Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta voor de klas en ik zit te denken om een pda aan te schaffen.
wat wil ik ermee kunnen:
- aanwezigheid per klas kunnen zien en bewerken
- rapportcijfers per klas kunnen zien en bewerken
- opmerkingen per klas en per leerling kunnen invoeren
- rooster en tijden kunnen zien

Het hoeft voor mij allemaal niet in kleur en geluid enzo.
Ik zag een palmone zire voor nog geen 100 euro staan.

Iemand een idee of dit allemaal kan en wat voor een pda ik daar voor nodig zou hebben?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Als je dat soort dingen in Excel (voor pocket PC vast ook zoiets voor PalmOS) kunt opslaan kan het op elke PDA....

Zoek je een iets geavanceerdere applicatie dan moet je daar de specs van hebben: welk OS etc etc. Voor zowel PPC als PalmOS is volgens mij wel freeware te vinden voor dit soort apps

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:09

Polycom

Poes van goud

Kan je niet beter een goedkope laptop op de kop tikken, voordat je al die absenties hebt ingevoerd begint je volgende les al.

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
dat ding kan meer dan genoeg voor jouw wensen, onmiddelijk kopen. Al vind ik het wel veel geld als je enkel die dingen wil doen, kan je evengoed een andere oplossing zoeken. Dit zal misschien wel de goedkoopste zijn qua mobile function!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Topicstarter
Pu_Dy schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:22:
Kan je niet beter een goedkope laptop op de kop tikken, voordat je al die absenties hebt ingevoerd begint je volgende les al.
hoezo zou het lang duren... de lijst met namen voer je van te voren toch in? hoef je alleen maar een vinkje te zetten bij de afwezigen?

en uiteraard zou ik m dan ook gaan gebruiken als agenda enzo

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Laptop is wellicht makkelijker... kun je sneller tekst invoeren ed.

Maar als je beetje handig bent me excel oid is een PDA makkelijker.. direct opgestart... kleiner...

Maar zorg wel dat je (dagelijks) een backup maakt.... beetje lullig als er van alles verloren gaat...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Daar heb je gelijk in.. dan is zo'n ding van 100 euro perfect.

Verwijderd

bij mij op school gebruiken ze laptops die ze gelijk in "het lokaal" kunnen pluggen voor netwerktoegang (tevens kunnen ze ook gelijk inpluggen naar de beamer die aan 't plafond hangt, maar zoiets doe je niet zomaar :))

hiermee wordt absentie via het netwerk bijgehouden, de leraren -blijken- het handig te vinden :p

nadeel is wel dat het voorkomt dat laptops worden gestolen (wanneer een leraar bv. uit het lokaal is). dus als je van plan bent een laptop aan te schaffen is dat wel slim om rekening mee te houden (met een ketting aan een tafelpoot vastbinden bijvoorbeeld :))

• Polycom

Polycom

Poes van goud

zo'n systeem heb ik ook op mijn school...

(mbo grafisch lyceum)

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Pu_Dy schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:59:
zo'n systeem heb ik ook op mijn school...

(mbo grafisch lyceum)
offtopic:
welk grafisch lyceum zit je?

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf laatst een nieuwe Palm M130 aangeschaft bij de belcompany voor €29 (was in de aanbieding). Deze heeft kleurenscherm wat het toch wel een stuk duidelijker en overzichtelijker maakt. Hiervoor had ik een zwart/wit pda maar dat zou ik echt nooit meer willen.

Voor word en excel bestanden bewerken/bekijken kan je Documents to Go gebruiken, deze synced ook de documenten met je pc.

Afbeeldingslocatie: http://www.pencomputing.com/palm/Pen45/p-m130.jpg

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Verwijderd

Topicstarter
dit lijkt me een typfoutje die 29 euro....

ohw en een laptop is niet echt de bedoeling... ik ben namelijk gymleraar...
Dus gewoon een klein dingetje zou super zijn!

Verwijderd

een palm zire is iets van 30 euro...
als je EVT een PDA wilt gebruiken ipv een laptop (WAT IK AAAAAN RAAAAADDDDD, maar oke) moeje ff checken of je er M$ Excell op kan, weet ik nml nie tzo even uit mijn hoofd :o

kan trouwens "via" een Sony Clie regelen voor 80 euro. Als je 'm echt wilt moet je maar even een PM sturen (is nml geen marktforum, weetik).

offtopic:
welke locatie van 't Grafisch Lyceum zitten jullie?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 21:26 ]

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:01:
dit lijkt me een typfoutje die 29 euro....

ohw en een laptop is niet echt de bedoeling... ik ben namelijk gymleraar...
Dus gewoon een klein dingetje zou super zijn!
Ja, dat dacht ik eerst ook. Maar het was echt zo! Hieronder stukje van de bevestigings email.
Heb hem op de site besteld en twee dagen later bij filiaal afgehaald, ze hadden toen ook nog een andere stunt HP Ipaq 5450 voor €249.

Artikel Omschrijving Aant Prijs
-------- ---------------------------------------- ---- --------
722000 PALM M130 1 29.98
Totaal 1 29.98

edit: had nog bewijs liggen,
Afbeeldingslocatie: http://speedfight.xs4all.nl/project/bewijs.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Speedfight op 27-12-2004 21:38 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je een palm zire vinden voor 30 euro dan? Want dat zou ook niet gek zijn!

Verwijderd

de media markt

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
tja, het kan allemaal met een palm, het enige nadeel is dat het invoeren zo ongelofelijk lang duurt, dan ben je inderdaad beter af met een laptop (of een Infrarood toetsenboard), een tweedehands pdatje lijkt me prima voor zoeits. Kijk eens op de forums van www.palmclub.nl voor leuke 2e handsjes met eventueel een toetsenboard er bij (opvouwbaar). Natuurlijk is een Tungsten W ook een mogelijkheid, dit is een mooie Palm met kleurenscherm en ingebouwd toetsenbord, alleen deze kost wel wat, namelijk 199 euro bij pdashop.nl

* D4V3 kijkt nog even jaloers naar bovenstaande post, ik heb 160 euro betaald voor een kleurenzire 31 terwijl deze bijna hetzelfde kan :(

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
D4V3 schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:04:
* D4V3 kijkt nog even jaloers naar bovenstaande post, ik heb 160 euro betaald voor een kleurenzire 31 terwijl deze bijna hetzelfde kan :(
Behalve dat de 31 een stuk sneller is, en wél bruikbare audiosupport heeft. Voor veel data zou ik trouwens eerder een HiRes palm aanraden, als de Tungsten|E.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:12
@ TS ik heb zelf een "oude" Palm IIIc met een TFT kleurenscherm en 8 Mb
en een oplaadbare LI-ON batterij.

Hier heb ik van Dataviz Documents To Go 6.0 Premium op staan zodat ik Excell & Word bestanden kan bekijken en bewerken.

Je vind ze wel op b.v marktplaats.nl voor rond de 45,00.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Pu_Dy schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:22:
Flauwekul, onzin.
Of ik het nou even opschrijf of tik op de laptop of computer maakt niet uit.
Je hebt speciale applicaties op het PalmOS specifiek voor docenten. Daar kun je de cijfers en absentie mee bij houden. Velen zijn zelfs freeware (www.freewarepalm.com).
Geloof dat die applicaties eenkwestie zijn van eenmalig invoeren en dan alleen vinken.
Cijfers invoeren is ook makkelijk omdat je geen hele zinnen hoeft te schrijven :)
In dat geval is een pda stukken sneller dan een laptop die nog opgestart moet worden e.d.

Een super goede pda heb je er niet voor nodig. De eerste zire's moet je niet nemen omdat daar het geheugen van beperkt is en je het niet middels een geheugenkaartje kunt uitbreiden.
Als je later dan toch ietsje meer gaat doen zoals bijv. met spreadsheets of andere soorten documenten dan is het interne geheugen aardig beperkt en net te klein.
Een zire 31 zou dan weer wel erg mooi zijn omdat je die wel kunt uitbreiden met een geheugen kaartje.

Bezint eer gij begint is hier zeker tot zijn recht. Zoek goed naar een goede PDA.

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58
Ehm, absentielijst, gewoon complete lijst van te voren al invoeren van welke klas je eigenlijk zo moeten hebben ( ;) ) , met een aanvink vakje erachter ?

Mijn keuze zal in ieder geval ook de Zire 31 zijn, uitbreidingsmogelijkheden en kleur, voor goeie prijs. (Toch?)

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:30

GeeBee

Oddball

Ik heb wel mijn rooster als recurring events geprogrammeerd, maar meer niet.
Absenten op briefjes die ingeleverd moeten worden.
Cijfers op papier en in het cijferadmin programma.

Ik hoop bij ons op school op Magister met Maestro, de PocketPC versie die dat soort dingen allemaal realtime kan.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Speedfight schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:34:
[...]

Ja, dat dacht ik eerst ook. Maar het was echt zo! Hieronder stukje van de bevestigings email.
Heb hem op de site besteld en twee dagen later bij filiaal afgehaald, ze hadden toen ook nog een andere stunt HP Ipaq 5450 voor €249.

Artikel Omschrijving Aant Prijs
722000 PALM M130 1 29.98
Totaal 1 29.98

edit: had nog bewijs liggen,
[afbeelding]
Ik kan het dus nergens vinden op de site he! en ook de Ipaq niet!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Speedfight
  • Niet online
miel schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:13:
[...]

Ik kan het dus nergens vinden op de site he! en ook de Ipaq niet!
Dat klopt, de actie was enkele maanden geleden. Normaal is de belcompany altijd duur, maar als ze oude voorraad verkopen zijn het ineens spotgoedkope prijzen!
Ik check nog wel steeds de site regelmatig om te kijken of er een mooie actie staat.

Verwijderd

Zal ik even schelden in de tech groep :P
Want ik snap eigenlijk niet wat je in hemelsnaam met zo'n ding wilt gaan doen.
Alle omschreven dingen gaan volgens mij velen keren makkelijker met ouderwets mapjes met papieren schema's en pen etc. :)

Gedoe met batterijen, klein rotscherm, jatgevoelig etc. etc. etc.
Een map start in 1 seconden op, altijd volle batterij, makkelijk met een pen een vinkje zetten.
De handigheid van electronische agenda's is voor mij een groot raadsel.

Volgens mij wil je gewoon een leuke gadget kopen ;)

• w_m0zart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07-2022
Psion Netbook iets?
-Direct aan, direct uit
-Opstarten van applicaties binnen 1 seconde.
-Fantastisch toetsenbord
-Touchscreen (oppassen als er krijt aan je vingers zit) met 640*480
-Geen rondslingerende papiertjes in je agenda meer.
-Op je CF-kaart al je PDF documenten binnen handbereik.
-Stevig gebouwd

Helaas wordt het apparaat niet meer verder ontwikkeld. Misschien ouderwets, maar als je toch alleen maar de basisdingen er mee wil doen, zou dit wellicht iets voor je zijn. Ik gebruik hem vaak op reis; onderweg teksten intypen, teksten lezen, woordenboeken raadplegen, routeplanner, informatie verzamelen en raadplegen berekeningen maken. Na de overschakeling van de (langzame) psion 5mx naar de Netbook, ben ik -behalve het gewicht van 1.1 kg- tevreden. Maar ik vrees dat dit voor de gymleraar toch te groot is.

[ Voor 6% gewijzigd door w_m0zart op 30-12-2004 01:24 ]

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 20:28
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:59:
Zal ik even schelden in de tech groep :P
Want ik snap eigenlijk niet wat je in hemelsnaam met zo'n ding wilt gaan doen.
Alle omschreven dingen gaan volgens mij velen keren makkelijker met ouderwets mapjes met papieren schema's en pen etc. :)

Gedoe met batterijen, klein rotscherm, jatgevoelig etc. etc. etc.
Een map start in 1 seconden op, altijd volle batterij, makkelijk met een pen een vinkje zetten.
De handigheid van electronische agenda's is voor mij een groot raadsel.

Volgens mij wil je gewoon een leuke gadget kopen ;)
Ik dacht eerst, voordat ik de Palm Tungsten T3 gekocht had, ook dat het alleen maar een gadget zou worden, maar als je eenmaal zo'n ding hebt merk je dat het wel écht handig is. Ik heb geen papieren agenda meer, geen ronddwalende notities op losse blaadjes en ik wilde al heel lang de Koran lezen en eindelijk kom ik toe aan het lezen ervan als ik in de trein/bus zit ;-).

@topicstarter: Als je het echt alleen maar voor het rooster, de absenten, etc. en niet voor andere dingen gebruikt zou ik een goedkope Palm nemen. Als je denk meer te gaan doen met je PDA, zou ik een Tungsten T3 kopen, omdat ik hier zelf heel erg tevreden mee ben :-).
Pagina: 1