Toon posts:

Installatieprobleem met Logitech USB 20 headset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het installeren van mijn vandaag gekochte headset.
Win XP vindt wel de headset, maar heeft geen drivers ervoor!
Nu heb ik heel het internet (en GoT) afgespeurd voor de driver, maar die is nergens te vinden.
En op de site van Logitech ook niet.
Volgens het boekje zou je de windows cdrom moeten plaatsen.
Ook gedaan (Win xp pro) maar waar staat dat bestand op die cd?

Belangrijke specs:
Win XP Pro, geen sp's.
Asus A7N8X-X
4 usb poorten en 2 extra via uitbreiding (over van a7n8x deluxe)

Please help mij tweakers, ik heb geen 50 euro betaald om dat ding verrot te willen stampen :(

Verwijderd

Topicstarter
Intussen sp2 geinstalleerd, maar heeft geen zak geholpen.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Welke headset? :?

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.logitech.com/i...L,CRID=103,CONTENTID=6338
en zie TT

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 00:07 ]

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
je moet toch alleen maar bij geluid en audioapparten te selecteren en dan heb je geluid je hoeft niets te installeren hoor voor een headsetje

Verwijderd

Topicstarter
Maar daar valt niets te selecteren.
Hij staat wel in een lijst met onbekende apparaten: Logitech usb headset
Maar je kan hem nergens selecteren.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.picupload.net/thumbs/20042812/1104189979.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 00:26 ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40

mvds

Totally awesome!

Heb je er geen driver CD bij gekregen dan? :?

Verwijderd

Topicstarter
obsidian schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:25:
Heb je er geen driver CD bij gekregen dan? :?
Nee, volgens Logitech zou windows het automatisch moeten ondersteunen.
En op de site van Logitech staan geen drivers wegens 'licenties', en bij Microsoft is ook niks te vinden.

Verwijderd

Bij mijn Logitech Headset hoefde ik geen drivers te installeren, alleen insteken en automatisch gevonden/geinitialiseerd.

Bij jou zie je nog 8 andere apparaten in je apparaatbeheer staan waarvan je geen resources hebt ingesteld of drivers geinstalleerd. 1 van die apparaten is een USB controller, waardoor het 100% logisch is dat alles wat je daarin steekt het ook niet doet (zoals je headset).

Kortom, los eerst die problemen op met die USB-controller, Targa Bus. 1770A-2, PCI-geheugen etc (bijvoorbeeld door het opnieuw installeren van je mobo / chipset drivers) en ga pas verder met die headset als dát is opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 06:12:
Bij mijn Logitech Headset hoefde ik geen drivers te installeren, alleen insteken en automatisch gevonden/geinitialiseerd.

Bij jou zie je nog 8 andere apparaten in je apparaatbeheer staan waarvan je geen resources hebt ingesteld of drivers geinstalleerd. 1 van die apparaten is een USB controller, waardoor het 100% logisch is dat alles wat je daarin steekt het ook niet doet (zoals je headset).

Kortom, los eerst die problemen op met die USB-controller, Targa Bus. 1770A-2, PCI-geheugen etc (bijvoorbeeld door het opnieuw installeren van je mobo / chipset drivers) en ga pas verder met die headset als dát is opgelost.
Maar alle andere usb apparaten, zoals mijn mp3speler, doen het wel gewoon op die poorten.
En die driver mis ik voor headsets (usb audio device), mobo drivers zijn gewoon geinstalleeerd.

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
gooi je Asus cd (degene die je bij het mobo kreeg) in je computer en die detecteerd dan als het goed is automatisch dat er geen usb 2,0 drivers geinstalleerd zijn. Dan hoef je alleen nog maar de instructies op het scherm te volgen.

Wel even opletten dat je in de tussentijd niet reboot, dan kan je USB controller uitvallen en doen je usb poorten het niet meer.

Dat zeg ik....

Verwijderd

Topicstarter
Biobakker schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 09:39:
gooi je Asus cd (degene die je bij het mobo kreeg) in je computer en die detecteerd dan als het goed is automatisch dat er geen usb 2,0 drivers geinstalleerd zijn. Dan hoef je alleen nog maar de instructies op het scherm te volgen.

Wel even opletten dat je in de tussentijd niet reboot, dan kan je USB controller uitvallen en doen je usb poorten het niet meer.
Gedaan, alle usb dingen staan nu goed bij het hardware tabblad, maar de headset wordt nog steeds niet goed herkent en winxp vindt nog steeds niet de standaard driver! :(
Terwijl ik windowsupdate heb gedaan.
Wie heeft voor mij een driver voior een Logitech headset (nee die staan niet op internet) of de standaard driver van Win XP??

Verwijderd

Topicstarter
Komop, er is toch wel iemand die me kan helpen???????????
Ik heb alle moederborddrivers opnieuw geinstalleerd, usb drivers opnieuw, usb in bios uitgedaan, en na het starten van win weer gereboot en weer aangezet.
Me helemaal suf gezocht op GoT en de Logitech fora.
Kortom ik word gek :( !!!
Ik heb alleen amar die stomme standaard windows xp usb (audio) device driver nodig, maar op internet staat ie nergens!
Er is toch wel een twiekert die weet waar dat in c:\windows oid moet zitten????

Tevens zeer *subtiel* kickje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo terug naar de winkel en hem omruilen voor enetje met audioingang, geen usb.
Jammer dat ik hier niet verder geholpen ben :(

• Biobakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:13:
Ik ga zo terug naar de winkel en hem omruilen voor enetje met audioingang, geen usb.
Jammer dat ik hier niet verder geholpen ben :(
Tjonge jonge. Er zijn nou eenmaal geen drivers voor deze headset. En dan proberen wij je te helpen, een beetje meer begrip is ook wel fijn :/

Dat zeg ik....

Verwijderd

Topicstarter
Biobakker schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:15:
[...]

Tjonge jonge. Er zijn nou eenmaal geen drivers voor deze headset. En dan proberen wij je te helpen, een beetje meer begrip is ook wel fijn :/
Ik ben niet boos, maar die smilie kwam vekeerd :P.
Ik ben gewoon pissig dat iets van 50 euro het niet doet.
Maar ik ga zo terug naar de winkel.
Lekker een cheap-ass geluidskaart headsetje halen, die het waarschijnlijk meteen doet.

Bedankt voor je hulp :> :> :> :> :> :> :> O+ O+

(zo beter :+ ?)

• Biobakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:24:
[...]

Ik ben niet boos, maar die smilie kwam vekeerd :P.
Ik ben gewoon pissig dat iets van 50 euro het niet doet.
Maar ik ga zo terug naar de winkel.
Lekker een cheap-ass geluidskaart headsetje halen, die het waarschijnlijk meteen doet.

Bedankt voor je hulp :> :> :> :> :> :> :> O+ O+

(zo beter :+ ?)
O+ Ik kan je de Plantronics 40 aanraden.
http://silverapp1.mycom.n...uctID=72688&productType=1

Dat zeg ik....

Verwijderd

alle usb dingen staan nu goed bij het hardware tabblad
Post eens een plaatje van Apparaatbeheer en wat meer gegevens over de foutmeldingen die optreden :?

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost inmiddels.
Ik heb win xp maar opnieuw geinstalleerd na bij de pcboer te zijn geweest die nog wat tips gaf.
Mn zus kwam met een usb stick en die deed het ook niet, dus toen besloot ik voor een herinstall.
Anyway bedankt _/-\o_
Pagina: 1