Toon posts:

[XP] Gaat niet meer vanzelf uit na afsluiten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo computervrienden,

Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik heb vorige week mijn pc geformatteerd in verband met structurele problemen die alleen op deze manier opgelost konden worden.

Ik heb nu weer windows xp pro geinstalleerd en bijna alles werkt perfect. Voordat mijn pc was geformatteerd, sloot de pc zichzelf helemaal uit wanneer ik op uitschakelen drukte. Met andere woorden, ik hoefde na het afsluiten niet de aan/uit knop in te drukken om er voor te zorgen dat de pc zichzelf afsloot. Nu moet ik dat wel anders blijft er op mijn beeldscherm staan; "u kunt de pc afsluiten".

Heeft iemand hier een tip voor om er voor te zorgen dat de pc zichzelf helemaal afsluit?

Bij voorbaat dank,

Stephan

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 12:53
Heb ik wel eens gehad met een pc van een oom welke een service nog had draaien welke xp niet goed kon afsluiten.

De software welke je geinstalleerd hebt de afgelopen week is allemaal up to date geweest? Dus specifiek voor xp geschreven/gemaakt?

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Jah uhm leuk. Wat voor PC heb je, etc etc. Lees anders eerst even de netiquette i door over hoe je een topic opent. Meer informatie mag wel, wat heb je zelf al ondernomen?

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 00:20
start > configuratiescherm > prestaties en onderhoud > energiebeheer

En dan APM (advanced power management) inschakelen. ;)

Verwijderd

Hier stond blaat :p

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 18:12 ]

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Even de search gebruiken die staat er tussen.
Daar heb ik het ook ooit gevonden toen ik dit probleem had.
Je moet 1 of andere dingetje uitvinken of verwijderen.

Edit: te laat, wat mous dus zegt :+

[ Voor 12% gewijzigd door BARACUS op 27-12-2004 18:14 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mijn tip is even te zoeken op bijvoorbeeld 'u kunt nu de computer uitzetten'. Dan had je namelijk tientallen opties gevonden.

We verwachten dat je dit natuurlijk hebt gedaan voordat je dit topic opende. Zoals je net bij het registreren hebt gelezen. Ook heb je natuurlijk de Windows Operating Systems - Policy waarin je ziet dat het kiezen van een duidelijke topictitel met je os tussen [] verplicht is.

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Wat lukte daar niet aan?

Ik pas de titel aan, 'help...afsluiten xp?' is natuurlijk niet echt een omschrijving van je probleem. GoT is geen helpdesk, dus help is overbodig om te roepen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Mous heeft gelijk ;)

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Had dit niet iets met powersettings in de BIOS (kan ook Windows zijn) te maken?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Sayko

Knowledge Is Power

Configuratiescherm>>systeem>>hardware>>apparaatbeheer>>beeld>>verborgen apparaten weergeven>>stuurprogrammas die niet PnP compatible zijn: en daar moet iets met NT APM oid staan waar een kruisje doorheen staat. Even inschakelen en ur done.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil jullie even vriendelijk bedanken voor de tips. Het is nu gelukt; apm aan gezet in het energiebeheer van XP.

Ik zal in het vervolg ook de (n)etiquette in acht nemen zodat daar in ieder geval geen woord meer aan vuil gemaakt hoeft te worden.

Groeten Stephan
Pagina: 1