Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MOD] Taperecorder, Akai 4000 Db - hoe aan/uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 684 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 20:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Goedendag tweakers!
Ik lees geregeld hier wat topics door en ik zie altijd weer iets leuks op een gegeven moment dacht ik, Hey dat wil ik ook!

Ik heb ongeveer een week met dat idee rondgelopen en op een gegeven moment besloten om naar de kringloop te gaan, ik heb daar een oude taperecorder kunnen bemachtigen :).

Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/audio/bandrecorders/20063.jpg

Zoiets ongeveer, gekocht, onderdelen gehaald uitverkoop op school, toen begon ik met het demonteren van de taprecoder, aangezien de motor er niet meer inhoeft en dergelijk, helemaal open gehaald printplaaten los gehaald enzo, nu heb ik de voorkant nog over.

Alle onderdelen passen perfect in de kist, maar nu begint het techniese en helaas ben ik daar helemaaal niet goed in, ook aangezien dit mijn 1e mod zal zijn.

Er zit een knop rechtsonder "Power" ik zou het al een hele prestatie vinden om voor elkaar te krijgen om via deze knop mijn computer te laten opstarten.

Ik heb hier op GOT geen "tutoria'l" kunnen vinden over dit onderwerp ( power on switch modden) op google wordt ik ook niet wijzer, dus hopelijk kunnen jullie mij uitleggen hoe ik dus van die knop een aan/uit knop maak.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Dat is toch gewoon doodsimpel draadjes doorverbinden of ben ik nou echt zo oliedom?

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
voor je computer heb je een pulsknop nodig, dus met deze knop zou je computer opnieuw op blijven starten

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
"Een draadje doorverbinden" klinkt simpel, maar jongens voor mij is heel wat anders :p.

Deze optie kan niet omdat de knop niet terug gaat?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Jazzle
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:10:
"Een draadje doorverbinden" klinkt simpel, maar jongens voor mij is heel wat anders :p.

Deze optie kan niet omdat de knop niet terug gaat?
klopt, op je computer zit zo'n leuk knopje die een keer een stroompje afgeeft als hij moet opstarten, die schakelaar op die taperecorder blijft stroom doorlaten. een simpele manier zou zijn er een veertje achter zetten zodat hij terug schiet

[ Voor 11% gewijzigd door Jazzle op 27-12-2004 18:14 ]

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Ik weet er ook niet zoveel van, maar het ligt er o.a wat voor computer/voeding je erin maakt. Oudere voedingen hebben namelijk gewoon een aan/uit knop die verbonden is aan de knop aan de buitenkant van je kast, nieuwe atx voedingen gaan aan als je 2 pinnetjes op je mobo kort verbind.
( met een atc voeding kan je softwarematig je pc uitzetten bv met windows en met zon oudere voeding krijg je het bekende "U kunt nu de computer uitzetten " scherm )
correct me if im wrong..

[CM] Flightcase Mod

• Jazzle
  • Niet online
Gnuitenjong schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:14:
Ik weet er ook niet zoveel van, maar het ligt er o.a wat voor computer/voeding je erin maakt. Oudere voedingen hebben namelijk gewoon een aan/uit knop die verbonden is aan de knop aan de buitenkant van je kast, nieuwe atx voedingen gaan aan als je 2 pinnetjes op je mobo kort verbind.
( met een atc voeding kan je softwarematig je pc uitzetten bv met windows en met zon oudere voeding krijg je het bekende "U kunt nu de computer uitzetten " scherm )
correct me if im wrong..
laatste computer die ik heb gezien met zo'n knop, kwam uit ' 99

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
jessevl schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:13:
[...]

klopt, op je computer zit zo'n leuk knopje die een keer een stroompje afgeeft als hij moet opstarten, die schakelaar op die taperecorder blijft stroom doorlaten. een simpele manier zou zijn er een veertje achter zetten zodat hij terug schiet
Zou dan de stroom er niet gelijk weer vanaf gaan?

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

jessevl schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:15:
[...]

laatste computer die ik heb gezien met zo'n knop, kwam uit ' 99
Ja ok, maar ik denk ik zeg het toch even :)
Veertje ertussen zou idd kunnen werken, jammer dat je niet goed kan zien wat voor poweknop erin zit. Stroom gaat er dan niet gelijk weer af, je maakt dan van de schakelaar die er nu inzit als het ware een puls-schakelaar die je normaal gezien ook in je kast hebt zitten.

[CM] Flightcase Mod

Verwijderd

Die knop moet hem alleen verbinden en dus niet altijd stroom leveren je kan namelijk ook je pc opstarten door met een schroeferdraaier de twee puntjes van de aansluiting van de aanknop op je moederbord even kort te verbinden.
Dus doe er een oude voeding in of zoek een knop die terug springt en de stroom maar heel even doorgeeft!!

Verwijderd

Is het een wip schakelaar of een indruk schakelaar ?
Bij een indruk moet je goed kijken waar het pinnetje zit die er voor zorgt dat die niet automatiche terug gaat. Die moet je dan verbuigen en hij werkt dan perfect :) .

Als het een wipschakelaar is dan moet je hem vervangen, of de 220v er mee schakelen en in de bios instellen Wakeup by power loss.

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 12:05
jessevl schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:09:
voor je computer heb je een pulsknop nodig, dus met deze knop zou je computer opnieuw op blijven starten
je kan tog gewoon de knop indrukken en gelijk daarna nog een keer? :?

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 14:16

BLN

Idd, je kan hem gewoon heen en weer flippen dat je m aan klikt en terug drukt. Mijn power knop bestaan nu uit een los draadje en die druk ik even tegen mn kast aan om te starten.

If it ain't broken, don't fix it

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hm nou het is een "flip" systeem, je flipt um om en blijft zo tenzij je hem dus weer terug flipt.

Dus het zou kunnen als ik er een veertje achterzet, zodat die 1 keer de stroom erdoor heen laat gaan, hoe blijft de stroom er dan in, omdat die contact heeft gemaakt met de stroom?

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
MrVegeta schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:57:
Hm nou het is een "flip" systeem, je flipt um om en blijft zo tenzij je hem dus weer terug flipt.

Dus het zou kunnen als ik er een veertje achterzet, zodat die 1 keer de stroom erdoor heen laat gaan, hoe blijft de stroom er dan in, omdat die contact heeft gemaakt met de stroom?
De powerknop geeft alleen een signaal aan het moederbord om stroom door te laten van je voeding naar het moederbord. Het is niet zo dat de stroom van de voeding via de Powerknop naar je moederbord loopt.

Dus die moet alleen een fractie van een seconde stroom doorlaten om je moederbord te laten weten dat die op moet starten. Dat is het enige.

Dus er loopt alleen een stroompje door de schakelaar op het moment dat je die indrukt. Zodra je die los laat loopt er geen stroom door de schakelaar van je PC. Dit moet je dus ook op die oude powerknop van die bandrecorder zien te fabriceren.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Oke laatste (domme) vraag, heeft er mischien een uitleg of tutorial hoe dit gedaan kan worden en met welke onderdelen enzovoort? kan ik morgen lekker aan de slag!

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
MrVegeta schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:13:
Oke laatste (domme) vraag, heeft er mischien een uitleg of tutorial hoe dit gedaan kan worden en met welke onderdelen enzovoort? kan ik morgen lekker aan de slag!
Kun je dan misschien een foto maken van de betreffende powerknop en hier posten?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
De voorkant van de knop.
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/mralucard/GoT/Picture2.jpg

De bedrading
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/mralucard/GoT/Picture3.jpg

Hopelijk helpt het wat, mijn broer is naar praag en heeft de DC mee, dus moest het de webcam.
Mocht die de foto's niet laten zien ff rechtermuis en afbeelding weergeven kiezen :)

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 27-12-2004 23:29 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
links werken niet..... teminste niet voor mij....

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Ze werken wel, maar fotos zijn ZEER onduidelijk.... :/
Ik kan echt niet uitmaken waar die schakelaar juist zit.....
Probeer mss 1s nieuwe fotos te maken in een hogere resolutie
(maw : leen ff een digitale cam ofzo van een vriend, want met een low-res webcam worden we er niet wijzer van...)

[ Voor 69% gewijzigd door Elvis op 28-12-2004 01:58 ]

[GoT] TF2 Clan

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Sorry voor de bagger kwaliteit, hopelijk is dit wat beter en kunnen jullie er wat mee.

De bedrading van de aan en uit knop zijn die snoertjes helemaal rechts.
Afbeeldingslocatie: http://img158.exs.cx/img158/6995/foto15gr.th.jpg

Het gaat allemaal om de "flip" knop rechts.
Afbeeldingslocatie: http://img158.exs.cx/img158/4559/foto28yd.th.jpg

Hopelijk is dit wat duidelijker.

[ Voor 44% gewijzigd door MrVegeta op 28-12-2004 10:43 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
ik heb geen idee hoe het er allemaal uitziet op de foto's, maar het is allemaal een stuk makkelijker dan je denkt.

het eninge wat je moet doen is een dubbel draadje trekken van de pinnetjes op je mobo (waar nu je powerknop met 2 draadjes opzit). en die aan de 2 polen (of 2 draadjes) van je nieuwe powerkonp verbinden.

Het maakt geen bal uit of je de ene op de andere aansluit of andersom, het enige waar je voor hoeft te zorgen als je je pc aan wil zetten is dat die 2 pinnetjes op je mobo heel even met elkaar in verbinding staan.

Je kan er bv ook een schroevendraaien tegen houden......

zolang je zeker weet dat er geen stroom op die nieuwe powerknop staat kan je niks slopen.

Strava

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Nieuwe foto's toch iets duidelijker :)
Je zou ook een het contact een beetje kunnen verbuigen, zodat wanneer je de schakelaar 'omflipt' hij wel even contact maakt....
Klinkt onduidelijk, ik weet het... tekeningen coming up...

edit :
Afbeeldingslocatie: http://img52.exs.cx/img52/2746/schak8nr.jpg
*klik*

Links is zoals de schakelaar nu staat...
(zwarte lijn is schakelaar, rode lijnen zijn contacten, blauw punt is kippunt...)
Rechts is zoals hij komt te staan...
(groene lijn is verbogen contact)
Als je de schakelaar nu van 'Uit' <=> 'Aan' schakelt, maakt hij even contact, hetgeen genoeg zou moeten zijn om je pc te starten/ uit te zetten...
Denk ik toch 8)7 :D

[ Voor 52% gewijzigd door Elvis op 28-12-2004 20:14 . Reden: tekeningen&uitleg toegevoegd ]

[GoT] TF2 Clan

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Oké bedankt jongens, ik ga me er even in verdiepen.

Hmm, een klein.. probleempje ik heb dus alleen de mobo en overige hardware mee, niet de systeem kast, dus ook niet die dingetjes die je in het mobo moet steken om stroom te krijgen :(.

Zucht..dom.

• kippy
de dingetjes die je in het mobo moet steken........

je bedoeld de voedings connector? die breede, 20 draadjes vooral rood en zwart?

gewoon een ATX voedinktje kopen voor 20 euri.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Nee de voeding heb ik wel, ik bedoel dat gedeelte op je moederbord waar je je ledjes op moet aansluiten en ook de stroom knop, toch?

Die heb ik niet mee genomen, en die is ckr alleen verkrijgbaar bij een mobo?

• kippy
wow je hebt nog een lange weg te gaan met het case modden. je boeld de connectortjes die voor in je pc kast zitten die naar je moeder bord gaan, (power, reset, hdd led, power led en speaker). de knoppen zijn allebij terugverende drukknopen en ledjes zijn ledjes. als je die connectortjes een probleem vind neem je gewoon een jumpertje waarvan je de verbinding doorknipt. of je koopt een headertje bij je lokale electro boer of bij conrad.

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
MrVegeta schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:22:
Nee de voeding heb ik wel, ik bedoel dat gedeelte op je moederbord waar je je ledjes op moet aansluiten en ook de stroom knop, toch?

Die heb ik niet mee genomen, en die is ckr alleen verkrijgbaar bij een mobo?
net zoals kippy zij WOW een lange weg te gaan, maare ga een naar een kringloop winkel oid daar kun je zo'n front paneeltje halen of missschien van een mede tweaker die in de buurt woont.

[www.ganzz.nl]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Front panel, van een pc bedoel je?
Als je dat bedoelt ga ik morgen maar even opzoek..

Wederom bedankt allen.

• Jazzle
  • Niet online
MrVegeta schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:29:
Front panel, van een pc bedoel je?
Als je dat bedoelt ga ik morgen maar even opzoek..

Wederom bedankt allen.
nee, hij bedoelt dat kleine (heeel simpele) printplaatje met 2 ledjes en een reset knop achter je front

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb inderdaad nog een hele lange weg te gaan ja...
Ok morgen er even langs.

Pagina: 1