[WD 36gb Raptor] Winxp install probleem, hd stuk?

Pagina: 1
Acties:

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:37

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Ha,

Ik weet niet precies of dit het goede forum is om m'n vraag te posten, maar omdat m'n probleem in m'n hd zit (denk ik) post ik het hier.

Specs:

MSI K8N Neo2 Platinium
AMD64 3000+
2x512mb Kingston DDR400
1 WD 36 gb Raptor 10Krpm
2 x Maxtor 120gb 8mb cache
1 x Maxtor 80gb 8mb cache (waar nu ff tijdelijk Xp op draait)
1 x Nec 1100a DVD brander
XFX 6600GT (agp)
Antec 480Watt truepower

Goed, om mn probleem maar even snel uit te leggen: Ik krijg Windows xp met geen mogelijkheid op die WD 36gb Raptor schijf geinstalleerd.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- Win xp bootable cd erin, F6 drukken, drivers van floppy aangeven etc etc, partitie op mn WD schijf aangeven, na het copyen van de windows bestanden van de cd reboot je systeem om normaal door te gaan, krijg ik de volgende melding: Fout tijdens laden van besturings systeem

- Alles nog een keer gedaan, maar dan met mn 2 Maxtor schijven afgekoppeld, krijg ik weer dezelfde melding

- Ik moest voor een vriend van me ook zo'n systeem in elkaar zetten (zelfde mobo , geheugen en proc andere hd ->Maxtor 160gb SATA), dus dacht slim te zijn en heb een image gemaakt van zijn WinXp install en die er daarna bij mij weer opgezet, krijg ik weer dezelfde melding.

- Ik heb zijn Maxtor 160gb SATA schijf in mijn systeem gehangen, dit om een kapot mobo uit te sluiten, alles doet het perfect.

- Ik heb nu van ellende die image maar op een oude 80gb Maxtor schijf gezet en dat werkt dus ook.

- Ook nog ff mbv Drive image een copy van die 80gb Maxtor schijf gemaakt, en wederom kreeg ik dezelfde melding: Fout tijdens laden van besturingssyteem

En het aller vreemdste is dat ik die WD Raptor schijf er nu ook aan heb hangen, er van alles op en af kan halen, maar op 1 of andere manier wil WinXp er niet op.

Ik heb trouwens ook nog het WD diagnostic tooltje over die schijf gedraait en daar kwamen geen errors te voor schijn.

Ik word er eigenlijk een beetje niet goed van, zeker omdat ik Win Xp ook al op een bijna gelijk systeem had geinstalled (dat van die vriend van me) en dat ging dus zonder problemen.

Zou dit een (half)DOA hd kunnen zijn? Iemand hints of tips?

[ Voor 5% gewijzigd door DeWaanzin op 27-12-2004 21:49 . Reden: extra info ]

XBL: theArthurrrr

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je de opstartvolgorde wel goed staan van je harde schijven? Dit is een apart menu in de bios. Met page-up en page-down kun je de harde schijven respectievelijk naar boven en naar beneden verschuiven. De eerste bovenaan de lijst zal als eerste opstarten. De Raptor moet dus bovenaan staan. (WD360-GD heet deze ook wel)

Als je dit niet instelt wil het systeem opstarten van een schijf waar al eerder XP op heeft gestaan, ook al is deze van de schijf verwijderd.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Mijn broertje had zoiets eens doordat hij de harddisk op de verkeerde SATA poort had aangesloten. Je zou het kunnen proberen op een andere SATA poort.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

heb je een floppy drive...?

als je die er niet in hebt doe die dr eens in...theoretisch klinkt het dom maar ik heb zelf al eens gehad dat mn sata schijven niet (goed) werken zonder floppy drive

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:35:
heb je een floppy drive...?

als je die er niet in hebt doe die dr eens in...theoretisch klinkt het dom maar ik heb zelf al eens gehad dat mn sata schijven niet (goed) werken zonder floppy drive
Win xp bootable cd erin, F6 drukken, drivers van floppy aangeven etc etc
8)7

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Ik belde ff de zaak op waar ik die drive gekocht had (Yorcom) en die kwam met de volgende tip: fix je master boot record op die schijf mbv fixmbr. Dat klonk/klinkt mij iig goed in de oren, want alle opties die ik weet had ik al geprobeerd.

Ik heb dus fixmbr ingetikt tijdens de install van winxp (eigenlijk de repair) en hij heeft daar dus wel wat gedaan. Niet dat het geholpen heeft, want ik krijg WinXp er nog steeds niet op. Ik denk dat dat trouwens meer aan mijn fixmbr onkunde ligt............

Ik ga nog eens verder zoeken hoe en wat je met fixmbr kan doen en hoe je het precies moet gebruiken, want ik denk dat daar toch ergens de oplossing ligt.

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Na fixmbr deed hij het dus nog niet.

Toen maar ff mn oude hd er aan gehangen, Partition Magic gerund, de complete partitie ge-delete zodat er alleen unallocated space te zien was, gereboot, oude hd eraf, win xp cd erin, en hup toen installede xp wel.

Of fixmbr nu iets gedaan heeft, of het deleten van die partitie, ik weet het niet, het draait nu iig, en ik heb er weer van geleerd.

Pagina: 1