Toon posts:

[Probleem] XP bootfloppy

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren,

Ik heb vandaag een nieuwe hardeschijf aangesloten op een "Intel Brownsville 2 D845GEBV2" moederbord, ook zit er een nieuwe floppydrive, DVD-lezer en DVD writer in.

Bij het opstarten krijg ik het probleem dat de pc geen boot-station kan vinden. Nu heb ik de XP SP1 bootdiskettes, 6 stuks, gemaakt en in de floppydrive gedaan maar nog steeds krijg ik hetzelfde probleem. De DVD-drivers verschijnen ook niet in de BIOS, alleen een floppy maar daarmee gebeurt ook niks.

Op het mobo zitten 3 connectors, op 1 heb ik de twee DVD-drives aangesloten, op de andere zit de HDD (aan de tweede connector van de kabel) en in de kleine heb ik de kabel voor de floppydrive gedaan, hij rookt niet zoals vaak schijnt te gebeuren als de kabel verkeerd om zit..

Herkent iemand dit probleem, heb ik misschien iets verkeerd aangesloten... als je meer informatie nodig hebt zeg het dan.

Bij voorbaat dank! :/

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Hoe heb je de jumper op je HDD staan? Die moet (in dit geval) op master staan namelijk.
Als je blauwe uiteinde aan je kabels hebt, moeten die in je moederbord.
Op je moederbord heb je als het goed is 2 kleuren connectors, zwart en wit, waar heb je was in gedaan?
Heb je de kabels al een keer omgewisseld.

Het heeft geen zin om de om diskette's te gebruiken voor je in de bios de schijf en minimaal 1 dvd/cd station ziet.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 11:01
Heb je wel in je bios aangegeven dat je van je cd/dvd wil booten?? Beetje standaard lijkt me om na te kijken. Vaak meegemaakt dat biossen op bootmedium HD-0 als standaard hebben.

Verwijderd

Tegenwoordig passen die kabels eigenlijk maar op één manier. En als 't fout zit gaat er vaak wat piepen. In ieder geval moet de rode draad van de flat-cable aan de kant van de voedingsstekkers zitten. Bij de floppy drive kan dat soms andersom zijn. Als het lampje van je floppydrive constant blijft branden zit 'ie fout :)

Controleer even of je master/slave jumpers goed zitten, zet in de Bios aan dat je PC eerst opstart vanaf CDROM. Je zegt dat je DVD's niet verschijnen in de Bios, ook niet tijdens het booten? Dus als je een overzicht krijgt van je processor/geheugen/schijven...

Succes

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staan de jumpers goed, heb je al eens in de bios geneusd, komt alles daar correct in voor, heb je al eens in Windows XP en 2000 BSOD guide en Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. gekeken?

Er zijn honderden dingen waar dit aan kan liggen. In de OM FAQ / Beleid kan je zoiezo al aardig wat vinden over harddisks.

Ik kan in je topic niet echt vinden wat je allemaal al hebt geprobeerd, zoals in Algemene gedragsregels (Netiquette) staat beschreven. Ook je titel geeft niet echt je probleem weer. We stellen dat wel op prijs zoals in Windows Operating Systems - Policy uiteengezet. Daarom ga ik dit topic sluiten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.