[C#] Randomaantal objecten aanmaken met oplopende naam?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• StiGMaTa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 09:31
Ik heb al veel op google gezocht, heb ook hier op GOT wat rondgekeken, maar mijn probleem is vooral dat ik niet juist weet op wat te zoeken. Ik zal mijn probleem dan ook verduidelijkken a.d.h.v. een klein voorbeeldje.

Probleem:

Ik heb een Switch-classe geschreven en via een User interface wil kan men switches aanmaken. In deze switches zitten poorten (1 object per poort) . Wat ik zou willen weten is hoe kun je nu een random aantal keer het Switch-object aanmaken? Aangezien dit aangemaakt moet wordt elke keer de gebruiker op ADD klikt. Eenmaal al deze objecten aangemaakt zijn (dus wanneer er een netwerk-topology gemaak is) dan kan de user alle data in een database schrijven. Het is dus de bedoeling dat ik Switch-objecten maak waarbij de naam als volg is:
s[een oplopend nummer] (bv. s1, s2, s3, ...)

Code-voorbeeldje:

zo is het nu (maar dat is maar 1 object hé)
code:
1
Switch s1 = new Switch(24);

iemand enig idee hoe ik dit kan doen met een variabele int i ofzo? Hetzelfde zoals je het in een loop zou steken?
Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd, want ik heb geen flauw idee hoe zoiets noemt.
BTW, de code werkt als ik 1 object aanmaak. Maar zou ze moeten uitbreiden naar een niet-op-voorhand-geweten aantal objecten (of noemt dat nou instanties van objecten 8)7 :? )

thx

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En een array of een ObjectList o.i.d.??

En een object is een instantie (instance) van een klasse (class) :)
Ik krijg wel het idee dat een goede C# tutorial je niet zou misstaan. Hierin komt termen als instance, class en object vaak wel aan de orde, en je probleem om een onbekend aantal objecten van een klasse aan te maken en bij te houden kan je daar ook wel mee oplossen.

[ Voor 103% gewijzigd door Creepy op 27-12-2004 21:02 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom wil je dus die naam zo oplopend? Dat lijkt me bijzonder onhandig (stel dat je een paar milioen ("random") switches hebben: moet je dan s3215869 intikken?

Een array, stack, of linked-list lijkt me veel handiger.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ew zo mischien
C#:
1
2
3
4
5
6
7
int random = myRandomGetal;
Switch myObjects[] = new Switch[ random ];

for( int i = 0; i < random; i++ )
{
    myObjects[ i ] = new Switch( i );
}

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• StiGMaTa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 09:31
thx _/-\o_ ,
ik denk wel dat dat moet lukken. Aan die lists had ik ook al gedacht, maar C# is vrij nieuw voor mij. Java ken ik wel vrij goed. En ja, die namen, das nog een probleem. Ik heb het allemaal gekend, maar dat blijft niet echt steken : 8)7

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

In java heb je net zo goed een array of een list. Als je het in Java had op kunnen lossen, dan had je dat zeker zonder al te veel moeite zelf ook moeten kunnen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Arraylist is hier uitermate geschikt voor; in .Net heb je de System.Collections namespace; op MSDN staan vervolgens alle mogelijkheden :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.