Ik heb twee SATA Maxtor DiamondMax 10 schijven van 200gb verbonden met een fakeraid SIL3112A PCI controller. Nu wil ik deze beiden gaan gebruiken onder Gentoo. Wat moet ik precies enablen in de kernel? De kernel sources die ik gebruik zijn gentoo-dev-sources. Onder Device Drivers | ATA/ATAPI/MFM/RLL support | kan ik kiezen voor 'Support for SATA (deprecated; conflicts with libata SATA driver) en in dat zelfde scherm voor Sillicon Image chipset support. Onder SCSI device support | kan ik ook nog eens kiezen voor Serial ATA (SATA) support met de SIL3112 driver. Ik heb verschillende guides gelezen maar ik kom er niet uit. Wat moet ik verder nog doen naast raidtools emergen? Wat moet ik benaderen om partities en een filesystem op die schijven te maken met fdisk? Ik heb verschillende guides gelezen en ook de search gebruikt maar het is allemaal erg verwarrend.
edit: De schijven zijn puur voor extra opslag niet om Gentoo vanaf te starten. Daarvoor gebruik ik een apparte IDE schijf.
edit: De schijven zijn puur voor extra opslag niet om Gentoo vanaf te starten. Daarvoor gebruik ik een apparte IDE schijf.
[ Voor 10% gewijzigd door ddv op 27-12-2004 22:02 ]