[TFT DVI] PC wil niet booten met DVI kabel naar TFT

Pagina: 1
Acties:

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 22:51

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Hallo,

vaag probleempje. Ik heb vandaag een IIyama 19" TFT met DVI aansluiting gekocht. Natuurlijk koop ik hier dan een DVI kabel bij. Eenmaal thuis aangekomen wil ik hem aansluiten. DVI kabel derin, stroom derin. PC aan, maarrrr, nu wil hij nadat hij de samenvatting van het systeem heeft gegeven, dat tabbeletje zeg maar, waar ie normaal van een HD, FDD, of optische drive gaat booten, geeft ie nu alleen maar een knipperende cursor :/

Nu sluit ik de gewone d-sub kabel aan, en werkt het wel gewoon, pc boot gewoon, gaat gewoon netjes naar windows, en werken :/

Specs van het systeem:

Intel Pentium 4 2.6 (533)
Asus P4B533
1024 meg ram
Geforce 6800 LE 128 mb

Het gaat om een IIyama ProLite e458S

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-08 22:06
Dvi aansluiting van videokaart kapot?

MvG

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
denk ut nie, want ik heb wel gewoon dos en bios beeld zeg maar...

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ik moet er ff bijzeggen, dat als de DVI kabel erin zit, hij de harde schijfen ook neit echt laat opspinnen. Ze beginnen wel te draaien, maar ze maken niet het geluid dat ze normaal maken. ook hoor ik nie dat ie de floppy seek doet bij het opstarten.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Niemand enig idee ?

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 19:24
Boot eens met allebei de aansluitingen in gebruik.. kijk je eens wat ie dan doet. Meeste (zo niet alle) TFT's met DVI en D-SUB hebben een knop 'Source' om van ingang te wisselen. Misschien boot hij zo wel... 't zou niet echt een oplossing zijn, maar in ieder geval een workaround.

Ik heb een gewone CRT v ia D-SUB en een TFT via DVI aangesloten, en totdat ik in windows zit zie ik alles dubbel (zonder alcohol of drugs gebruik). Daarna zet windows het beeld op m'n TFT op zwart (omdat ik gewoon een zwarte achtergrond heb). Misschien boot je computer wel door maar zet windows de DVI uitgang uit.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:01

_Ernst_

Mark It Zero!

Misschien staat in windows de primaire monitor ingestelt op de sub-s uitgang, en wil windows zonder monitor niet opstarten?
Dus in even in windows met een monitor aan de sub-d uitgang de dvi uitgang als primaire monitor instellen en daarna booten met de tft aan de dvi uitgang, misschien dat dat werkt..

Last.fm

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
El Psycho schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:35:
Boot eens met allebei de aansluitingen in gebruik.. kijk je eens wat ie dan doet. Meeste (zo niet alle) TFT's met DVI en D-SUB hebben een knop 'Source' om van ingang te wisselen. Misschien boot hij zo wel... 't zou niet echt een oplossing zijn, maar in ieder geval een workaround.

Ik heb een gewone CRT v ia D-SUB en een TFT via DVI aangesloten, en totdat ik in windows zit zie ik alles dubbel (zonder alcohol of drugs gebruik). Daarna zet windows het beeld op m'n TFT op zwart (omdat ik gewoon een zwarte achtergrond heb). Misschien boot je computer wel door maar zet windows de DVI uitgang uit.
Nope, want ik heb nog wel beeld als hij hangt, ik zie gewoon een knipperende cursor....

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
niemand enig idee, vorige tips werkten allemaal niet...

Ik ga morgen maar ff met kaart en Monitor naar de winkel, kieken wat ie daar doet...

Pagina: 1