Ik heb vandaag een klein lcd schermpje gekregen met een reso van 640*400
Welke monitor gaat het om?
Philips PM 11211 / OOR

Wat is de bedoeling?
Ik wil deze monitor aansluiten op mijn pc, en dan daar allerlei statistieken op weer geven (samurize o.i.d.)
Wat heb geprobeerd?
Ik heb al gezocht op google, en hier op GoT
Op google kwam ik dus een pin-out en een schema tegen.
Op GoT gezocht op hercules, maar helaas krijg ik alleen info over "moderne" hercules kaarten te zien. En kon ik niet veel vinden over schema's om hercules monitoren op de pc aan te sluiten (heb geen ISA bus op mn mobo)
Wat voor informatie heb ik?
Vanuit de monitor komt een 25-pins kabel, met de volgende pin-out. verder zit op de monitor een RJ-11 connector, voor een toetsenbord (welke ik niet hoef te gebruiken)
hier de pin out ervan:

Ook heb ik dit schema nog gevonden:

Het liefst zou ik hem als een gewone monitor willen aansluiten, en dan zou ik een cga/hercules emulator moeten gebruiken denk ik.
Iemand suggesties hoe hem in windows het beste te laten lopen?
Maar vooral, hoe krijg ik hem goed aangesloten op mijn computer.
p.s ik hoop dat dit een redelijk goede topicstart is
Welke monitor gaat het om?
Philips PM 11211 / OOR

Wat is de bedoeling?
Ik wil deze monitor aansluiten op mijn pc, en dan daar allerlei statistieken op weer geven (samurize o.i.d.)
Wat heb geprobeerd?
Ik heb al gezocht op google, en hier op GoT
Op google kwam ik dus een pin-out en een schema tegen.
Op GoT gezocht op hercules, maar helaas krijg ik alleen info over "moderne" hercules kaarten te zien. En kon ik niet veel vinden over schema's om hercules monitoren op de pc aan te sluiten (heb geen ISA bus op mn mobo)
Wat voor informatie heb ik?
Vanuit de monitor komt een 25-pins kabel, met de volgende pin-out. verder zit op de monitor een RJ-11 connector, voor een toetsenbord (welke ik niet hoef te gebruiken)
hier de pin out ervan:
Ook heb ik dit schema nog gevonden:

Het liefst zou ik hem als een gewone monitor willen aansluiten, en dan zou ik een cga/hercules emulator moeten gebruiken denk ik.
Iemand suggesties hoe hem in windows het beste te laten lopen?
Maar vooral, hoe krijg ik hem goed aangesloten op mijn computer.
p.s ik hoop dat dit een redelijk goede topicstart is
[ Voor 4% gewijzigd door ThunderNet op 27-12-2004 18:32 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?