[Gentoo] KDE 3.3.2 verkeerde dependencies?

Pagina: 1
Acties:

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:48
Ik ben net begonnen met Linux en heb nu Gentoo geinstaleerd gekregen maar nu wil ik KDE hebben. Kon eerst niet vinden hoe ik die instaleerde maar kwam op een gegeven moment op het commando "emerge kde-3.3.2". Echter krijg ik dan de error dat hij een probleem heeft in kde-base/kde-3.3.2 dependecies.

Ten eerst wat zijn dependencies precies? Is eigenlijk de minst belangrijke vraag maar goed.
Hoe los ik dit probleem op? Moet ik eerst andere paketten instaleren (ik dacht dat die dat automatisch deed)?

Edit: Ohjah, hij zeurt ook nog over een operator, dat hij die nodig zou hebben maar ik zou niet weten hoe ik dat kan doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Shinji op 27-12-2004 21:37 ]

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 20:26
Met emerge -pv kde kan je zien welke dependencies er zijn. Welke pakketten er nodig zijn om kde te draaien. Bijvoorbeeld xorg. Hier vind je een handleiding http://www.gentoo.org/doc/en/kde-config.xml

Hoop dat dit bruikbaar is.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 14:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Dependencies zijn pakketten die KDE nodig heeft om te werken (google en ge zult vinden)
Daarnaast probeer je nu specifiek een versie te installeren, daarvoor moet je een operant gebruiken:
code:
1
emerge =kde-3.3.2

Daarnaast is het verstandiger om alleen
code:
1
emerge kde

in te typen, dan wordt de meest stabiele versie geinstalleerd incl alle pakketten/dependencies

Had je allemaal kunnen vinden op de site van Gentoo...

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:48
Ok, het is me gelukt, hartelijk dank, sorry voor de overlast, had het inderdaad kunnen vinden maar soms kan ik door de bomen het bos niet meer zien.

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Gotiniens

Fairly odd Tim

dependecies: pakketen die je nodig om andere pakketten te kunnen draaien.

omdat je een versie nummer hebt meegegeven wil hij weten wat hij met dat versie nummer moet. dat kan je doen met een operator, je hebt operatorers voor gelijkaan(=) hoger dan(>=) en lager dan(<=). Echter wil jij waarschijnlijk gewoon de nieuwste kde installeren en dan voldoet emerge kde wel :Y)

spuit elf :(

[ Voor 4% gewijzigd door Gotiniens op 27-12-2004 21:45 ]

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 21:40
Gotiniens schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:45:
dependecies: pakketen die je nodig om andere pakketten te kunnen draaien.

omdat je een versie nummer hebt meegegeven wil hij weten wat hij met dat versie nummer moet. dat kan je doen met een operator, je hebt operatorers voor gelijkaan(=) hoger dan(>=) en lager dan(<=). Echter wil jij waarschijnlijk gewoon de nieuwste kde installeren en dan voldoet emerge kde wel :Y)

spuit elf :(
Maar wel helder B)

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Gotiniens

Fairly odd Tim

offtopic:
mwah komt eerder omdat ik met een lief meisje aan het chatten was O+

Bedankt voor het compliment!

[ Voor 16% gewijzigd door Gotiniens op 27-12-2004 22:18 ]

Pagina: 1