Eizo T965 Kabels

Pagina: 1
Acties:

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
De kerstman is dit jaar erg goed voor mij geweest en heeft me o.a. een 2e hands Eizo T965 monitor gebracht. Dit scherm is via Ewaldi.nl (aanrader) aangeschaft en heeft slechts 20 uur gedraaid.
De monitorbehuizing is dan wel wat ouder, maar de beeldbuis is dus nog gloednieuw.

Enig minpuntje aan dit alles, is het feit dat de kabels er een beetje sneu en verouderd uitzagen.
Om geen risico te nemen wilde ik deze kabels eigenlijk zo snel mogelijk vervangen.

Heb dan ook direct een mailtje naar Eizo de deur uit gedaan om te vragen of het mogelijk was om nieuwe kabels te bestellen.

Als antwoord kreeg ik het ondermeer het volgende:

U heeft voor de T965 een drietal kabel nodig. Hieronder vindt u de artikelnummers en adviesverkoopprijzen exclusief BTW.

U kunt deze kabels aanschaffen via uw hardware leverancier. Het kan zijn dat deze ze niet op voorraad heeft liggen maar ze kunnen dan via ons besteld worden.

MD-C53A , EIZO cable D-sub mini 15 pin/BNC x 5 ( display side) Adviesverkoopprijs excl. BTW € 35,-

MD-C87, 15 pins D-SUB naar 15 pins D-sub cable Adviesverkoopprijs excl. BTW € 20,-

MD- Cnetzkabel, powerkabel
Adviesverkoopprijs excl. BTW € 20,-

Nu heb ik hier ook nog een IIyama staan maar die gebruikt toch echt maar 2 kabels.
Ben ik nu gek, en heb ik inderdaad meer kabels nodig dan de standaard vga- en stroomkabels?

Zo, nee mogen die ook van een ander merk zijn als van Eizo zelf?

B.v.d.,

Kayce

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 15:59
Waarschijnlijk kan je Eizo zowel BNC als VGA aan. Of hij heeft alleen een BNC aansluiting ofzo, iig je hebt dus een verloop nodig van BNC naar VGA en die zijn gewoon in de winkel te koop en dat is ook niet iets speciaals wat Eizo alleen heeft. Mijn eizo scherm (T660I) kan zowel BNC als VGA aan en daar kan ik dus ook schakelen tussen die twee input signalen. Hangig, als ze er nou nog 2x PS2 bij hadden gedaan zat er gewoon een KVM switch in :P .

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
De eerste is een D-sub naar BNC kabel, die geeft de beeld in de best mogelijke kwaliteit door:

Afbeeldingslocatie: http://shop.erfrier.net/pics/thumbs/mgvgabnc.jpg

De tweede is een d-sub naar d-sub kabel, die geeft beeld in wat mindere kwaliteit door.

Afbeeldingslocatie: http://www.nexternal.com/tvone/images/vga-cable4.jpg

De 3e is een stroom kabel om de spanning van het stopcontact naar de monitor over te dragen.

Afbeeldingslocatie: http://www.computercity.se/images%5Carticles%5C3%5CSE76671.jpg

Het verschil tussen de 1e en 2e kabel is dat de eerste veel minder storing geeft, waardoor je vooral op hogere resoluties een veel beter beeld hebt op je monitor. Een must bij een 21"

Je moet dus kopen: een D-sub => BNC kabel (1e plaatje), en een stroomkabeltje zoals het onderste plaatje aangeeft.
Let er bij de D-sub => BNC kabel ook op dat het een goede kabel is. Dus dikke aders, en een ferriet kern (magneet) er omheen.

[ Voor 15% gewijzigd door ernst op 27-12-2004 18:03 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
ernst schreef op maandag 27 december 2004 @ 17:55:
De eerste is een D-sub naar BNC kabel, die geeft de beeld in de best mogelijke kwaliteit door:

[afbeelding]

De tweede is een d-sub naar d-sub kabel, die geeft beeld in wat mindere kwaliteit door.

[afbeelding]

De 3e is een stroom kabel om de spanning van het stopcontact naar de monitor over te dragen.

[afbeelding]

Het verschil tussen de 1e en 2e kabel is dat de eerste veel minder storing geeft, waardoor je vooral op hogere resoluties een veel beter beeld hebt op je monitor. Een must bij een 21"

Je moet dus kopen: een D-sub => BNC kabel (1e plaatje), en een stroomkabeltje zoals het onderste plaatje aangeeft.
Let er bij de D-sub => BNC kabel ook op dat het een goede kabel is. Dus dikke aders, en een ferriet kern (magneet) er omheen.
Kijk eens aan. Weer wat geleerd!

Als ik het dus goed begrijp hoef ik niet per se de kabels van Eizo te gebruiken maar zou ik zelfs de kabels van mijn IIyama kunnen nemen om de boel aan te sluiten.
Mag ik aannemen dat die stroomkabel hiervan ook geschikt is voor mijn Eizo?

Bedankt voor de reacties tot dusver!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Kayce schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:39:
[...]

Kijk eens aan. Weer wat geleerd!

Als ik het dus goed begrijp hoef ik niet per se de kabels van Eizo te gebruiken maar zou ik zelfs de kabels van mijn IIyama kunnen nemen om de boel aan te sluiten.
Mag ik aannemen dat die stroomkabel hiervan ook geschikt is voor mijn Eizo?

Bedankt voor de reacties tot dusver!
Goed begrepen.
Het zijn alledrie standaart aansluitingen, die 99 van 100 monitoren gebruiken.
Alleen BNC zit niet op alle monitoren, meestal worden BNC aansluitingen alleen op de betere monitoren gemonteerd, omdat ze daar én meer nut hebben, én omdat de gebruikers van high end monitoren hogere eisen aan hun beeld stellen, en dus de best mogelijke aansluitingen willen (nl: BNC).

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day