Is dit een beetje een goed systeem???

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrckscom
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-01-2016
Dag mensen, hoe is het met jullie.

Ik ben hier nieuw dus ik zal me eerst maar eens voorstellen.
Mijn naam is Patrick, ben 24 jaartjes oud en woon op mezelf in Zaandam.
Van beroep ben ik militair, wil je meer weten, just ask ;)

Okeej en dan nu maar meteen met de deur in huis vallen, ik wil binnenkort een nieuw systeem aanschaffen, maar ben de laatste tijd niet meer echt op de hoogte van wat goed is en niet.

Ik heb bij Alternate het volgende systeem samengesteld en vroeg me af of dit een beetje een goed systeem is voor onder ander games en multimedia:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Enermax CS-800TA "Chrome Fantasy" (4x 5,25" / 2x 3,5")
(Dit is de kast)

Asus DVDE616P2 (16/48x)
(DVD speler)

Asus DWR-1604P (16/4/16x, 32/24/40x)
(DVD brander, dual layer)

NEC Floppydrive (1,44 MB)

Asus P4C800-E Deluxe (Intel 875P)
(Moederbord)

MDT DIMM 1 GB (voor PC)
(Geheugen)

Intel Pentium 4 (3.2 GHz) (1024 KB)
(Processor Prescott)

Maxtor DiamondMax 10 (200 GB) (9,3/8192/7200)
(HD S-ATA)

Asus AX800XT/TVD (256 MB GDDR3)
(Grafische kaart)

iiyama E435S-B (17")
(LCD monitor)

Lian Li 6 in 1 Card Reader (CF/SM/MS/SD/MMC/MD)

Asus TV Tuner Card (TV-kaart)

Asus WL-300G Access Point (54 Mbps)

Asus WL-138G (54 Mbps)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Graag wil ik jullie mening hier over horen en misschien tips voor verbetering.

Greetz,

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Het ziet er op zich uit als een leuk systeem, maar waarom kies je niet voor een socket 775 (met nieuwere intel chipset i915 of i925) configuratie als je toch voor Intel wilt gaan. Aangezien je dan in de toekomst nog kan upgraden naar een snellere versie en je dan ook nieuwere PCI-E grafische kaarten erin kan stoppen.
De kaart die jij gekozen hebt bestaat namelijk ook in PCI-E

Al met al vind ik het zeker geen slecht systeem, maar ik zou er niet voor kiezen omdat het te snel verouderd is (is het eigenlijk nu al)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Turkish schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:18:
Al met al vind ik het zeker geen slecht systeem, maar ik zou er niet voor kiezen omdat het te snel verouderd is (is het eigenlijk nu al)
Dan kun je in principe nooit een pc kopen, want het veroudert snel.

TS: Een goed systeem, maar kijk naar de verschillende onderdelen of die goed op elkaar zijn afgestemd. Je zit met je moederbord en processor op een pad wat niet verder uitgebreid gaat worden; beter zou het zijn om een socket 915 of een AMD64 combinatie uit te kiezen. Dit zijn relatief nieuwe lijnen, en hier zal in de toekomst nog genoeg op uitkomen om een processorupgrade over een jaar of 2 goed mogelijk te laten zijn.

Verder: ik weet niet wat voor voeding in de kast zit die je kiest, maar met de componenten die je kiest doe je er goed aan om een A-merk voeding van minimaal 400 Watt in je kast te plaatsen. De videokaart is een enorme stroomvreter tijdens spelen - en ik mag toch aannemen dat je die X800 niet gekozen hebt om wat te browsen en een tekstdocumentje te typen? ;)

Als laatste heb je geen software vermeld. Er wordt niet standaard windows bij een systeem geleverd, dus als je dat nog niet op voorraad hebt, dan zul je die nog aan moeten schaffen.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik zou absoluut voor een Socket 939 athlon64 systeem gaan. Duidelijk het beste bij het gamen en kan je later ook nog wat upgraden in tegenstelling tot socket 478 wat je nu wilt aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrckscom
Dank jullie wel voor jullie tips...

Sorry voor de AMD fans, maar ik pass daar liever voor, ik heb het niet zo op AMD.
Ik heb 1 x een AMD systeem gehad en daar alleen maar problemen meer gehad.

Het systeem wat ik nu heb is een Intel P3 550 en daar heb ik nog steeds geen problemen mee gehad.

Maar goed.

Ik ben even wezen zoeken naar een socket 775 systeem en dit is wat ik kon vinden:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Asus P5GDC Deluxe (Intel 915P)
(moederbord)

Intel Pentium 4 550 (3.4 GHz) (16/1024 KB)
(processor)

En dan ook maar meteen een bijpassende grafische kaart:
Asus Extreme AX800Pro/2DTV (256 MB GDDR3)
Is trouwens een ATI kaart, is dit wel een goeie keuze?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Is dit systeem dan wel een beetje up to date??

En nog even naar de AMD fans, don't take it personale 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrckscom
p.s. ik heb er ook maar een andere voeding bij gedaan.....

TG420-U01 (ATX2)
Vermogen: 420 Watt, (Combined power: 240 Watt)
En wat ook wel handig is 2 S-ATA aansluitingen, voor de schijfjes O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:32

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik zou ook zeker niet 1DIMM nemen, maar wel 2 identieke geheugenlatjes om ze in Dual Channel te zetten. Anders draai je je Pentium 4 wel aardig de nek om kwa performance... Maar als grafische kaart zou ik ook een Sapphire X800XT PCI-E nemen, of mischien nog beter, gewoon wachten tot de nieuwere kaarten van ATi eraan komen. Een X800XL of X850Pro zijn zeer mooie kaarten, voor dan die X800XL veel prestaties voor weinig geld :Y)

Asus Freak ofzo? :P

Ik zou het dus zo doen:
Intel P4 550 (eventueel een J)
Asus P5GD2 Premium (eventueel een P5AD2 Premium, dus met de 925X, als dat in je budget past)
Corsair 2x512MB DDR2 533 Dual Channel Value Select
Sapphire X800XT

[ Voor 23% gewijzigd door Skyline GT-R op 28-12-2004 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Weiry schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:46:
Sorry voor de AMD fans, maar ik pass daar liever voor, ik heb het niet zo op AMD.
Ik heb 1 x een AMD systeem gehad en daar alleen maar problemen meer gehad.
Sorry voor je, maar ik heb het niet zo op jouw topic. Ik heb eerder zo'n topic gezien, en alleen maar problemen ermee gehad.

In dit geval geef je aan dat je verschillende componenten hebt uitgekozen, zonder enige onderbouwing. Als je nou enige onderbouwing geeft en ook nog laat zien welke bronnen je hebt gebruikt, hebben anderen die op zoek zijn naar een nieuw systeem er ook nog profijt van.

Het neerkwakken van alleen een boodschappenlijstje is iig. niet de bedoeling, zoals je ook kan lezen in de FAQ: Is deze config goed?. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Laurent op 28-12-2004 13:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.