Befsr 41 v.2 werkt niet samen met CHello plus 8Mbps

Pagina: 1
Acties:

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Hallo

Ik ben in het bezit van een Linksys BEFSR41 V.2. Tevens beschik ik over een Chello Plus abonnement.

Sinds heden is mijn download snelheid verhoogt naar 8Mbps.

Ik haal deze snelheid ook perfect als ik rechtstreeks met de modem verbonden ben.

Probeer ik het echter via de router, dan word mijn snelheid verminderd naar 5300Kbps.

De snelheid testen doe ik via www.speedtest.nl

Ik gebruik de laatste firmware versie.

Hebben jullie een oplossing voor dit probleem? :?

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 10:54

P-ter

...

Ik ben bang dat je router een maximale snelheid heeft, en dat je daardoor niet de maximale snelheid haalt die Chello je kan bieden.
Oplossing zou dan zijn, een andere router kopen.

Ik kan dit overigens niet bevestigen, want ik kan de specificaties van de router niet zien, omdat de download niet werkt vanaf de linksys site :)

Edit:

Overigens wel vreemd voor een breedband router, dat er een limiet in zou zitten, aangezien het allemaal ethernet is vanaf het modem :/

[ Voor 23% gewijzigd door P-ter op 27-12-2004 23:01 ]

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Dit is een bekend probleem, dat zich bij veel consumentenrouters voordoet. Waarschijnlijk valt er weinig aan te doen; in de meeste gevallen is de CPU van de router simpelweg niet snel genoeg om NAT toe te passen over een gegevensstroom met een dergelijke snelheid. Mogelijk kun je nog wat snelheid winnen door met bepaalde opties in de router te spelen danwel een andere firmware-versie te proberen, maar ik vrees dat dit geen volledige oplossing biedt...
P-ter schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:59:
(...)
Overigens wel vreemd voor een breedband router, dat er een limiet in zou zitten, aangezien het allemaal ethernet is vanaf het modem :/
Routing vergt behoorlijk wat meer rekenkracht dan het simpelweg doorsturen van packets (waar sprake van is wanneer je het apparaat als switch gebruikt) :)

[ Voor 33% gewijzigd door Zap op 27-12-2004 23:12 ]

#

• Dirtyharry
P-ter schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:59:
Ik ben bang dat je router een maximale snelheid heeft, en dat je daardoor niet de maximale snelheid haalt die Chello je kan bieden.
Oplossing zou dan zijn, een andere router kopen.

Ik kan dit overigens niet bevestigen, want ik kan de specificaties van de router niet zien, omdat de download niet werkt vanaf de linksys site :)

Edit:

IK heb al gezocht in de handleiding van de Router, maar ik kan geen maximale snelheid vinden.

Dit antwoord kreeg ik van de Linkssy helpdesk, niet echt helpfull denk ik.

Geachte Linksys klant,

Hartelijk dank dat u kontakt heeft opgenomen met Linksys Technische Ondersteuning.

Als u met Windows XP werkt, dient u het protocol [QoS] te verwijderen. Verder hebben alleen softwarematige firewalls en/of virusscanners nog invloed op de downloadsnelheid.
Een ander idee (ter overweging) is een snellere browser gebruiken.
Deze kunt u (o.a) downloaden via :

http://www. opera.com (7.54 NL + Java).

Deze browser is ongeveer 10 keer zo snel als MS Internet Explorer en bovendien veel veiliger.

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 15:36

Tiny

Wat eten we?

eeeh okay, daar kun je niet zo veel mee.
Ja goed... Linksys is blijkbaar Opera fan.... maar echt profesioneel klinkt het niet
"Ongeveer 10 keer zo snel"

• Dirtyharry
Dit is de tweede reactie van Linksys na mijn reactie op de eerste e-mail

Onze router bevat een NAT firewall. U zou in het routermenu via de optie DMZ (tijdelijk) alle poorten kunnen openen.
Als het probleem dan nog steeds aanwezig is, dan kan het niet meer aan de router liggen. Een andere optie is eventueel nog het downloaden van de laatste firmware voor HW versie 2.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
DirtyHArry schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:40:
Dit is de tweede reactie van Linksys na mijn reactie op de eerste e-mail

Onze router bevat een NAT firewall. U zou in het routermenu via de optie DMZ (tijdelijk) alle poorten kunnen openen.
Als het probleem dan nog steeds aanwezig is, dan kan het niet meer aan de router liggen. Een andere optie is eventueel nog het downloaden van de laatste firmware voor HW versie 2.
tsja, ik ga nu echt aan de support van linksys twijfelen....

• Dirtyharry
Ik heb weer een reactie op een mail.

Ze beginnen wakker te worden denk ik. ;)

Geachte Linksys klant,

Hartelijk dank dat u kontakt heeft opgenomen met Linksys Technische Ondersteuning. De maximale snelheden zouden maximaal 10/100mbps moeten zijn, dat het wezenlijk langzamer wordt zou niet moeten gebeuren, we zouden u daarom willen verzoeken om telefonisch contact met ons op te nemen zodat we verder kunnen 'troubleshooten'. Wij zijn ook gratis te bereiken op 0800 xxxxx.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

DirtyHArry schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:24:
Ik heb weer een reactie op een mail.

Ze beginnen wakker te worden denk ik. ;)

Geachte Linksys klant,

Hartelijk dank dat u kontakt heeft opgenomen met Linksys Technische Ondersteuning. De maximale snelheden zouden maximaal 10/100mbps moeten zijn, dat het wezenlijk langzamer wordt zou niet moeten gebeuren, we zouden u daarom willen verzoeken om telefonisch contact met ons op te nemen zodat we verder kunnen 'troubleshooten'. Wij zijn ook gratis te bereiken op 0800 xxxxx.
Eerlijkgezegd kan ik me niet voorstellen dat het apparaat de volle 100 Mbit kan routeren. Ik verwacht dan ook dat men het hier over het switch-gedeelte heeft (zie ook mijn post hierboven), zeker gezien de irrelevante suggesties in de twee eerdere mails die je hebt ontvangen. Ik ben benieuwd wat de telefonische helpdesk ervan zegt. :)

#

• Dirtyharry
Nee, ik heb vanmorgen de helpdesk gebeld na 20 minuten een of andere oetlul aan de lijn.

Hij zou het opnemen met de techniche helpdesk en mij terug bellen. Hij moet nu 1600uur nog bellen en ik had hem om 1200uur aan de lijn. |:(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dat 0800 had je niet hoeven xx'en hoor: staat ook gewoon op
http://www.linksys.com/international/support.asp?coid=28
Support: support.nl@linksys.com
Phone Number:0900 - LINKSYS (5465797)
OR 0800 020 0101
En heb je zelf al de laatste firmware erop gegooid? dat is namelijk het eerste wat ze je waarschijnlijk laten doen. Kun je ze beter maar voor zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Dirtyharry
leuk_he schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:07:
dat 0800 had je niet hoeven xx'en hoor: staat ook gewoon op
http://www.linksys.com/international/support.asp?coid=28

[...]

En heb je zelf al de laatste firmware erop gegooid? dat is namelijk het eerste wat ze je waarschijnlijk laten doen. Kun je ze beter maar voor zijn.
Ik ben u eenmaal erg netjes met andermans telefoonnummer O-)

Ja zeker de laatste firmware zit er netjes in :*)

• Dirtyharry
Gisteren gebeld door linksys.

Het kwam er in het kort opneer dat elke router wel 1 a 2 Mbps verleis oplevert.

En dat het type dat ik had te oud was voor de huidige snelheden.

Hij deed nog wel een bod om hem op te ruilen voor een nieuwer type, maar toen ik zei dat hij al 3 jaar oud was hiled het op.
Pagina: 1