Hoe het "CMD Thema" toepassen?

Pagina: 1
Acties:

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zit met een probleem en ik ben al dagen aan het zoeken op google en op GoT hoe ik dit moet doen.
Mijn vraag dus,
Weet iemand hoe ik dit theme toepas op heel Windows, en dan in het zilver. Had het bij een kennis gezien en het werkte lekker. Dus wil het graag op mijn eigen PC proberen.
Afbeeldingslocatie: http://www.versaform.com/ovweb/MD%20VersaForm%20and%20Windows%202000_files/image006.jpg
Het gaat me om dit thema, maar dan in het zilver. (http://www.mvps.org/marksxp/images/fatntfs/fatntf1.gif)

Ik heb heel GoT al afgezocht, en Google ook. Die kennis weet raar maar waar ook niet meer hoe het thema heeft ingesteld.

Weet iemand het?
Bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 27-12-2004 20:53 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Is dit niet gewoon het Windows Klassiek thema?
Bureaubladeigenschappen > Vormgeving > Bovenste lijstje > windows klassiek.

We are shaping the future

• Frietsaus
  • Niet online
Nee, want dat is kleiner :( :P maar toch bedankt!
Zoek echt specifiek dit thema,
http://www.mvps.org/marksxp/images/fatntfs/fatntf1.gif

[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 27-12-2004 20:41 ]

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

klassiek thema en dan lettergrootte en kleur aanpassen :? lijkt mij standaard genoeg...

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Alex)
Dat is het Windows Klassiek thema, maar dan gecombineerd met enkele vormgevingselementen van Luna.
Probeer Klassiek eens in te stellen, en dan op de knop Geavanceerd bij de fonts in te stellen: Trebuchet MS, size 10 of 12.

• Frietsaus
  • Niet online
Het komt wel aardig in de buurt ja, maar het is nog niet precies wat ik zoek.
Maar totdat iemand weet of het mogelijk is, zal ik dit gebruiken, bedankt :Y)

• Alex)
Je moet natuurlijk wel met wat meer instellingen spelen he, ik gaf maar een indicatie.

• Frietsaus
  • Niet online
Zal ik dat even doen, nogmaals bedankt voor je inzet.

Verwijderd

Om maar even een oud topic omhoog te trappen zonder een nieuwe te openen hiervoor.
Weet _iemand_ eigenlijk de reden waarom cmd scherm in de "klassieke" stijl word weergeven zelfs als je dus dat luna themepje gebruikt?

Om ook maar antwoord op de vraag te geven: Luna instellen als thema (silver) en dan themes uitschakelen in je services. Et Voilla :)

• Alex)
De reden is waarschijnlijk omdat er geen cmd.exe.manifest-bestand is. Dit zorgt ervoor dat een app Windows XP-looks krijgt.
In Windows Vista heeft cmd.exe trouwens wél Aero Glass als thema, er zal dus wel een cmd.exe.manifest aanwezig zijn.

Zo'n manifest is erg simpel gemaakt: zoek er eentje op op je systeem (er zijn er zat) en kopieer die naar c:\windows\system32\cmd.exe.manifest. Als het goed is werkt het dan :)

Pagina: 1