[LG2010P] Wil niet op native resolutie ?!

Pagina: 1
Acties:

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Afgelopen weekend een LG 2010P monitor onder de boom gevonden!
Ik trots.

Alles aansluiten en installeren, maa rnu heb ik het volgende probleem.
Ik krijg hem onmogelijk op 1600x1200. Als ik hem daar op zet dan valt mijn startbalk en een deel van de rechterkant van het beeld buiten het scherm.
Ook is de refresh rate niet op 75hz in te stellen (enkel op 60)
Ik gebruik een DVI-i aansluiting (digitaal)
Heb de monitor drivers geinstalleerd en de nieuwste WHQL nvidia drivers.
Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing?
Volgens de specificaties moet hij 1600x1200x75hz native aan kunnen, lager wordt geinterpoleerd.
Als hij op 1280x1024 staat dan is hij inderdaad geinterpoleerd. (zie ik aan sommige lijnen) hoe dit te verhelpen?

Can`t live without the mods

• siepeltjuh
  • Niet online
Het blijkt hetzelfde paneel te hebben als de:

Dell UltraSharp 2001FP
LG L2010P
ViewSonic VP201s
Philips 200P4
NEC-Mitsubishi LCD2080UX+
Iiyama ProLite E511S

Zijn er meer mensen met dit probeem?

Anoloog krijg ik hem wel op 1600x 1200.
Digitaal 1280x1024 met interpoleren
Anoloog 1600x1200 native
Dat kan toch niet waar zijn. Anoloog is echt minder scherp! Gewoon ronduit belachelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door siepeltjuh op 29-12-2004 00:47 ]

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

siepeltjuh schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:34:
Afgelopen weekend een LG 2010P monitor onder de boom gevonden!
Ik trots.

...

Volgens de specificaties moet hij 1600x1200x75hz native aan kunnen, lager wordt geinterpoleerd.
Als hij op 1280x1024 staat dan is hij inderdaad geinterpoleerd. (zie ik aan sommige lijnen) hoe dit te verhelpen?
Anoloog krijg ik hem wel op 1600x 1200, maar dat is niet de native resolutie dus gaat hij interpoleren.
Allereerst: ik wil ook wel zo'n boom in mijn straat :9

Je spreekt jezelf hier tegen, eerst zeg je 1600x1200 native, dat lijkt me te kloppen, en in je tweede bericht zeg je dat dat géén native is?? Overigens maakt de refreshrate naar mijn weten niet veel uit bij een tft scherm.
En op een lagere resolutie dan native zal hij altijd interpoleren, tenzij je exact de helft neemt van de native..in jouw geval dus 800x600.
Op analoog is de beeldkwaliteit vaak wel wat te verbeteren door in de instellingen te klooien, hoe dat bij dvi precies werkt weet ik niet.

En werkt hij echt niet...tsja...misschien was er een reden dat ie onder die boom stond ;)

public void ik()

• siepeltjuh
  • Niet online
Hij heeft een native resolutie van 1600x1200.
Digitaal wil hij maar op 1280x1024 dat is dus niet native, maar interpolatie.
Native resolutie is dus alleen in anoloog modus te krijgen.

Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is.
Hier heb ik nog nooit iets over gelezen. Heb toch bijna alle beschikbare reviews gelezen.
(de andere monitoren als hierboven genoemt hebben het zelfde paneel)

Zijn er mensen die hun 20inch wel op native 1600x1200 via DVI-I hebben aangesloten?
(DVI-I is enkel digitaal, DVI-D is zowel anoloog als digitaal)

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Op de site van LG heb ik een handleiding gevonden, daarin staat dat voor DVI-I de native resolutie 1600x1200 is bij een refreshrate van 60Hz, en 1280x1024 bij 70Hz. Misschien heb jij hem dus op 70Hz staan? Zo ja, zet hem op 60Hz en probeer het nog eens.
Kijk anders eens bij beeldeigenschappen, geavanceerd, monitor, en haal het vinkje weg bij "Instellingen verbergen die monitor niet kan weergeven" en zet hem daarna op 60Hz/1600x1200. Misschien dat het dan wel lukt. (Ik neem tenminste aan dat dat geen kwaad kan aangezien je monitor die instelling gewoon aan moet kunnen).
Succes!

public void ik()

• siepeltjuh
  • Niet online
Als ik dat doe, dan valt aan de onderkant van mijn scherm en aan de rechter kant een aantal pixels weg.

dus hij houd op het scherm nog steeds 1280x1024 alle extra pixels komen naast het scherm.
Hij accepteert 1600x1200 bij 60 dus wel, maar dan valt dus de helft buiten het scherm.

• siepeltjuh
  • Niet online
*subtiel schopje*

Ik zit nu met een VETTE 20 inch die enkel en alleen maar anoloog op zijn native resolutie werkt, dat is verre van idiaal.

Last van ghosting ed heb ik niet, maar met DVI schijnt dat nog beter te worden.
Zoals eerder aangegeven zit dit paneel ook in de DELL 2001FP die is aardig populair.
Is er dan niemand die dit probleem ook heeft?

Pagina: 1