Toon posts:

Data Recovery !!! External Harddrive

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Help needed please...

I hava a problem... Like every average computerperson I do my setups at night... Well last night at 4am I was building a dualboot system on my laptop. The only thing was I still had my EXTERNAL MAXTOR 250gig Harddrive attached with Firewire... So I saw my just newly partitioned D: Drive and started deleting the old partition en created a new one... after that I tried to install Windows but I gave the error that It couldn't be installed on a External drive... Because it was very late and I wasn't paying attention I again deleted the partition and created a new one... Again the same error... At that moment a bell began to ring (in my head) and I saw that I had MESSED UP my external harddrive... I never formatted it... I just left it de way is was... So I only deleted and created a partition twice on my EXTERNAL HDD...

Now I check on recovering it with ontrack Easy Recovery Pro and Active Partition recovery but nothing happend... Active recovery cannot see my external harddrive... and Ontrack cannot recover anything...

can somebody please help me out... I called a few Recovery companies and they charge from 300 to 1750 Euro's Well thats way over my budget...
If anyone can tell me wich programs I should use or where I can buy them I really would appreciate any help... It's all my personal stuff stored there and I would like to retrieve it...

Thx for reading my toppic...

Regards,

Recap:
- External Maxtor 250gig Harddrive
- Deleted and created a partition twice in Windows XP setup
- No formatting was done
- NTFS was the previous file system
- Tried Ontrack Easy Recovery Pro and it couldn't find anything

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst is het hier een Nederlands forum, dus het is het makkelijskte als je gewoon in het Nederlands je topic post. Je woont gewoon in Nederland dus lijkt dat geen probleem.

Wat je in dit geval het beste kan doen is je ext hdd even open maken, als het goed is zit er gewoon een IDE hdd in. Die hang je even in een pc en laat er dan je datarecovery tooltje op los. Met wat geluk kun je nog de nodige data terug halen.
Anders is het dokken of pech hebben.

Verwijderd

Indien je het nog niet gemerkt had...

Dit is een Nederlandstalig forum ;)

And in case you didn't understand that:

I case you didn't notice, this is a Duch forum ;)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-03 07:00

Swerfer

Hmm...

Remove de Harddisk from its case, and try to connect it directly to your pc. Than you can try to recover te partition again with the mentioned software.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-03 08:31
Well there is a program called Spinrite and you can read about it at http://www.grc.com
I don't know if it can help you out but go to the site and see for yourself.
I only know what I've read about it myself,and I never had the need to use it.
Maybe you can get there the help that you need.

Goodluck anyway.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor het reageren...

en het lijkt me dat alle computermannen ENGELS kunnen lezen en schrijven anders word tweaken wel heel lastig... Ik waardeer alle reacties en jullie zijn letterlijk mijn last Resort !!! Ik heb dit probleem op een aantal forums gepost de meeste waren engels en COPY-PASTE werkt nu eenmaal fantastisch... Het is echt te dom voor woorden dat ik me schijf heb ge-repartitioned, maar ja shit happens... Het is alleen jammer dat al mijn vakantie foto's en document op die schijf stonden gebackup, want het was helaas mijn backup schijf... en nu moet ik dus maar hopen dat ik de boel terug krijg...

Nogmaals ontzettend bedankt voor alle reacties en ik hoop dat er meerdere mensen zijn die wat aan de informatie hebben,...

Vriendelijke groet,

GK

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 20:53

Corn

Raar jongetje

Ik heb altijd goede resultaten met Stellar Phoenix, een hele goede recovery tool. Als Stellar Phoenix het niet vind, kun je het met data recovery bedrijven ook wel vergeten.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-03 07:00

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:19:
Allereerst bedankt voor het reageren...

en het lijkt me dat alle computermannen ENGELS kunnen lezen en schrijven anders word tweaken wel heel lastig... Ik waardeer alle reacties en jullie zijn letterlijk mijn last Resort !!! Ik heb dit probleem op een aantal forums gepost de meeste waren engels en COPY-PASTE werkt nu eenmaal fantastisch... Het is echt te dom voor woorden dat ik me schijf heb ge-repartitioned, maar ja shit happens... Het is alleen jammer dat al mijn vakantie foto's en document op die schijf stonden gebackup, want het was helaas mijn backup schijf... en nu moet ik dus maar hopen dat ik de boel terug krijg...

Nogmaals ontzettend bedankt voor alle reacties en ik hoop dat er meerdere mensen zijn die wat aan de informatie hebben,...

Vriendelijke groet,

GK
Copy past naar babelfish:
Hulp gelieve nodig... I hava een probleem... Als elke gemiddelde computerperson doe ik mijn opstellingen bij nacht... Goed vorige nacht bij 4am bouwde ik een dualbootsysteem op mijn laptop op. Het enige ding was ik had nog mijn EXTERNE MAXTOR 250gig Harddrive in bijlage met Firewire... Zo zag ik mijn enkel onlangs verdeelde D: De aandrijving en begonnen oude verdelingsen te schrappen leidde tot nieuwe... na dat ik probeerde om Vensters te installeren maar ik gaf de fout dat het couldn't op een Externe aandrijving... wordt geïnstalleerd Omdat het zeer recent was en I wasn't die aandacht besteedt schrapte ik opnieuw de verdeling en creëerde nieuwe... Opnieuw de zelfde fout... Op dat ogenblik begon een klok te bellen (in mijn hoofd) en ik zag dat ik OMHOOG mijn externe harddrive... had GEKNOEID Ik formatteerde het nooit... Ik verliet het enkel DE way ben was... Zo schrapte ik en creëerde tweemaal slechts een verdeling op mijn EXTERNE HDD... Nu controleer ik bij het terugkrijgen van het met terugwinning van de Verdeling van de ontrack de Gemakkelijke Terugwinning Pro en Actieve maar niets happend... De actieve terugwinning kan mijn externe harddrive zien niet... en Ontrack kan om het even wat terugkrijgen niet... kan somebody me uit alstublieft helpen... Ik riep een paar bedrijven van de Terugwinning en zij laden van 300 tot goed thats manier 1750 Euro's over mijn begroting... Als iedereen me wich programma's kan vertellen zou ik moeten gebruiken of waar ik hen kan kopen ik zou waarderen werkelijk om het even welke hulp... It's al mijn persoonlijk daar opgeslagen materiaal en ik zou het willen terugwinnen... Thx voor het lezen van mijn toppic... Achting, Recapitulatie: - Externe Maxtor 250gig Harddrive - Tweemaal geschrapt en gecreeerd een verdeling in de opstelling van Vensters XP - Geen het formatteren werd gedaan - NTFS was het vorige dossiersysteem - De geprobeerde Gemakkelijke Terugwinning Ontrack Pro en het couldn't vindt om het even wat
:)

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de [faq]registratievoorwaarden[/] die volgens mij echt niet onleesbaar voor jou is staat dat we hier op GOT van jou verwachten dat je over inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis beschikt. Je had o.a. eenvoudigweg in de FAQ van dit subforum kunnen kijken voor mogelijke antwoorden en oplossingen.

En ja, daar zit het in. OM FAQ / Beleid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.