[Keyboards] Wat doen ze nou toch met de layout?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12 19:36
Ik zie de laatste tijd steeds vaker toetsenborden waarvan de layout,
mijns inziens, toch redelijk verkloot is.

Dat het stukje boven je pijltjes tegenwoordig gedraaid moet zijn begreep ik al niet (ruimtewinst ZOU 1 cm ofzo kunnen zijn, maar dan kunnen ze net zo goed de rand van het toetsenbord wat dunner maken), maar als ze in dat stukje dan ook nog eens toetsen weg gaan laten begrijp ik er helemaal niks meer van. De Insert-toets, die er dus al weet ik hoe lang zat, is dus weg en de Delete-toets is dus 2 keer zo groot geworden.
Zie bv. Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/images/hardware/keyboards/wodbt1.jpg en Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/2997.jpg (plaatje effe van Neo-Phyte gepikt uit dat andere topic wat nu toevallig loopt over keyboards).
Bij andere toetsenborden, waar dit blokje dus niet gedraaid is, heb ik ook al gezien dat ze bij sommige modellen de Insert-toets voor het gemak maar even hebben weggehaald en de Delete-toets 2 x zo groot hebben gemaakt.
Ik kan me voorstellen dat de Insert-toets nogal eens gebruikt wordt tijdens 't tekstverwerken om een stukje tekst te overschrijven. Als je nu naar 't numerieke deel moet gaan met je hand, waar nog zo'n toets zit, is dat toch niet handig?
Iemand een idee waarom?

[ Voor 18% gewijzigd door Dancing_Animal op 27-12-2004 20:33 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:22

timovd

Voorsprong door techniek

over de ins. toets. volgens mij irriteer je je er meer aan, dan dat je er baat bij hebt.
De toetstenborden worden op deze manier wel iets minder breed. Hierdoor is het ten eerste ruimte besparend, maar belangrijker is dat de toetsen dichter op elkaar zitten en je zo sneller kunt typen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12 19:36
timow schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:21:
over de ins. toets. volgens mij irriteer je je er meer aan, dan dat je er baat bij hebt.
De toetstenborden worden op deze manier wel iets minder breed. Hierdoor is het ten eerste ruimte besparend, maar belangrijker is dat de toetsen dichter op elkaar zitten en je zo sneller kunt typen.
Nou, irriteren aan die toets doe ik zeker niet, gebruiken ook niet echt vaak, net als die Pause en Scroll Lock enzo, maar om die toetsen dan maar weg te halen... Waar tegenwoordig wel ruimte voor is, is om er boven nog een rijtje bij te maken met Homepage, Mail enz.... overigens wel handig maar niet echt ruimtebesparend in de diepte dus zeg maar.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11 19:08
Mijn toetsenbord heeft dezelfde lay-out en de Insert-toets staat onder de SysRq, omdat je ook een F-Lock hebt. De F-toetsen zijn namelijk niet beschikbaar zonder op F-Lock te drukken, anders geven ze andere functies aan (Help, Undo, Redo, New, Open, Close, Reply, Fwd, Send, Spell, Save, Print van F1 tot F12). Dat vind ik het meest irritante, omdat ik elke keer bij het opstarten die knop moet indrukken, zelf heb ik het altijd voor dat ik een bestand wil hernoemen (F2), en hij mijn vorige actie ongedaan maakt. Heel stom dus. Als F-lock aanstaat, heb je Insert net boven de Home staan, waarmee ik nog kan leven.
Overigens heb ik niet veel tegen die lay-out, hij valt best mee, ik kan enkel niet leven met toetsenborden die van die toetsen in parallellogram-vorm hebben (veel te klein oppervlak per toets, maar in totaal even groot), en toetsenborden waar de toetsen niet geschieden liggen in de gebruikelijke eilanden (functietoetsen, alfanumeriek, pijltjes, numeriek, Home etc., Break etc.) omdat je zo veel minder overzicht hebt en ook nog eens meer kans hebt om op een verkeerde toets te drukken en ze moeten het niet te ver gaan drijven, MS heeft nog 2 toetsen naast elkaar staan in het eilandje met Home, maar er zijn er ook waar alles boven elkaar komt te staan. Op een notebook begrijp ik dat, maar op een gewoon toetsenbord helemaal niet meer.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Van het blokje van 6 toetsen gebruik ik enkel de delete toets, zolang die dus maar fatsoenlijk geplaatst is vind ik het best.
Ik kan me voorstellen dat de Insert-toets nogal eens gebruikt wordt tijdens 't tekstverwerken om een stukje tekst te overschrijven
Net alsof het zoveel tijd kost of even een stukje met de muis te selecteren en op delete te drukken?

Over layout gesproken. Het numeriek deel mogen ze er van mij afslopen en aan de linkerkant plaatsen of als apart blokje leveren. De meeste mensen gebruiken het alfanumeriek deel vaker dus ik het logischer dat dit RECHT VOOR JE ligt, en niet een beetje naar links geplaatst. Met het numeriek deel eraf gesloopt kun je ook je muis recht voor je rechterarm plaatsen wat ook ergonomischer is. Daarom wil ik ook enorm graag het diNovo toetsenbord maar dan met draad en zonder muis. Een dikke 'helaas' van Logitech's kant.

[ Voor 81% gewijzigd door Yokozuna op 27-12-2004 21:29 ]

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:22:
Van het blokje van 6 toetsen gebruik ik enkel de delete toets, zolang die dus maar fatsoenlijk geplaatst is vind ik het best.

Het numeriek deel mogen ze er van mij afslopen en aan de linkerkant plaatsen of als apart blokje leveren. De meeste mensen gebruiken het alfanumeriek deel vaker dus ik het logischer dat dit RECHT VOOR JE ligt. Dit is ergonomischer.

Daarom wil ik ook enorm graag het diNovo toetsenbord maar dan met draad en zonder muis.
Alfanumeriek = onder de F-toetsen?

Ik gebruik het numeriek (rechts) vaker dan dat alfanumeriek (onder de F-toetsen). Vind het ook handiger: telefoon nummer oid. intoetsen gaat veel sneller met het rechter gedeelte dan met het gedeelte onder de F-toetsen

• Yokozuna
Dus jij typt meer cijfers dan letters thuis? Dan vraag ik me af waar je mee bezig bent.

Bovendien zeg ik nergens dat het numeriek deel weg moet. Het numeriek deel is zeker handiger dan de cijfers onder de F-toetsen. Mijn punt ging daar ook niet over.

[ Voor 77% gewijzigd door Yokozuna op 27-12-2004 21:36 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11 15:44

RSpliet

*blink*

Dit desbetreffende insertknopje gebruik ik anders nog vaak zat. Ik heb altijd numlock 'aan' staan, en als linux gebruiker werk ik ook nogal eens met Vim. En Vim zonder insert knopje is geen Vim meer. Lekker laten zitten dus, anders moet ik elke keer numlock uitzetten alvorens te inserten. En aangezien bovenstaand tobo helemaal geen numpad meer heeft, vraag ik mij sterk af waar de insertknop heen verhuisd is

[ Voor 42% gewijzigd door RSpliet op 27-12-2004 21:38 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Yokozuna
Ik vind normale toetsenborden hopeloos ouderwets, laptop layouts zijn soms echter hopeloos opgepropt en vergezocht. Tijd voor een tussenvorm, oftewel, een diNovo toetsenbord, maar dan zonder muis, met draad en betaalbaar, en met numeriek deel als optie. 55 euro (zonder numeriek deel) zou ik er wel voor over hebben, zo'n toetsenbord gaat waarschijnlijk toch 5 jaar + mee.

[ Voor 49% gewijzigd door Yokozuna op 27-12-2004 21:38 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Seven of Nine schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:28:
En aangezien bovenstaand tobo helemaal geen numpad meer heeft, vraag ik mij sterk af waar de insertknop heen verhuisd is
Heeft wel een numpad. Wordt er alleen los bijgeleverd zodat je hem zowel links als rechts kunt plaatsen of als apparte rekenmachine kan gebruiken (of als thermometer)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
die f-lock toets is behoorlijk irritant, zeker omdat die standaard op de "word"-toetsen staat IPV de "F"-toetsen dit is heel erg als je een MS keyboard aan een unix doos hangt, evenals de verdwenen insert toets (gebruik voor copy/paste)

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Yokozuna
evenals de verdwenen insert toets (gebruik voor copy/paste)
ctrl-c ctrl-v werkt toch prima voor copy paste?
Dit desbetreffende insertknopje gebruik ik anders nog vaak zat. Ik heb altijd numlock 'aan' staan, en als linux gebruiker werk ik ook nogal eens met Vim. En Vim zonder insert knopje is geen Vim meer. Lekker laten zitten dus, anders moet ik elke keer numlock uitzetten alvorens te inserten.
De meesten gebruiken windows >:)

Ik snap het geklaag trouwens niet, toetsenborden met superstandaard layout zijn nog prima verkrijgbaar.

[ Voor 95% gewijzigd door Yokozuna op 27-12-2004 21:41 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11 15:44

RSpliet

*blink*

Yokozuna schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:22:
Jaha, maar niet iedereen is jij :). Home en End gebruik ik zo nu en dan tijdens t scripten, zeer handig als ik geen zin heb om naar de muis te grijpen, of aan het VIM-men ben. En Page-up en Page-down is ook erg handig bij het installeren van software waarvan je een hele EULA word getracht te lezen (command-line-modus). Voor Windowsgebruikers voegen ze dan misschien niet zoveel toe, maar ze zijn weldegelijk nuttig. En dus ook de inserttoets in Vim (zoals ik in mijn vorige post al beschreef)

Zolang standaard-indeling-tobo's verkrijgbaar zijn vind ik het best hoor, maar ik zit niet te wachten op een Dexxa toetsenbord, puur voor de indeling... zo'n ding heeft me zowat aan RSI geholpen... D'r moet wel uitgebreide keus blijven dus :)

[ Voor 17% gewijzigd door RSpliet op 27-12-2004 21:44 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Yokozuna
Jaha, maar niet iedereen is jij
Jup, er staat toch ook 'ik'? :) Ik gebruik geen Linux en ik script niet. Sterker nog ik gebruik van de 9 toetsen boven de pijltjes slechts 2 (delete en print screen), de rest heb ik al 5 jaar niet meer gebruikt en word/forum etc. stukjes typen gaat prima op tempo.

Maargoed, van mij mogen ze die ook laten zitten, anders zou het toch een stuk plastic worden wat net zo goed ruimte inneemt. Heb meer kritiek op het numeriek deel, ik wil die aan de linkerkant of los, zodat je hem overal kunt leggen. Het alfanumeriek deel (letters, interpunctie) gebruik je vaker dan het numeriek deel, dus is het logischer dat dit recht voor je ligt. Dat kan ook met een normaal toetsenbord, gewoon een beetje naar rechts schuiven, alleen dan ligt je muis weer verder weg waardoor je rechterarm schuin ligt, dat is ook niet ergonomisch. (Als mensen dan zeggen 'boeien!', ja op lange termijn kan dat best boeien.)

[ Voor 40% gewijzigd door Yokozuna op 27-12-2004 21:55 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
Dan nog, ookal script je niet, toch vind ik die toetsen onmisbaar. Home en end gebruik ik vaak bij het tikken, insert is handig als die gare insert-modus in word weeer eens aanstaat en page up en down zijn handig om granaten te gooien en je adem in te houden in Farcry :P .

Persoonlijk heb ik echt een gigantische hekel aan alles wat vernieuwt word aan een tobo. Die dingen van tegenwoordig zijn imo allemaal zooi, een gemiddelde logitech verslijt ik in een jaar. De toetsen slaan niet meer lekker aan, ze maken veel geluid en na een tijdje worden de toetsen glad. Alle dingen die ze proberen te verbeteren, leuk hoor gebroken toetsenborden zodat dat weer ergonomischer is enzo, maar het tikt voor geen meter. Wie heeft er nou een V die zo breed is als zijn TAB :? .

Ik gebruik daarom nog steeds een Dell AT 101 toetsenbord. Dat ding is pre-windows, er zit zelfs geen windows toets op. Maar tikken doet ie heerlijk, daar pwnd ie elke logitech in. Ik denk toch wel dat ie ouder is dan 10 jaar :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Yokozuna
Die dingen van tegenwoordig zijn imo allemaal zooi, een gemiddelde logitech verslijt ik in een jaar.
Hehe ja, wat dat betreft zijn de goede oude IBM toetsenborden nog altijd oerdegelijk, sommige zijn na 7 jaar dienst nog niet kapot, geen enkel knopje. Toch heb ik liever laptop toetsen (niet de layout, maar de aanslag), als je daaraan gewend raakt kun je nòg sneller typen en ze zijn stiller. Maarja, ook dat blijft smaak. Ik heb bijv. ook een hekel aan toetsen die te gemakkelijk indrukken, sommige oude Trust bordjes bijv. echt mieters!

Speel jij trouwens Far Cry met de pijltjes? Als je edsf gebruikt heb je nog meer toetsen rond je linkerhand waar je alles aan kunt binden. Bovendien is het..... ergonomischer :)

Ik vind de diNovo er trouwens prachtig uitzien, van die strakke vorm kunnen heel wat bolle-keyboard ontwerpers nog wat leren.

[ Voor 66% gewijzigd door Yokozuna op 27-12-2004 22:10 ]

• Barracuda
Yokozuna schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:39:
[...]

ctrl-c ctrl-v werkt toch prima voor copy paste?

[...]

De meesten gebruiken windows >:)

Ik snap het geklaag trouwens niet, toetsenborden met superstandaard layout zijn nog prima verkrijgbaar.
uhm ctrl-c = cancel & ctrl-z = background op een unix/linux doos en voor copy paste gebruik je "ctrl+insert" en "shift+insert"

verder wil ik geen standaard keyboard voor mijn linux workstation, ik wil graag iets wat lijkt op een MS natural keyboard maar dan zonder al die speciale toetsen en met insert en alle normale toetsen

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:02
Tja, inderdaad... de toets insert mag wel blijven, die gebruik je tenminste af en toe nog...
Nee, dan de toets SysRq, mag gelijk weg :P

-

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:50
ILUsion schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:40:
Mijn toetsenbord heeft dezelfde lay-out en de Insert-toets staat onder de SysRq, omdat je ook een F-Lock hebt. De F-toetsen zijn namelijk niet beschikbaar zonder op F-Lock te drukken, anders geven ze andere functies aan (Help, Undo, Redo, New, Open, Close, Reply, Fwd, Send, Spell, Save, Print van F1 tot F12). Dat vind ik het meest irritante, omdat ik elke keer bij het opstarten die knop moet indrukken, zelf heb ik het altijd voor dat ik een bestand wil hernoemen (F2), en hij mijn vorige actie ongedaan maakt. Heel stom dus. Als F-lock aanstaat, heb je Insert net boven de Home staan, waarmee ik nog kan leven.
Barracuda schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:38:
die f-lock toets is behoorlijk irritant, zeker omdat die standaard op de "word"-toetsen staat IPV de "F"-toetsen dit is heel erg als je een MS keyboard aan een unix doos hangt, evenals de verdwenen insert toets (gebruik voor copy/paste)
Voor de Microsoft toetsenborden is daar een patch voor :) http://www.mvps.org/jtsang/flock.html (werkt dus alleen onder Windows)

[ Voor 3% gewijzigd door Canard op 28-12-2004 14:37 ]

• Barracuda
Canard schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:36:
[...]

[...]

Voor de Microsoft toetsenborden is daar een patch voor :) http://www.mvps.org/jtsang/flock.html (werkt dus alleen onder Windows)
die patch werkt alleen onder windows... het zou handig zijn als je dit hardware matig kan instellen en oh ja voor je F-toetsen moet hij uit staan en voor print screen moet die weer aan staan... :(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mhoaw . die insert gebruik ik dagelijks .. die moet blijven.

die "user" knop was zo mega irri dat ik hem heb vastgelijmd ;)
flock .. geen last van maar dat komt mischien omdat ik die itouch bende heb geinstallerd

Iperf

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50

TommyGun

Stik er maar in!

Insert toets? Nooit gebruikt. Gewoon stukje tekst selecteren en deleten.

En die layouts, ik vindt ze maar niks. Lang leve de oude tobo layout _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ik heb een Coolermaster Q Alloy keyboard. Dat is een keyboard met laptop toetsen.
Het heeft deels een laptop layout met aangeplakt numeriek deel zoals op ieder normaal toetsenbord.

Dat laptop layout vind ik juist weer prettig omdat nu de toetsen home, pgup, pgdn en end in de juiste volgorde geplaatst zijn. Pgup zit boven pgdn, de end onderaan, de home bovenaan, zoals je het ook in een spreadsheet zou gebruiken.

Klein minpuntje is de del key die weer boven de home zit in dezelfde rij als de F-toetsen.

De Ins toets gebruik ik niet, op oude layouts vond ik die positie van de Ins toets juist rete irritant, dan druk je op Ins ipv del. Overkwam me nogal vaak. De Ins hebben ze bij mij nu tussen de ctrl en pijltje links geplaatst. Blij toe want ik raak het ding nu niet meer :)

Pijltjes toetsen zijn trouwens wel bij de rest aan de linkerkant ingeschoven. Mij boeit dat niet, kan er prima mee werken.

De rest van het toetsenbord is gewoon weer de normale layout. Eraan wennen zoals een ander dat moet doen heb ik dus niet gehad. Nou ben ik zowiezo erg gemakkelijk en maakt het mij niet bijzonder veel uit op welk toetsenbord met wat voor layout dan ook tik.

Verwijderd

Bij Word wil hij soms (heel erg vervelend! :( ) automatisch tijdens het typen over de tekst heen typen die ervoor staat (bijv. bij het verbeteren of bijvullen van dingen in een tekst) en dat wordt dan simpel verholpen door 1 druk op de Insert-knop.

Vroeger wist ik het niet eens en sloot ik Word af en laadde ik het tekstbestand opnieuw en toen verdween het altijd, maar sinds ik die Insert-toets ken gaat dat veel sneller en makkelijker en ik merk het eerder op, ik typ namelijk niet blind (dus beetje typen en beetje naar me scherm kijken :P ).

Dan komt die Insert-toets toch van pas, maar als die vervelende bug uit Word halen (dat auto insert ofzo) dan mag hij van mij gelijk verdwijnen!!

• KarmaniaK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 11:58
iemand die ik ken heeft een of ander toetsenbord (ook met f-lock trouwens geloof ik, sigh) die inderdaad ook zo'n dubbelgrote delete-toets heeft, en de F-toetsen staan in 4 groepjes van 3 in plaats van 3 groepjes van 4... ik hou meer van de normale layout :| en die F-lock moet er helemaal uit!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-12 20:46
Mja ik ken het probleem :P Ben opzoek naar een nieuw toetsenbord.. Loop je door de mediamarkt heen, heb je 2 opties. Óf duur, óf brakke layout... Arg!
* AlterMann wil nieuw toetsenbord hebben, met normale layout, maar zonder draadje.. En er dan geen 100 euro aan uitgeven natuurlijk :/

Verwijderd

Ik gebruik vooral delete (ofc) en home en end. Er is niets zo tijdrovend als helemaal naar het begin of het einde van je regel te gaan met pijltjes of muis. Bovendien kan je een regel zo makkelijk verwijderen (end, shift+home, delete)

Page-Up en Page-Down vind ik dan weer bagger omdat ik rustig moet kunnen scrollen ipv ineens de hele pagina.

Voor wat wordt insert trouwens gebruikt? Je woord/zin moet al even lang zijn om er nuttig gebruik van kunnen te maken. :/

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:21

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Precies de reden dat ik een Logitech UltraX heb gekocht voor mijn desktop. De aanslag van laptoptoetsen, maar met een normale layout en een minimum aan overbodige functietoetsen. Wat is in godsnaam het nut van copy & paste knoppen als daar standaard sneltoetsen allang voor bestaan :?

F-locks moeten dood ja, heb ik op m'n stage altijd last van. Pokkedingen, laat die F-toetsen met rust :(

En numpads zijn gewoon handig... Telefoonnummers, verificatienummers bij bankieren, etc etc... Serienummers bij installeren van programma's :)

Hier stond een dode link.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-12 17:36
Leuke toetsenboarden zijn voor thuis. Als je dit bij een bedrijf neerzet komen de medewerkers je achterna om je pijnlijk dood te slaan met het nieuwe toetsenbord. Ik zie ze al aan de gang bij PZ...al die nummers intoetsen zonder nummeriek keypad :D Sommige PZ-ers lijken wel complete rekenmachine als ik ze op dat keypad zie hoeken :)

Verwijderd

Ik werk op kantoor met een applicatie die -niet altijd- ctrl-c en ctrl-v accepteerd.
CTRL-Insert (= ctrl-c) en SHIFT-Insert (=ctrl-v) werken WEL altijd.
Ik kan dus niet zonder een INSERT toets op een toetsenbord.

Thuis heb ik met mijn nieuwe PC een Lochipech MM toetsenbord aangeschaft.
Afgezien van het feit dat de bijgeleverde drivers mijn PC mollen (lees: Hij wil niet meer uit, of rebooten dus CTRL-ALT-DEL was mijn enige optie :( ) vond ik de lay-out van het toetsenbord werkelijk uien. Ohja, eerst een knop in moeten drukken voor je je functie-toetsen kunt gebruiken wekt bij mij ook agressie op! Geef mij maar een zo eenvoudig mogelijk toetsenbord.

Op mijn werk en thuis ligt er dus een plastic ramplankje van Dell :O

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:06
ik heb onlangs een nieuw logitech toetsenbord moeten kopen en daar zat zo'n klote f-lock knop op waardoor de functieknoppen alleen werken als je die f-lock hebt ingedrukt

Ook vind het ik het lomp van logitech dat ze de rechtershift 3x zo breed maken als de linker :x dan kunnen ze net zo goed allebei even breed maken zoals normaal is. Ik gebruik namelijk de rechtershift nooit. Daarnaast heb ik een hekel aan enterknoppen die maar 1 rij hoog zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Ik heb toevallig dat logitech toetsenbord. Ik heb hem nou iets langer als een jaar.
Maar wil echt geen ander toetsenbord meer, echt heerlijk de knoppen.
Ben ook helemaal aan de layout gewend :D
Of logitech moet met een opvolger komen :P, ook het losse mediapad is super handig.
Dacht voorheen dat ik hem niet zou gebruiken, maar gebruik hem nou dagelijks.
Ook in spellen is het onwijs fijn.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:07
strandbal schreef op woensdag 29 december 2004 @ 09:38:
Precies de reden dat ik een Logitech UltraX heb gekocht voor mijn desktop. De aanslag van laptoptoetsen, maar met een normale layout en een minimum aan overbodige functietoetsen. Wat is in godsnaam het nut van copy & paste knoppen als daar standaard sneltoetsen allang voor bestaan :?

F-locks moeten dood ja, heb ik op m'n stage altijd last van. Pokkedingen, laat die F-toetsen met rust :(

En numpads zijn gewoon handig... Telefoonnummers, verificatienummers bij bankieren, etc etc... Serienummers bij installeren van programma's :)
Helemaal mee eens. Die toetsen die normaal geactiveerd worden gebruik ik nooit. Moet altijd gelijk op F-lock drukken. Superirritant. Volgens mij vinden de meeste mensen dat, dus ik snap ook niet zo goed waarom ze hier aan vast blijven houden.

• Yokozuna
ppl schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:39:
Ik heb een Coolermaster Q Alloy keyboard. Dat is een keyboard met laptop toetsen.
enzo...
Vraag: Kun je met dit toetsenbord fatsoenlijk spellen spelen? Met andere woorden, kan hij 3 toetsencommando's tegelijk aan? Bijvoorbeeld, je strafet naar rechts (1 toets) loopt naar voren (1 toets) en springt (1 toets), reargeren dan alle toetsen? Behoorlijk wat nieuwe toetsenborden hebben hier moeite mee. Ik vind dat schandalig, omdat normale toetsenbordjes al te koop zijn voor 10 euro, betaal je 2 tot 4x zoveel, werken nieteens 3 toetsen tegelijk, belabberd!
* BobR13 wil nieuw toetsenbord hebben, met normale layout, maar zonder draadje..
Waarom zou je thuis een toetsenbord zonder draad willen gezien die draad nooit in de weg zit, omdat je toetsenbord op een vaste plek staat? Ik heb thuis een keyboard met draad die ik tevens vaak verschuif om huiswerk achter m'n bureau te maken, gaat prima met draad. Is jouw situatie zo bijzonder? :)
F-lock drukken
Waarom bestaat die toets eigenlijk? Waarom bestaat uberhaupt de numlock eigenlijk, waarom laten ze het numeriek deel niet gewoon altijd aanstaan... En waarvoor is de scroll lock eigenlijk? Nooit gebruikt :)

[ Voor 106% gewijzigd door Yokozuna op 29-12-2004 12:36 ]

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-12 20:46
Yokozuna schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:24:
[...]

Waarom zou je thuis een toetsenbord zonder draad willen gezien die draad nooit in de weg zit, omdat je toetsenbord op een vaste plek staat? Ik heb thuis een keyboard met draad die ik tevens vaak verschuif om huiswerk achter m'n bureau te maken, gaat prima met draad. Is jouw situatie zo bijzonder? :)

[...]
Groot bureau 8)
Nja ben gewoon draadloos gewend.. Wil mn tobo nog wel eens meeslepen naar mn bed :P
Maar goed... Hoe lange kabel zit er ongeveer aan die ultra-x.. Vind em wel lief namelijk.. Als ik dr maar mee kan gamen O-)

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Yokozuna schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:24:
[...]

Vraag: Kun je met dit toetsenbord fatsoenlijk spellen spelen? Met andere woorden, kan hij 3 toetsencommando's tegelijk aan? Bijvoorbeeld, je strafet naar rechts (1 toets) loopt naar voren (1 toets) en springt (1 toets), reargeren dan alle toetsen? Behoorlijk wat nieuwe toetsenborden hebben hier moeite mee. Ik vind dat schandalig, omdat normale toetsenbordjes al te koop zijn voor 10 euro, betaal je 2 tot 4x zoveel, werken nieteens 3 toetsen tegelijk, belabberd!
Met flightsims maakt het niet uit :)
Ik heb daar een joystick voor die dan key's aan z'n knoppen bind e.d., voor maar een paar toetsjes gebruik ik dan het keyboard. Dan druk ik er maar eentje in en niet meer. Dat antwoord moet ik je schuldig blijven aangezien ik dat soort spellen niet speel en als ik ze speel gaat dat nogal knudde :P
Pagina: 1