Groot VPN vraagstuk

Pagina: 1
Acties:

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05 00:14
Geachte mede-tweakers,

Ik zit met een dillema. Ik heb aan de 'andere kant' een E-tech RTVP03 Router (met ingebouwde vpn tunnels), en die heb ik ingesteld volgens de handleiding en ook op de e-tech website (www.e-tech.nu). Nou maak ik vervolgens in windows xp een vpn client aan, en probeer vervolgens verbinding te maken. Hij heeft wel connectie! Hij geeft in de logs van de router aan dat ie dus een binnenkomende verbinding decteerd, opent vervolgens netjes alle poorten etc etc... Maar dan staat er in het rood iets van "check your security settings". Dan neem ik aan dat het hier gaat om de client kant.

Omdat je natuurlijk te maken hebt met termen zoals 3DES en voorgedeelde sleutels (o.i.d.) moeten deze geconfigureerd worden (lijkt mij). Maar bij eigenschappen van de VPN verbinding hier op windowsxp, valt daar niks over terug te lezen. Ik heb een eind heen gezocht, en uiteindelijk stond er in het eind van de handleiding een verhaal over hoe je de computer moest instellen. Door naar lokaal beveiligingsbeleid te gaan en allerlei zaken daar handmatig in te gaan stellen, en hierna lukte het nog niet. Ik denk dan bij mezelf, er moet toch wel een makkelijk pakket zijn waar je een type verbinding, type beveiligingen etc kan invullen om vervolgens zo verbinding te maken? Heb her en der gezocht en het een en ander geprobeert, maar tevergeefs.

Heeft iemand nog een handige tip (bijv. die software kan je hier perfect voor gebruiken)

Alvast bedankt.

[edit]
heb veel gelezen over SSH Sentinel, maar dit schijnt niet meer verkrijgbaar te zijn. Kan het dus ook nergens vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door nickbear op 27-12-2004 18:27 ]

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 08:39

Tijntje

Hello?!

Moet je voor die E-Tech geen VPN-Client downloaden die je installeerd op je PC?
Heb je de firewall van Windows XP aanstaan?

[ Voor 23% gewijzigd door Tijntje op 27-12-2004 18:31 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• nickbear
Ik zie op de website, http://www.e-tech.nu/, geen software die ik moet installeren. Het enigste wat in de handleiding staat is een 12pagina lange beschrijving over hoe dr een verbinding 'moet worden 'gecreeerd' d.m.v. dat geknutsel in je lokaal beveiligingsbeleid. Bestaat er niet gewoon 'standaard' software?

[edit]
niet onaardig deze link, staat ongeveer gelijk aan die 12 paginas http://www.tomsnetworking.com/Sections-article54-page1.php

[ Voor 22% gewijzigd door nickbear op 27-12-2004 18:47 ]

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
http://www.google.nl/sear...nl&q=SSH+sentinel+1.3&lr=

eerste hit.
je komt dan in een draadje op een forum waar in een repy een linkje stta waar je SSH Sentinel kan downloaden.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• nickbear
Niet slecht Vunzzz....niet slecht!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 19:25
afaik is SSH sentinel copyrighted software ?

En voor TS: het maken van een echte tunnel tussen XP doos en een router is redelijk problematisch zonder extra software; beter kun je een router pakken die één of andere VPN dial-in functie heeft.

[ Voor 70% gewijzigd door StevenK op 27-12-2004 19:27 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• nickbear
Stefan K

Ik heb dus nog steeds problemen met het onloggen op die Etech router.

Welke router adviseer jij mij, waar een goed stuk client software voor vpn bijzit. Geld is geen probleem.

• nickbear
Mijn vervolgvraag op het topic Groot VPN vraagstuk .

SSH Sentinel, is geinstalleerd en ik maak verbinding met het andere netwerk via een VPN connectie. Ik krijg verbinding... maar.

Aan de andere kant staat een hardwarematige VPN router. DHCP op deze router is niet ingeschakeld. DHCP op het netwerk daar is WEL ingeschakeld. Die draait op de server 10.10.10.2, een domain controller dus.

Hoe kan ik SSH Sentinel nou vertellen, op die router inloggen, maar op 10.10.10.2 een IP adres verkrijgen. Of eigenlijk nog beter, mij op dat domein inloggen met mijn administrator account. Is dit mogelijk? Zoja hoe én/of is er een andere oplossing voor dit probleem. Moet ik mischien routeren in de router zelf???

Alvast vriendelijk bedankt voor diegene die reageren...ik ben einde raad.

Verwijderd

Eén topic is wel genoeg. Heb de replies gemerged.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 23:09 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer je pptp of l2tp (met of zonder ipsec) te tunnelen? en wat zijn de exacte codes die je krijgt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 19:25
Nee, jij maakt vrienden :( :( :(
Ik heb dus nog steeds problemen met het onloggen op die Etech router.

Welke router adviseer jij mij, waar een goed stuk client software voor vpn bijzit. Geld is geen probleem.
Ik heb zelf uitstekende ervaringen met routers van Draytek; ik weet dat er genoeg mensen zijn die die dingen verfoeien, maar degene die ik in beheer heb doen het uitstekend. Je kunt ze zowel gebruiken om router - router VPN's mee op te zetten, als om op in te bellen. Ook het configureren gaat redelijk éénvoudig.

Voor het inbellen heb je geen specifieke client software nodig, je kunt de ingebouwde VPN client van NT/2K/XP gebruiken.

Draytek heeft overigens redelijk wat verschillende modellen, met en zonder ingebouwd modem, met en zonder VPN server functionaliteit. Het is de VPN Server functie die jij nodig hebt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• nickbear
Ik heb de draytek 2900 besteld. met 32 vpn tunnels, hoop dat dit uitkomst gaat bieden. hoop het van harte. Toch erg bedankt steven k (zo beter ;))
Pagina: 1