[XP] Scanner-installatie niet mogelijk ivm "beheerder"?

Pagina: 1
Acties:

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-04 15:25
Heb een vreemd probleem op een WinXP Home SP2 machine. Er is maar 1 gebruiker welke als beheerder is geinstalleerd.

Ik krijg de Canon scanner (LIDE50) die het voor de Windows herinstallatie prima deed met geen mogelijkheid geinstalleerd. Als ik de install.software wil starten krijg ik ook een "vreemde" melding dat de software alleen geinstalleerd mag worden op een administrator-account. De software installeerd dan wel maar als ik een TWAIN device wil selecteren zegt Irfanview bijvoorbeeld:
Scanner Fout!
Geen verbinding met het apparaat of het TWAIN stuurprogramma is niet geinstalleerd.

Hetzelfde probleem heb ik ook al met Photodex ProShow Gold. Deze kan de DVD-writer niet vinden (Nero lukt dit wel) want het programma zou niet door een administrator geinstalleerd zijn.

Hoe fix ik dit?

Verwijderd

Je praat over één gebruiker. Bedoel je hiermee een gebruiker naast de ingebouwde Administrator acount of bedoel je deze juist?

Zo niet, probeer dan eens met de ingebouwde Administrator account in te loggen om hem dan te installen :)

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Is het mogelijk dat Adware / virusen je pc omzeep heeft geholpen (lees rechten heeft aangepast)

Grutte Pier fansels

• catchingfire
Neen, er is maar 1 gebruiker welke ook de admin is. Het gast-account is gedeactiveerd.

Adware/virussen, die kans acht ik zeer klein: windows is net opnieuw geinstalleerd, er firewall actief (windows firewall), antivirus actief (AVG), Ad-Aware wordt regelmatig gedraaid en gesurft+mailt wordt er met Firefox en Thunderbird.

Verwijderd

lukt niet als xp driver ipv als twain?
of support de scanner dit niet?

• catchingfire
Het is een Canon LIDE50 scanner.

Het is in de tussentijd nog steeds niet gelukt. Als ik in de Veilige Mode boot en dan als Administrator inlog kan ik de installatie-programma's niet starten omdat de scherm-resolutie niet groot genoeg is (en die kan ik niet aanpassen in de veilige mode).

Ik word er wel lichtelijk gestoord van. Waarom kan ik in hemelsnaam geen scanner aansluiten of een programma installeren om een DVD-tje te branden.... de huidige gebruiker is toch geconfigureerd als Admin!?

Verwijderd

Er zijn ALTIJD twee gebruikers.

Een administrator account.

Een gebruikers account. (welke administrator rechten kan hebben)

• catchingfire
Klopt.... maar ik moet via dat gebruikers-account toch ook de scanner e.d. kunnen installeren?

Bij de "echte" admin kom ik alleen via een veilige-mode boot. Dan dan kom is dus resolutie e.d. tekort... Kan toch allemaal niet zo moeilijk zijn. Het is gewoon een standaard XP install... dan moet je toch wel een scannertje kunnen installeren??

[ Voor 57% gewijzigd door catchingfire op 31-12-2004 13:37 ]

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Als dat een echte gebruiker is kan dat niet nee.. Dus conroleer even of het een gebruiker is of een beheerder, pas het zonnodig aan en probeer het nog eens.

• catchingfire
Die ene gebruiker heeft admin-rechten...
Pagina: 1