minuten film te weinig opgenomen, of past MCE de tijd keurig netjes aan?

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

volgens mij houdt die gewoon de tijd aan in de gids, dus dan hebbie pech.

Multimonitor is relax :P

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nope, niet helemaal. Hij houdt de gids aan + een van te voren in te stellen tijd die die langer moet doorgaan (maximaal 10 minuten ofzo).

• _janlugt_
Ok, hier kan ik wel wat mee. Hartelijk bedankt.

Verwijderd

jevn schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:48:
nope, niet helemaal. Hij houdt de gids aan + een van te voren in te stellen tijd die die langer moet doorgaan (maximaal 10 minuten ofzo).
Yes dit klopt! Je kunt gewoon instellen hoelang van te voren en erna ie moet opnemen (indien het mogelijk is, hij houd rekening met als je nog meer programma's hebt opgenomen)

En als het vet lang uitloopt heb je helaas gewoon vette pech. (en ja dat is erg kut als je een hele film opgenomen hebt en het eind mist (eigen ervaring 8)7))

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 22:46

Zjemm

...

kun je dan niet snel de tijden nog veranderen tijdens het opnemen?

opensecure.nl

Verwijderd

je kunt bij een opname tot 3 uur extra opnemen. (als je echt zeker wilt zijn als je het hele programma hebt. Wat dat betreft werkt MCE net als een videorecorder.

Wat je teveel hebt (ruimtegebrek of als je een programma wilt bewaren) kun je er gewoon afhalen met DVR-Edit (http://www.thegreenbutton.com/downloads.aspx)

MCE ververst dagelijks de EPG data, maar het is niet zo dat dat om de paar uur gebeurt omwille van uitzendingen die uitlopen.

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 08:31

Nss

The Dude Abides

Je kan overigens ook instellen dat er altijd een x aantal minuten bijkomt. Standaard staat dit op 2min eerder en 4min later (laatste weet ik niet zeker, maar langer iig niet). Deze waarden kan je dus aanpassen, zie: http://www.thegreenbutton...orumID=42&MessageID=75712.
Ik heb het zelf op 10min later staan, wat al een aantal keren goed van pas gekomen is. :) Daarboven op kan je ook zoals eerder gemeld, per programma ook nog extra minuten erbij doen.

• _janlugt_
Bedankt allemaal voor de reacties. Inmiddels ben ik bezig met het media centertje. Zojuist de dubbele tunerkaart en de afstandsbediening binnen gekregen, dus ik heb er behoorlijk zin in.
Pagina: 1