Is het met CSS mogelijk om een style te baseren op een andere style?
Dus bijvoorbeeld
Style 1=arial,12pt
Style 2=Style1+bold
Dus bijvoorbeeld
Style 1=arial,12pt
Style 2=Style1+bold
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| CSS:
p.blah
{
color: green;
}
p.bold
{
font-weight: bold;
}
HTML:
<p class="blah">Alleen groen</p>
<p class="bold blah">Groen en dikgedrukt</p> |
Jouw code is niet valid:_Jeffrey_ schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:34:
Misschien dat je dit bedoeld:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14CSS: p.blah { color: green; } p.bold { font-weight: bold; } HTML: <p class="blah">Alleen groen</p> <p class="bold blah">Groen en dikgedrukt</p>
[ Voor 7% gewijzigd door nuclear waste op 27-12-2004 20:35 ]
</onzin>
Verwijderd
class = cdata-list [CS]
This attribute assigns a class name or set of class names to an element. Any number of elements may be assigned the same class name or names. Multiple class names must be separated by white space characters.
</onzin>
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| CSS:
p.blah, p.bloe
{
color: green;
}
p.bloe
{
font-weight: bold;
}
HTML:
<p class="blah">Alleen groen</p>
<p class="bloe">Groen en dikgedrukt</p> |
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Ja, dit lijkt wel een beetje op wat ik bedoel. Het idee is gewoon dat je een aantal gemeenschappelijke dingen niet meerdere malen hoeft te definiëren.Grijze Vos schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:59:
Misschien is dit smaakje beter:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14CSS: p.blah, p.bloe { color: green; } p.bloe { font-weight: bold; } HTML: <p class="blah">Alleen groen</p> <p class="bloe">Groen en dikgedrukt</p>
1
2
3
| *{ font:arial; } |
Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!
Je kan hiervoor ook gewoon meerdere stylesheets linken aan de pagina. Wanneer je gewoon één basis stylesheet hebt voor een goed sematisch opgezette site ziet de basis er goed uit. Je kan dan middels een 2de later stylesheet de eerdere definities overschrijven, dus:kaandorp schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:09:
Ja, dit lijkt wel een beetje op wat ik bedoel. Het idee is gewoon dat je een aantal gemeenschappelijke dingen niet meerdere malen hoeft te definiëren.
Bij bovenstaande opzet kun je (bijvoorbeeld) eenmaal het lettertype aangeven voor alle styles en vervolgens per style de unieke eigenschappen instellen.
1
2
| <link rel="stylesheet" type="text/css" href="standaard.css"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="overruled.css"> |
1
2
3
| p { font-size: 12px; } |
1
2
3
| p { font-size: 13px; } |
Als je het mij vraagt is dat gewoon volgens de standaarden. Je kan ook eens even de specificaties doorlezen van W3C, want daar is meestal erg veel informatie vandaan te halen...Is bovenstaande wel volgens de standards? M.a.w. mag je een style meerdere malen definiëren?
[ Voor 4% gewijzigd door Woudloper op 28-12-2004 10:25 ]
Dit topic is gesloten.
![]()