Toon posts:

XP Pro boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem;

PC Windows XP Pro XPack 2 boot niet. Als ik em aanzet krijg ik na wat vreemde tikjes (waarschijnlijk van HD) de volgende melding:

'Windows kon niet opstarten .... etc'
Ik heb de volgende opties:

- Windows in Veilige modus
- Windows in veilige modus met Prompt commands
- Windows in veilige modus met netwerkmogelijkheden

- Windows in originele instellingen opstarten

- Windows gewoon opstarten

Wat ik ook kies, niks doet het, hij start elke keer opnieuw op en dan krijg ik weer hetzelfde venster. Ik kan in de bios komen. De gegevens op de HD zijn best belangrijk, dus die moet ik houden. Wat nu te doen?

- Instellingen in bios veranderen?
- HD in andere pc zetten, gegevens overzetten en schone xp installatie?
- Andere opties?
- Herstelmethode van XP Pro cd?

Extra info: Ik heb geen verschillende HD partities.. Ik heb al wat rond gelezen op almighty internet, en daar komen twee mogelijke oorzaken uit:

- Register/software fout.. oplossing: schone installatie/systeemherstel indien mogelijk
- Hardware fout.. oplossing; ?

Bij voorbaat dank.

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:42

BramT

Rule #1

Waarschijnlijk is je windows dusdanig vernield door .... (<- vul zelf maar iets in). Wat wel 's wil helpen is gewoon windows opnieuw installeren (vanaf CD) OVER je huidige installatie heen. Hierdoor worden alle systeembestanden vervangen en heb je een goeie kans dat je even mooi je data kan backuppen (bv via netwerk) voordat je het goed opnieuw gaat installeren (op een schone partitie dus).

Verder wil je eigenlijk je schijf zowieso partitioneren. Zorg dat alle windows gerelateerde zaken op C blijven en je documenten, spellekes, weet ik al wat voor zooi die je niet kwijt wilt op (bv) D. Als je dit goed doet kan je bij een verneukte windows gewoon je C schijf leeg kieperen en het er weer snel opzetten.

/edit: zoals je zelf al aangaf kwam je XP niet eens meer in, dus aan systeemherstel heb je niks.

[ Voor 9% gewijzigd door BramT op 27-12-2004 20:19 ]

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit wel op een netwerk, maar de pc waar ik nu op zit herkent de andere (kapotte) pc niet als deze niet ingelogd op windows is..:(
Het zou dus mooi zijn als ik via netwerk de boel kan backuppen, en dan schone installatie.
Alleen weet iemand of ik de bestanden kan kopieren terwijl de pc uit (of in bios) staat?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan met een bootflopmet netwerkondersteuning backuppen, je kan ook even wat meer moeite doen en zelf wat zoeken en uitvinden. Lees Windows Operating Systems - FAQ, Windows XP en 2000 BSOD guide, Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen., OM FAQ / Beleid bijvoorbeeld eens goed door. Probeer de mogelijkheden en vertel ons wat er fout ging.

Test ook even goed je geheugen met bijvoorbeeld MemTest86+ en je harde schijf met een programma van de fabrikant. als de hdd tikt is er best een grote kans dat deze er binnenkort mee kapt. Zie je bijvoorbeeld wel eens smart-errors bij de post?

We zijn tenslotte tweakers die wel durven wat dingen te proberen alvorens een noodkreet te plaatsen :) Zou je ook Registratievoorwaarden en faq nog eens goed door willen nemen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.