Toon posts:

tv-out Zwart/wit beeld composiet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik weet dat deze topic al veel besproken is op de verschillende forums waaronder deze ik denk dat ik alles al geprobeerd heb maar ik kom er nog steeds niet uit!!!
Hopelijk kan er iemand mij vertellen wat ik nog zou kunnen proberen.

Ik krijg enkel zwart/wit beeld op mijn TV met mijn nvidia GeForce2 MX videokaart van het merk Tybotech. Op mijn pc staat windows XP geïnstalleerd

Ik gebruik de composiet TV-out aansluiting op de videokaart en de scart aansluiting op de TV.

Het volgende heb ik al geprobeerd.
- De laatste nieuwe drivers geïnstalleerd van de videokaart
- Verschillende composiet kabels van verschillende lengtes (van 30cm tot 3m) uitgebrobeerd telkens met het zelfde resultaat.
- Verschillende signaalformaten uitgeprobeerd waaronder verschillende van het type PAL
- Het type uitgang ingesteld op composiet automatisch bij de instellingen van de videokaart
- Geprobeerd met een andere tv

Telkens kwam ik tot het zelfde resultaat. Het beeld wordt goed weergegeven. Maar het is altijd in zwart/wit.

Alvast bedankt

Verwijderd

dan moet maar eens leren lezen, staat hier wel hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er hier topics staan die handelen over hetzelfde probleem maar de informatie die daar gegeven wordt heb ik al uitgeprobeerd. Indien je een topic weet die een oplossing zou kunnen zijn voor mijn probleem zou ik graag weten welke het is.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:39
ik heb de oplossing voor je. Niet negeren, gewoon doen en genieten.

loop naar de schuur.
pak je fiets.
fiets naar de praxis.
koop daar een s-video, gouden kabel, van 3meter voor € 6.79
fiets naar huis
plug die kabel tussen je pc en tv
geniet

ik heb dezelfde kaart, en ben ook al verschillende keren lang bezig geweest met drivers en kabels en andere onzin, niets werkte.
toen dacht ik, ag what ever probeer deze kabel is. kabel erin, tv aan pc aan, en perfect beeld.
geen strepen, geen zwart wit, geen bibber, geen balke, geen schakmatten, geen andere dingen
gewoon prima beeld.
opeens zie je dat al je divx-jes op tv van betere kwaliteit zijn dan je film van de kabel!

ik kan maar 1 ding zeggen, nokke met die composite kabel, steek er 6.79euro in, werk een half uur ipv 4 uur kloten met je pc en kijken maar !!

Verwijderd

hoeveel scart aan sluiting heeft die tv, en je moet een scart omzetter hebben. zo eentje met een schakelaar er op

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie opperhoof
In je post zeg je:
koop daar een s-video, gouden kabel, van 3meter voor € 6.79

Probleem is dat ik geen s-video ingang heb op mijn TV.
Ik dacht ook al dat het zou kunnen liggen aan de kwaliteit van mijn composiet kabel. Ik had er één liggen van 30cm dus ik dacht als het met deze lukt dan zal het wel niet aan de kwaliteit van de kabel liggen.

op de vraag van rene43
hoeveel scart aan sluiting heeft die tv, en je moet een scart omzetter hebben.

Ik heb 1 scart aansluiting op de TV. Op de TV heb ik vooraan ook een composite aansluiting die ik ook verschillende malen geprobeerd heb telkens met hetzelfde resultaat (het beeld wordt altijd mooi in zwart/wit weergegeven).

Verwijderd

Topicstarter
Rene bedankt voor de reactie.

Ik heb inderdaad ook zo'n scart met een schakelaar erop in de ene stand krijg ik zwart/wit beeld op mijn scherm in de andere stand heb ik geen beeld.

Mijn beeld blijft zwart/wit

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
Hoe zit het als je van die composiet aansluiting op je PC naar een composiet aansluiting op een pc of beamer gaat. Krijg je dan ook Z/W. Als dat zo is dan MOET het wel een setting zijn. En als die allemaal goed zijn dan denk ik dat je een andere vid. kaart nodig hebt.

Probeer het eens van composiet (cinch) naar composiet (cinch). Als dat wel kleur geeft dan zit het m in de omzetting bij die scart! De RGB komt dan niet goed door.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Verwijderd

Topicstarter
Merci voor de reactie the_bash

Ik heb geen andere pc of beamer om de composiet aansluiting op te testen. Wel heb ik het al geprobeerd op een andere TV die nog maar pas nieuw is. Hier krijg ik dus ook zwart/wit beeld op.

Ik heb ook al geprobeerd van composiet naar composiet (aan de voorkant op de TV) te gaan hier krijg ik ook hetzelfde zwart/wit resultaat.

Ik begin een vermoeden te krijgen dat mijn videokaart dit beeld gewoon niet goed kan weergeven, dat deze defect is of zo.

Iemand nog suggesties?

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Gebruik je soms de dualmonitor/tv optie in de drivers??

Zo ja probeer eens met TVtool. Heb zelf en bij de buren lang geklooid met een GF2. De video uitchip is niet je van het. Ik heb toen met verschillende TVout tools geprobeert en TVtool deed dat heel goed :P

Er zit daar een opties in waarme je heel mooi je tv out signaal kunt bijstellen.

Suc6 ermee

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Topicstarter
TV-tool heb ik reeds uitgeprobeerd. Ik heb nog eens alle instellingen overlopen van het programma maar dit had geen effect om mijn zwart/wit beeld.

Ik heb ondertussen mijn pc al eens opengesmeten en bleek dat de passieve koeling van mijn videokaart er wat scheef afhangde. De lijm heeft het waarschijnlijk begeven. Misschien heeft mijn kaart hierdoor wat beschadigingen opgelopen. Hoewel ik anders geen problemen ondervindt met de kaart.

Misschien is de beste optie dan om gewoon een nieuwe videokaart aan te schaffen.

Kan er iemand mij een kaartje aanraden van zo ongeveer tussen de 50euro en 80 euro met een goede TV-out.

Merci
Pagina: 1