Toon posts:

[win xp] Afmeld programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn broertje is nogal computer (msn) verslaafd en zit soms tot in de vroege uurtjes achter de pc. Nu had mijn vader het er over om een tijdschakelaar op de pc te zetten, zodat ie dr vanzelf mee kapt.
Nou vind ik (en de pc waarschijnlijk ook) dat niet zo'n goed idee.
Ik vroeg me dus af of er een programmaatje is dat de gebruiker (in dit geval mn broertje) om bijv 1 uur snachts afmeld en het pas weer mogelijk maakt om aan te melden na 8 uur sochtends.
Iemand suggesties?

T gaat overigens om XP home edition

Verwijderd

In Tweak XP Pro zit een timer waarmee je de PC uit kan zetten. Met Google kun je nog wel meer freeware programma's vinden. Dat de PC niet meer aangaat zou ik zo niet weten. Het makkelijkste lijkt me dat je gewoon een wachtwoord op de accounts zet, en dat iemand even voor 'm inlogt 's ochtends :)

Verwijderd

Gewoon in scheduled task en dan een om 1 uur een batch bestand laten runnen die je pc afsluiten. iets van shutdown -s ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb t liefst niet dat ie uit gaat, maar dat mijn broertje gewoon wordt afgemeld

Verwijderd

Dan doe je shutdown -l (kleine L)

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:49
of je schaft een router aan waarbij je kan instellen dat bepaalde services alleen tussen bepaalde uren kunnen worden uitgevoerd. Nadeel is dat dit webmsn niet blokkeert.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:51
Tja, maar als hij dan een keer moet rebooten om wat voor reden dan ook, dan moet er weer iemand bij komen die voor hem moet inloggen.

PS. Zo'n scheduled task werkt maar 1 keer, daarna heeft ie door dat hij die moet killen en tadaa.

[ Voor 28% gewijzigd door sorted.bits op 27-12-2004 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar was ik ok al achter, t enige probleem is dan dat ie zich gewoonw eer kan aanmelden

Verwijderd

Schakelklok in je PC modden? Maar dat vindt de pc niet zo fijn :/

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 18:53 ]

• hessel|IA
  • Laatst online: 05-11-2024
Zorg gewoon dat je adsl modem/router in een afgesloten kast zit, met daar bij een tijd schakelaar. En mocht het dan 1 uur zijn dan gaat het modem uit. en niet eerder weer aan als genoemd

Grutte Pier fansels

Verwijderd

hessel|IA schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:52:
Zorg gewoon dat je adsl modem/router in een afgesloten kast zit, met daar bij een tijd schakelaar. En mocht het dan 1 uur zijn dan gaat het modem uit. en niet eerder weer aan als genoemd
Dat zit je zelf ook zonder internet...

Misschien iets met een relais en UTP kabel?
Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/pdf/10007602v_bestanden/product_image.jpg
Deze Wireless PC Lock is gemakkelijk hulpmiddel voor het beschermen van je persoonlijke gegevens en programma’s wanneer je even niet in de buurt van je werkplek bent. De PC Lock bestaat uit een ontvanger die je via de USB poort op je PC of notebook aansluit en een zender die je bijvoorbeeld aan je sleutelbos kunt bevestigen. Zodra je meer dan 2 meter van je werkplek verwijderd bent, vergrendelt je PC automatisch. Hierdoor zijn je persoonlijke gegevens optimaal beschermd tegen nieuwsgierige collega’s of huisgenoten die hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen. Zodra je weer binnen de straal van 2 meter komt, ontgrendelt je PC weer, waarna je onbezorgd verder kunt werken.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 18:57 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kijk ook hier eens. Gevonden met Google op 'logon hours'.

Maar helaas:
On a stand alone computer, there is no way, currently, to force a user to log off when their hours expire
Maar je voorkomt wel dat hij opnieuw inlogt.

edit:
Hier een appje dat alles regelt, inclusief uitloggen.

hoi vriesdude >:)

[ Voor 22% gewijzigd door GlowMouse op 27-12-2004 18:58 ]

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:59
misschien wat te hoog gegrepen, maar ik heb het hier thuis succesvol gedaan met mijn broertje...

domaincontroller opzetten (in mijn geval windows 2003),
client moet dan ff domaincomputer worden (heb je WIN XP PRO voor nodig)

Logon Hours instellen voor zijn account, en hij kan niet meer inloggen tijdens de verboden tijden.

Je kunt op de Domaincontroller doormiddel van een scheduled tasks ook remote computers uitschakelen. Kan je broertje niks aan doen.

Je zou zelfs de domaincontroller gewoon weg kunnen laten na het instellen, heeft hier ook 2 maanden zonder domaincontroller gedraaid (toen een clean install), alleen dan moet je een andere oplossing zoeken voor logoff...

maarja, zoals ik al zei, dit is vrij hoog gegrepen

edit: GlowMouse :X

/dev/null

• hessel|IA
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:54:
[...]

Dat zit je zelf ook zonder internet...
[...]
Ging dan ook van 1 pc uit :p

mag ook op hub
[...]

Misschien iets met een relais en UTP kabel?
[...]
Gemakelijker via 1 pc op hub

[ Voor 25% gewijzigd door hessel|IA op 27-12-2004 19:08 ]

Grutte Pier fansels

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-08 11:25
Of gewoon eens keiharde afspraken maken met je broertje kan ook helpen.
"Als jij ... dan gebeurd er ... "
En daar dan af en toe op controleren. Doe het btw dan wel op de chantage manier, dat helpt meer.
Dat lijkt mijn inziens veel nuttiger dan een beetje moeilijk en ingewikkeld doen met alleerlei login/-out programmaatjes. :P
nofi trouwens

[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 27-12-2004 19:14 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
gebeurt

en dan ben je er een dagje niet, en dan komt hij de volgende dag pas om 14.00 zijn bed uit ;)

• vriesdude
Misschien de meest ideale oplossing zit ik me net te bedenken, monitor voeding in een dicht kistje met tijdklok, is niet slecht voor de computer, en toch kan die niet meer op de computer werken. (werkt helemaal effectief met een tft met los transformator blok want dan kan die ook niet zomaar een andere voedingskabel opzoeken !)

Eventueel de aan/uit knop zo instellen dat ie bij 1 seconden indrukken in slaapstand gaat..

/dev/null

Verwijderd

Dan zit je toch met een PC die de hele nacht aanstaat en stroom staat te slurpen.

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
hessel|IA schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:03:
[...]

Gemakelijker via 1 pc op hub
Inderdaad, koop gewoon een aparte router / hub die je tussen de 'hoofd'-router en zijn pc zet. Het kost je totaal 2 of 3 tientjes, en je broertje kan er niets tegen doen. Dan moet je natuurlijk wel die router en tijdklok verbergen.

• vriesdude
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:21:
Dan zit je toch met een PC die de hele nacht aanstaat en stroom staat te slurpen.
vriesdude schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:17:

Eventueel de aan/uit knop zo instellen dat ie bij 1 seconden indrukken in slaapstand gaat..
had ik ook al een oplossing voor gegeven. daarnaast, kan dat ook nog via een scheduled takst onder een beheerders account, als hij geen beheerders account heeft kan hij de task niet verwijderen of aanpassen.

het voordeel van hibernate tegenover normaal afsluiten is dat als die meewerkt de volgende ochtend gewoon al ze open documenten, game, gesprekken en browservensters nog heeft en dus niks kwijt raakt.
Bobje schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:29:
[...]
Inderdaad, koop gewoon een aparte router / hub die je tussen de 'hoofd'-router en zijn pc zet. Het kost je totaal 2 of 3 tientjes, en je broertje kan er niets tegen doen. Dan moet je natuurlijk wel die router en tijdklok verbergen.
Blijft ze broertje op de computer kunnen werken (msn stond tussen haakjes !!, hij zou dan gewoon kunnen gaan gamen of iets dergelijks..

/dev/null

Verwijderd

vriesdude schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:17:

Hoe wil je dan die knop indrukken? Ik denk niet dat de TS elke avond om 01.00 zijn bed uitkomt om dat knopje in te drukken :+

Kan toch door middel van een relais oid. ?

• vriesdude
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:41:
[...]

Hoe wil je dan die knop indrukken? Ik denk niet dat de TS elke avond om 01.00 zijn bed uitkomt om dat knopje in te drukken :+

Kan toch door middel van een relais oid. ?
ze broertje zelf, bedoel als die ze computer niet meer kan gebruiken dan moet ie hem zelf maar netjes hibernaten. doet ie dat niet, dan zet je gewoon een scheduled task neer die de pc om 1.15 uitmikt gewoon forced shutdown..

eens kijken of die dan nog de moeite neemt om te hibernaten...
daarnaast is ook hibernaten mogelijk doormiddel van scheduled task !!
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:40:
Ik heb t liefst niet dat ie uit gaat, maar dat mijn broertje gewoon wordt afgemeld
ehh :X

[ Voor 15% gewijzigd door vriesdude op 27-12-2004 19:59 ]

/dev/null

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

GlowMouse schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:16:
gebeurt

en dan ben je er een dagje niet, en dan komt hij de volgende dag pas om 14.00 zijn bed uit ;)
Nee, dan schop je 'm evengoed om 8 uur zn nest uit, hoe brak ie ook is >:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Je kan gewoon een scheduled task maken die om stipt 1:00 het commando 'shutdown -l' uitvoert, kan je (als je lief wilt zijn) om 0:55 een popup laten komen met de melding dat het systeem wordt afgesloten.
Je kan Windows ook zo instellen dat alle aan- en afmeldpogingen in de logboeken worden opgeslagen, en dan gewoon afspraken maken: blijkt uit het logboek iets anders, dan sancties.

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al iets bedacht om te zorgen dat ie de shit waar ie mee bezig is (mocht t belangrijk zijn).

Namelijk:

Een bat bestandje maken dat een macro programma de toetsencombinatie wintoets+L uit laat voeren en vervolgens een registervermelding maakt zodat hij niet meer wordt weer gegeven in het welkomst scherm

bedankt voor de help

• Alex)
En hoe wil je dan naderhand de gebruiker weer wel weergeven? (dus na XX:XX uur?)

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 11:40
Alex schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:25:
En hoe wil je dan naderhand de gebruiker weer wel weergeven? (dus na XX:XX uur?)
CTR ALT DELL DELL

• Alex)
Ja, maar dan kan dat broertje dat dus ook doen, en is nog het nut van de maatregel weg...

Verwijderd

Je kan toch in winxp een account laten vergrendelen, als je dat via een commandline kan laten doen kan je toch om 1:00 een bat bestandje uitvoeren die het account vergrendeld en vervolgens shutdown -l doet.
Vervolgens maak je een 2e bat bestandje die je als systeemservice instelt die de tijd controleert in de vorm van: "is het NIET tussen 01:00 en 08:00 dan vergrendeling er af"

Lijkt mij een logische oplossing en moet met wat programmeerwerk haalbaar zijn :P

• Alex)
Vanaf Longhorn wordt het mogelijk om ook op gewone pc's lockout-tijden erop te zetten (zoals nu al op domeincontrollers kan).
Jammer genoeg bevindt longhorn zich in het alpha-stadium :(

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Okay, wellicht is het al genoemt, maar ik heb ff geen zin om alles te lezen.

Dit is een idee die valt in de category 'ultra simpel' en is in princiepe te bouwen door iedereen die netwerk stekkertjes kan knippen.

Wat je nodig heb is 1) tijdklok, 2) simpel 5p sweex switchje (dingen kosten 10 euro) en een netwerktang met 2 connectoren.

Zoek de utpkabel op die naar jou broertjes kamer gaat, en ergens in het midden waar ruimte is knip je de kabel doormidden, fabriceerd daar 2 utp kabeltjes aan en plugt die in de switch.

De switch hang je aan de tijdklokschakelaar en klaar ben je. Bij de gewenste tijd valt de switch uit en is zijn verbinding weg. Switches zijn hier voor gemaakt want die hebben geen uitknop zoals een pc :).

Zorg ervoor dat dit alles ergens in een afgesloten kastje/kast/kamer staat en je probleem is opgelost :)

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Waarom pakken je ouders het probleem niet bij de bron aan: je broertje.
Een beetje handige jongen tegenwoordig omzeilt die onzin van jullie toch (op de tijdklok op de stroom na waarschijnlijk).

Verwijderd

Icey schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:46:
Okay, wellicht is het al genoemt, maar ik heb ff geen zin om alles te lezen.

Dit is een idee die valt in de category 'ultra simpel' en is in princiepe te bouwen door iedereen die netwerk stekkertjes kan knippen.

Wat je nodig heb is 1) tijdklok, 2) simpel 5p sweex switchje (dingen kosten 10 euro) en een netwerktang met 2 connectoren.

Zoek de utpkabel op die naar jou broertjes kamer gaat, en ergens in het midden waar ruimte is knip je de kabel doormidden, fabriceerd daar 2 utp kabeltjes aan en plugt die in de switch.

De switch hang je aan de tijdklokschakelaar en klaar ben je. Bij de gewenste tijd valt de switch uit en is zijn verbinding weg. Switches zijn hier voor gemaakt want die hebben geen uitknop zoals een pc :).

Zorg ervoor dat dit alles ergens in een afgesloten kastje/kast/kamer staat en je probleem is opgelost :)
Ja dan kan ie niet meer internetten en netwerken maar gamen enz. nog wel >:)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-08 11:25
Of eh, de computer in een soort kast zetten die op slot kan. En de sleutel bewaard ie dan natuurlijk niet zelf. 8-|
Je kan natuurlijk eerst een beetje gaan dreigen dat als je mertkt dat hij laat achter zn computer vandaan gaat en dat zo door gaat dat dan de PC in zo'n kast met slot komt.

* Joen vind het nog niet eens zo'n heel erg gek idee
Enig nadeel is misschien dat je regelmatig langs moet komen om de kast te ver- en ontgrendelen. :P

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-08 19:16
Ik zou gaan voor de aparte router met tijdklok optie >:)

Aangezien hij MSN verslaafd is (ben je dus echt afhankelijk van een internet verbinding)
en ik vermoed dat als hij niet meer kan internetten, lees : Chatten
Dat hij dan de grap er wel gauw af heeft, het argument dat genoemd werd van
dat hij dan nog gewoon kan gamen etc. lijkt me niet zo sterk, meeste games zijn online en daarbij hij gaat vast niet de hele nacht in zijn uppie een singelplayer spel spelen, ookal doet hij dat de 1e paar nachten. dan heeft hij het spel zo uitgespeeld :9

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1