Toon posts:

[raad] DDR2 + P4 3.6 vs. DDR + Athlon 3700+

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Ik heb bij mijn dagelijkse dag handelaarke een mooie keuze...

Oftewel ddr2 met 3,6 ghz p4 met sata oftewel athl64 met ddr normaal zonder sata.

Wat zou ik het beste kiezen denkje?
the 3700+ is denkik wel sneller dan 3,6... of niet?

Groetjes

Francis

ps: ik excuseer mij ten zeerste voor dit weeral amd vs p3 topic... maar ik probeerde dit vooral te richten tot ddr vs ddr2.. of het de moeite is...

Verwijderd

Dat ligt er vooral aan wat je met die pc wilt gaan doen. Wil je vooral gaan gamen dan raad ik de athlon 64 zeker aan. Wil je vooral gaan video ediite en dat soort dinge dan moet je de intel nemen, Hoewel de performance van de athlon 64 zeker nog verhoogt kan gaan worden als er gebruik gaat worden gemaakt van de 64 bit mogelijkheden. En wat betreft ddr2 en ddr1, ddr2 heeft zulke hoge latencies dat je ht verschil niet merkt tussen ddr1 400mhz en ddr2 533 mhz.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21
Reviews te over dude :) Verkijk je niet op het verschil tussen DDR2 en DDR want er zijn meerdere factoren in de equatie. Denk vooral aan de on-die memory controller van de AMD (lagere latentietijden). Anyway, check wat reviews en je weet welke cpu voor jou het beste is. Mijn tip: kijk niet naar sec de performance maar ook naar features als b.v. cool 'n quit, energieverbruik en natuurlijk ondersteunende chipsets/moederborden. Bottom-line is dat DDR2 met de huidige DDR2-400 en -533 implementaties nul performance voordeel biedt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou vooral willen gaan gamen....

zou ddr2 compabiliteit voor de toekomst voordeel leveren? of zal 64 bit meer voordeel geve...

Verwijderd

Ik zou voor een gaming machine een a64 3500+ nemen icm met een mooi nforce 4 bordje !
Ik heb nu intel, en Intel (cpu) op Intel (chipset) is wel waanzinnig stabiel, echter is zo'n 64 bit procje van AMD gewoon nu de betere.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:40:
Ik zou voor een gaming machine een a64 3500+ nemen icm met een mooi nforce 4 bordje !
Ik heb nu intel, en Intel (cpu) op Intel (chipset) is wel waanzinnig stabiel, echter is zo'n 64 bit procje van AMD gewoon nu de betere.
Sluit me hier geheel bij aan... ;) nu alleen nog een X800XT of 6800GT en gaan... })

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:37:
ik zou vooral willen gaan gamen....

zou ddr2 compabiliteit voor de toekomst voordeel leveren? of zal 64 bit meer voordeel geve...
Je moet het niet in afzonderlijke termen willen zien; it's a package deal. En DDR2 met 64bits cpu's vergelijken is hetzelfde als appels met peren een bos lente-ui 8)7

Lees wat reviews door zou ik zeggen. Uiteindelijk gaat dit topic niet over DDR2 vs. DDR maar over wat jij in vredesnaam moet kopen, en dat kunne nwe je niet voorkauwen ;)

Ik doe 'm om bovenstaande redenen dan alsnog dicht, wordt toch niks zo.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.