[LCD] Philips PM11211 / OOR aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22
Ik heb vandaag een klein lcd schermpje gekregen met een reso van 640*400

Welke monitor gaat het om?
Philips PM 11211 / OOR
Afbeeldingslocatie: http://www.christianhahn.org/img/pm11211_siemens_display.jpg

Wat is de bedoeling?
Ik wil deze monitor aansluiten op mijn pc, en dan daar allerlei statistieken op weer geven (samurize o.i.d.)

Wat heb geprobeerd?
Ik heb al gezocht op google, en hier op GoT
Op google kwam ik dus een pin-out en een schema tegen.
Op GoT gezocht op hercules, maar helaas krijg ik alleen info over "moderne" hercules kaarten te zien. En kon ik niet veel vinden over schema's om hercules monitoren op de pc aan te sluiten (heb geen ISA bus op mn mobo)

Wat voor informatie heb ik?
Vanuit de monitor komt een 25-pins kabel, met de volgende pin-out. verder zit op de monitor een RJ-11 connector, voor een toetsenbord (welke ik niet hoef te gebruiken)
hier de pin out ervan:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~bart.ubels/pin-out.PNG

Ook heb ik dit schema nog gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~bart.ubels/pm11211_small.jpg

Het liefst zou ik hem als een gewone monitor willen aansluiten, en dan zou ik een cga/hercules emulator moeten gebruiken denk ik.

Iemand suggesties hoe hem in windows het beste te laten lopen?
Maar vooral, hoe krijg ik hem goed aangesloten op mijn computer. :D

p.s ik hoop dat dit een redelijk goede topicstart is B)

[ Voor 4% gewijzigd door ThunderNet op 27-12-2004 18:32 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
een gewone monitor in windows zal je zo maar niet lukken, maar je parallelle poort icm zelfgebouwde controller ofzo moet wel haalbaar zijn. zie hiervoor ook [rml][ LCD]HOWTO-iP: Aansluiten van monochrome laptop LCD's[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door Springuin op 27-12-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Heb inmiddels gezocht op de site van philips en kon er niks over vinden...
Na het scherm te hebben opengeschroefd. heb ik deze foto's gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~bart.ubels/DSC00802_small.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~bart.ubels/DSC00800_small.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~bart.ubels/DSC00801_small.JPG
Allemaal klikbaar

op de PCB staat een het "SHARP" logo, dus ik denk dat de lcd/controller van sharp is ;)
onder het logo staat de code: "F0047 HCN 24V"
daaronder zit een sticker met de volgende code: "LM641352"

op zowel de site van philips, als die van sharp, kon ik niks vinden... Ook met google geen succes.

In de monochrome laptop lcd topic ben ik door het volgen van een link, wel documenten tegen gekomen over de volgende sharps: "LM641521" en "LM64194F" aleen dat zijn lcd's met een reso van 640 * 480, en de lcd die ik dus heb, is er eentje met een reso van 640 * 400.

[ Voor 22% gewijzigd door ThunderNet op 27-12-2004 20:53 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
zoals je hier: http://www.christianhahn.org/ln_hardware_pm11211.html
kunt lezen hoort er een speciale ISA videokaart bij. Je hebt die nodig + een computer met isa sloten om hem als monitor te kunnen gebruiken. Heb je die niet dan houd het voor jou denk ik op, tenzij je electronica kennis groot genoeg is, dan kun je met die grafiekjes die daar rechts op het schema staan, icm een behoorlijke electronica kennis redelijk ver komen.

manual van het scherm: http://www.christianhahn.org/ln_hardware_pm11211_e01.html

Als je het niet meer ziet zitten, dan heb ik overigens wel interesse om het scherm over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Die website had ik ook al gevonden (komen de schema's van de topicstart vandaan + plaatje van het scherm) En het schema daarvan, is enkel van de "toetsenbord aansluiting / RJ11" en contrast-potmeter, althans dat werd mij ervan duidelijk.

Ik heb zonet een emailtje gestuurd naar Sharp Benelux, hopelijk kunnen ze mij helpen aan een Datasheet van het scherm.

Het echt als monitor gebruiken zit er dus duidelijk niet in, daarom wil ik hem nu gewoon als groot lcd gebruiken, ik hoop dat ik nadat ik de datasheet heb, en een beetje tijd heb. Hiermee aan de slag kan, ik zit er over te denken om een PIC16F847 te gebruiken (deze gebruik ik namelijk ook voor een project dat ik op school moet doen)
Maar ik ga ook eens opzoek naar de x86 controller (is denk ik makkelijker om te gebruiken)

Qua idee lokt het mij wel heel erg om de USB poort te gebruiken (rev 1.1 is snel zat) en die dan aan te sluiten op microcontroller, en daarachter mbv shiftregisters het lcd aan te sturen.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Inmiddels heb ik een email terug gekregen van Sharp Benelux, en die zeggen dat ik een email moet sturen naar Philips, en dat heb ik dus inmiddels ok gedaan...

:( wat een gedoe btw. probeer maar eens contact te krijgen met philips, over een product wat niet vermeld staat op de website :(

maarjah, afwachten wat het antwoord is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
goed we zijn weer poosje verder....
En ik heb nu wat meer tijd..
Heb vanmiddag dus meerdere pogingen gedaan om Philips Monitoren aan de lijn te krijgen, helaas... Ook de algemene helpdesk van Philips kon me niet verder helpen :( ik begin steeds lagere dunk van de service van philips te krijgen... bij de algemene helpdesk kon ik niet eens een email adres krijgen van iemand bij monitoren krijgen. :X

Maandag zal ik t nog us weer proberen bij philips monitoren, anders moet ik maar een brief schrijven naar de directie ofzo, waarin ik mijn ongenoegen kan uiten. :r

Want hoe moeilijk is t om gewoon email adressen oid op de website weer te geven. :(

p.s. als dit beetje bot klinkt allemaal, kmoet even wat stoom kwijt... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
ik wens je succes, lukt het niet heb je hier nog een koper voor het schermpje :)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Ok HELP! :P is er iemand van Philips hier in de buurt?

ik heb namelijk vrijdag geprobeerd te bellen met philips monitoren, geen contact gekregen, dus toen maar geprobeerd bij 0900-8407...

Dus ik probeer nu weer te bellen met 0900-8407 omdat ik nog steeds geen contact krijg...
ik druk mijzelf door het menu heen, wat dus veranderd is sinds vrijdag.

krijg ik dit nummer te horen: 0900-0400063, maar in een email van philips zeiden ze 0900-400063..... :?
En nu net ligt volgens mij de hele helpdesk plat: "dit nummer kost 20cent per minuut" en er gebeurd daarna niks meer... :(

Kan er iemand mij een fatsoenlijk telefoon nummer of email adres geven, van iemand bij Philips monitoren? die 0900 beginnen me nu aardig wat geld te kosten zonder dat er wat gebeurd...

Dus als iemand mij verder kan helpen met een telefoon nummer of email adres van Philips monitoren, of desnoods van iemand op t hoofdkantoor..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
* ThunderNet neemt een flinke aanloop, en geeft dit topic een flinke kick :9

Philips heeft me helaas nooit verder geholpen. En ik zou dit scherm toch echt graag aan de praat zien te krijgen...

Ik zat te denken om een klein printje te maken, welke voor de stroomvoorziening en clock signalen zorgt. En de rest via de printerpoort aan te sluiten. Nu ben ik zeer benieuwd of hier iemand me mee kan helpen :)

Dus pin 2 tm 9 via de printerpoort.. de rest negeren/ op printje maken :) (keyboard etc, mag gewoon negeerd worden.)

Kan iemand me verder helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sorry, maar de enige kans dat je dat display aan de praat gaat krijgen is met een custom controller, een standaard parallele poort is daar veeel te traag voor. Bekijk ook [rml][ LCD]HOWTO-iP: Aansluiten van monochrome laptop LCD's[/rml] nog es: ze zaten daar met de zelfde aansturingsproblemen als jij, en daar is zviw ook nog nooit iets uitgekomen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Als je die isa kaart nog hebt is het denk ik minder werk om die om te bouwen, er zijn nl gewoon usb -> isa en pci -> isa convertors, met wat gemod kan dat het beste denk ik zo.

Als je die kaart nog hebt, zou je dan alles wat je erover hebt hier kunnen posten, heb ook nog een scherm met ul/dl lijnen die ik wel zou willen gebruiken :)
Pagina: 1