Toon posts:

wanneer trekt een isp aan de bel (fair use policy)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht in het forum en met google, er staat wel e.e.a op betreffende fair use policy.
Waar ikwel achter ben is dat meestal in de voorwaarden een stukje over fair use policy staat, zelfs als de eerste indruk is dat de isp onbeperkt datalimiet hanteerd.

Is er ergens een overzicht te vinden hoe isp's hiermee omgaan?
Met andere woorden wanneer begint een isp te zeuren over gegenereerde download.

Je leest bijvoorbeeld dat chello bij ongeveer 6 gig aan de bel trekt, bij tiscali heb ik de ervaring bij 50-60 gig nog geen problemen te ondervinden.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Mwah. Ik heb nog van niemand gehoord (kennissenkring) dat er aan de bel werd getrokken... en men zal wel niet onder de 20 GB per maand zitten... Ik althans niet... En dat met een Zonnet-Lite accountje :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Is per ISP zo verschillend. 't Hangt van vele factoren af en uiteindelijk komt alles terug op de financiële. Overlast tot andere gebruikers door verstopping van netwerk segmenten is de voornaamste reden van optreden.

Heb je een aansluiting bij een ISP met veel huis-tuin-keuken gebruikers die niet meer dan 2GB per maand verplaatsen (afgezien als niemand een virus oploopt die een PC binnen een dag GB's aan mail laat versturen) ben je niet snel tot last. Aan de andere kant val je ook meer op natuurlijk op dat moment.

Probeer het uit zou ik zeggen. Grenzen zijn er vast wel.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
verschilt echt per ISP ik zit hier af en toe met 200GB in de maand bij @home en ik heb ooit in het begin een mailtje gekregen of ik wat meer s'nachts wou doen en dat het dan geen probleem was.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:47

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb hier ook Tiscali (via KPN-netwerk, 2,2Mbit verbinding). Voordat de nieuwsserver weer tot leven was gekomen zat ik meestal rond de 20-30GB per maand. Vorige maand was de eerste complete maand dat ik gebruik gemaakt heb van de nieuwsserver en mijn dataverbruik vorige maand was dus ook aanzienlijk veel hoger (zo rond de 180GB), deze maand zit ik al weer bijna aan 170GB en de maand is nog niet helemaal voorbij dus dat zal nog wel ietsjes meer gaan worden.
Van vorige maand heb ik geen waarschuwing gehad en deze maand ook (nog) niet.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Ik heb Demon dslexpress, die hoor ik helemaal nooit. Nieuwsserver loopt 24/7 te draaien op max snelheid, heb dslexpress nu 2 jaar

• David_p3
  • Laatst online: 11-02 21:21
Ik zit bij Quicknet, heb ook fair-use, maar nog geen geklaag nadat er vele gb naar binnen stromen ( november was 262GB :Y) ) Dus het kan gekker en probeer je isp gewoon uit.

Ik heb een keer gebeld wat nou echt de Grens was voor hen. Hier kwam in voren dat zij het gemiddelde bekijken van de abbonees met het zelfde internet pakket en dat geld zegmaar als limiet.

Maar hier nog geen last gehad,

off-topic, ze hebben de newsserver wel beperkt op 200GB per maand maar ach leve de payserver!!

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:33
XS4all.... nog nooit iet gehoord over teveel dataverbruik....

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 10:20

cruncher

wanna crunch someone?

Kom op met, laat eens horen hoe Chello erover denkt!?!?

(Ruim 1 jaar tevreden Xs4all gebruiker....., nooit wat gehoord over datagebruik)

can you read my mind?

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 15:42

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Chello classic hier, nu met 33 GB, kreeg eerste mail bij 24 GB. Dat is 60% van de toegestande 40 GB. Kreeg inderdaad bij 32 GB ook een mail (80%). Dus ff rustig aan tot 1 januari. Vind ik trouwens wel redelijk. Heb nooit de behoefte om meer dan 40 GB te leechen :-)

You iz one special kid!

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Een maat van mij is zo ongeveer het hele internet aan t downloaden en hij heeft er nog nooit iets over gehoord, ik trouwens ook niet en we zitten hier met 4 man buiten school en werk bijna continu te internetten. Ik zou me er geen zorgen over maken.

(Ja ik zit in een geek family 8) )

• D4V3
  • Laatst online: 19-03-2021
Chello zegt geen datalimiet te hebben maar deze is er wel!

voor Chello Clasic is dat 40 gb per maand en voor Chello Plus 80 gb. :r

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Verwijderd

heb regelmatig op 400Gb p/maand gezeten down en zo'n 100/150Gb up... maar da's ook met m'n 10Mbit lijn van KPN/XS4ALL via ftth. Ken een kerel die 3TB in 2 maanden had gedaan , maar die heb ik al een tijdje niet meer gezien op dc ghehe ;)

punt is idd dat je het niet moet verpesten voor je buren/wijkgenoten. Lullige is dat je dat nooit weet zonder dat ze je een brief sturen. Ik denk dat je bij XS4ALL redelijk goed zit daar zij ook nogal strict zijn mbt privacy ed. Maw, ze doen niet moeilijk. (ook makkelijk praten als je op een 10Mbit lijn zit terwijl het glasvezel is :9)
Pagina: 1