Toon posts:

[Asrock K8Combo Z] leesproblemen tijdens installeren games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi
ik ben bezig met een asrock k8combo z
alleen nu heb ik een heel vaag probleem

elke x als ik spellen installeer krijg ik lees fouten tijdens het installen .
op beide dvd branders geprobeerd en ik blijf de lees fouten houden ,en dat terwijl de spellen gewoon 100% goed zijn
ik heb diverse ide kabels geprobeerd drivers geupdate maar hij blijf leesfouten geven
en als ik die zelfde spellen op ander pc's installeer is er geen probleem

de hd staat op een ide kabel alleen
de dvd brander staan samen op een ide ,1 master en 1 slave

specs zijn
asrock k8combo z
64 bit 3200 amd (754)
512 ddr 333 (edit het is 400 )
200gig maxtor

iemand enig idee ,
alle hulp is heel erg welkom

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 21:48 . Reden: foutje met geheugen snelheid ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Het geheugen staat wel op 333MHz en niet op 400MHz :?
Andere bios instellingen m.b.t. IDE apparaten staan goed :?
Chipset/moderbord drivers geinstalleerd :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
de instellingen in het bios staan goed voor het ide gebeuren
en de chipset drivers zijn ook geinstaleerd .

• Thandor

Thandor

SilverStreak

De Overvoltage op enabled zetten helpt ook niet :?
(over Voltage/Over vCore o.i.d., de K7S8X (e) series hebben die functie, ongv. 5% meer voltage op de CPU. Mijn oude K7S8X Rev 3.0 + Duron 1800 heeft dat nodig omdat hij anders niet lekker loopt. Nu met een K7S8XE Rev 3.0 is het niet meer nodig :))

Verwijderd

Topicstarter
zit er niet in die setting ,net nog wat gevogeld op de asrock site geweest nieuwe en oude drivers geprobeerd maar het probleem blijft
heb zelf de dvd roms uit mijn eigen pc geprobeerd en het blijft het zelfde

volgens mij is het gewoon een **** mobo

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

The Third Man

The Third Jellyfish

Mijn K8 Combo-Z heeft er anders geen last van dus de redenering dat het een **** mobo is lijkt me een beetje ononderbouwd, daarnaast zou dan elk moederbord een **** mobo zijn omdat er van elk moederbord er wel minstens 1 exemplaar is met problemen...

Wat ik mij in ieder geval afvraag is of je wel alle drivers hebt geïntalleerd, of dat ook de nieuwste zijn (dus niet van de cd maar van het internet bij Asrock en Ali/Uli zelf), en welke Windows versie je hebt. Heb je ook al een nieuwe installatie gedaan met alleen de nieuwste drivers?

Verwijderd

Topicstarter
ik zeg niet dat het allemaal *** mobo's zijn

en ja ik heb het met een nieuwe windows geinstalled alle laatste drivers van de website
van asrock ..
alle drivers van de cd ook geprobeerd ..

het draait onder win xp sp 2
het is heel vaag sommige orgineel software geeft hij foutmeldingen dat hij het niet kan lezen
dat terwijl ze op een ander pc wel leesbaar zijn
ik heb zelfd de dvd roms in de ander pc gedaan en de software geprobeerd en dat werkte foutloos

ik snap er niks meer van :?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Er is geen BIOS update beschikbaar :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik ken dat bord niet, maar heeft ie een SiS chipset?
SiS chipsets hebben nml de meest ranzige IDE problemen op het moment dat je de IDE drivers van SiS installeert op Windows XP. Het lukt mij elke keer die problemen te triggeren op het moment dat ik windows vertelt dat ie zn geheugengebruik moet optimaliseren voor cache ipv programma's, na reboot mag ik dan nog blij zijn als ik in windows kom (aan een stuk door delayed write failures op hdd, ik denk dat dit met CD-ROM spelers en de bedoelde drivers niet anders zal zijn).

verder schrijf je dat beide spelers op dezelfde kabel zitten. Probeer ze eens los, misschien dat een van beide storing op de IDE bus gooit waardoor je leesfouten krijgt. Het is misschien niet aannemelijk, maar zolang IDE apparaten bestaan zijn er zo nu en dan wel eens problemen geweest met master/slave apparaten.

Overigens helpt ATA66 DVD spelers zoals die van Pioneer aan ATA33 kabels hangen ook enorm bij het maken van leesfouten, je zult niet de eerste zijn die denkt dat zo'n slome DVD speler wel met ATA33 kan om vervolgens te zien hoe windows dat ding toch in ATA66 mode gaat zetten, ongeacht welke kabel je ertussen drukt :X

• Thandor

Thandor

SilverStreak

_JGC_ schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:50:
Ik ken dat bord niet, maar heeft ie een SiS chipset?
SiS chipsets hebben nml de meest ranzige IDE problemen op het moment dat je de IDE drivers van SiS installeert op Windows XP. Het lukt mij elke keer die problemen te triggeren op het moment dat ik windows vertelt dat ie zn geheugengebruik moet optimaliseren voor cache ipv programma's, na reboot mag ik dan nog blij zijn als ik in windows kom (aan een stuk door delayed write failures op hdd, ik denk dat dit met CD-ROM spelers en de bedoelde drivers niet anders zal zijn).

verder schrijf je dat beide spelers op dezelfde kabel zitten. Probeer ze eens los, misschien dat een van beide storing op de IDE bus gooit waardoor je leesfouten krijgt. Het is misschien niet aannemelijk, maar zolang IDE apparaten bestaan zijn er zo nu en dan wel eens problemen geweest met master/slave apparaten.

Overigens helpt ATA66 DVD spelers zoals die van Pioneer aan ATA33 kabels hangen ook enorm bij het maken van leesfouten, je zult niet de eerste zijn die denkt dat zo'n slome DVD speler wel met ATA33 kan om vervolgens te zien hoe windows dat ding toch in ATA66 mode gaat zetten, ongeacht welke kabel je ertussen drukt :X
Hmm, hier staan momenteel drie PC's met een SIS chipset.
1 op een ECS K7S5A, draait prima
1 op een ASRock K7S8XE Rev3.0 (SIS748). Draait prima
1 op een ECS K7S6A, draait met een Windows dat geinstalleerd is op een EPoX 8RDA nForce 2. Ondanks een operating system dat op een totaal andere PC geinstalleerd is draait het prima :P. (De K7S6A is als tijdelijke vervanging omdat m'n CPU koelblok Asetek Antartica stuk is)

Je zou trouwens wel eens kunnen proberen om oudere drivers te installeren, nieuwer is niet altijd beter ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Thandor: ik installeer PCs met SiS chipsets bij massa's, en bij elke PC die ik tot nu toe met SiS IDE drivers heb uitgerust krijg ik problemen met Windows XP in de trant van "Delayed write failed on...", waarbij je nog van geluk mocht spreken dat je het kon fixen zonder reinstall. Dit is een probleem met WinXP en die SiS IDE drivers. Na 3 willekeurige SiS chipsets met willekeurige kabels en willekeurige disken kan ik je vertellen dat het te maken heeft met de twee constanten in dit verhaal: Windows XP + SiS IDE drivers.

De standaard drivers die met Windows XP komen voor SiS IDE controlers zijn gewoon goed, die IDE drivers van SiS zijn dus compleet overbodig.

Zelf ben ik heel erg tevreden over SiS chipsets, iig beter dan het gemiddelde andere merk (ALi en VIA :X), alleen die IDE drivers zijn dingen die ze wat mij betreft wel van de website af mogen halen bij SiS :P

Verwijderd

Topicstarter
nee dit mobo heeft geen sis chipset maar een ali/uli
ik heb ook geprobeerd om gewoon met een enkele dvd /cd rom te installen maar ik blijf het zelfde probleem houden

heb het ook gedaan zonder de drivers ,en met drivers
eigelijk alles wel wat er maar ook me temaken kan hebben .

ik denk gewoon dat dit mobo wat waar ik hier meebezig ben brak is .

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved!!!!!!

na veel te hebben getest ,ben ik tot de conclusie dat het geheugen heel erg brak is
in memtest 86 niks anders als errrors

wel heel raar dat ik hierdoor niet in staat was om spullen te installen .
maar oke ik ben er achter

dus ik kan een slotje op _/-\o_
Pagina: 1