Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:45:
Smvs, bedoel je dat je je die AMD door bijvoorbeeld een virusscan te doen op z`n knieën kan krijgen, of echt als je hem iets heeeeeel moeilijks laat doen -renderen of zo-?
Als ik een AMD zou nemen dan zou het waarschijnlijk een xp 3000 worden, een athlon 64 heeft volgens mij niet zo veel nut zonder 64 bits software. Wel ben ik blij te lezen dat mensen die ze beide gebruiken -amd en intel- geen (over)duidelijk voorkeur hebben.
Hoe zou het toch komen dat Intel "de" proccesor fabrikant bij uitstek is, en mensen zo negatief tenover AMD`s staan? Zou het zo zijn dat je bij een AMD toch wat meer moet configureren of zo, en beter moet matchen in hardware om een stabiel systeem te maken?
je hoeft zo'n AMD64 niet af te zien vanwege de feit dat je geen 64-bits software gaat draaien.. ze staan behoorlijk hun mannetje in 32-bits software (lees.. erg snel).
-- edit --
oh jah.. ik ben van een P4 2.4Ghz naar een AMD Athlon64 3500+ overgestapt (en daarbij ook de allereerste AMD die ik heb.. daarvoor waren het allemaal intelletjes.)
waarom ben ik overgestapt. ten eerste m'n P4 2.4Ghz 533 (non-HT) werd te traag voor mij.. m'n mobo (p4pe) hielp niet echt mee in dat opzicht (single channel DDR333) & AGP4x max.
een P4 3.4Ghz was dus vaak een Intel Prescott. en om eerlijk te wezen zijn de prescotts ook de reden waarom m'n volgende processor geen intel werd.. ze worden warm en ze zijn clock-voor-clock trager als de Northwood in de 3.4Ghz regionen. dat ze sneller worden clock-voor-clock dan de northwood boven de 4 Ghz boeit me niet.
M'n broer (voor kostenoverweging) een AthlonXP 2600+ aangeraden had icm asus a7n8x-x & 512MB (is nu al 1024). en dat systeempje lekker soepel draait zonder gezeik voor een lekker prijsje.. had ik op dat moment besloten
als er een nieuwe systeem kwam het een
amd zal zijn.. dan maar ook meteen goed. een AMD64 3500+ (3800+/FX'en werden me net iets te gortig met de prijs toendertijd) op de socket 939 (dual channel dus).
had 't ding gekocht icm de asus A8V deluxe.. m'n reep TwinMOS PC3200 (met Twinmos chippies erop) erin gepropt in mem-slot B1 (3e dus. en dus single channel) om te testen dat ie 't deed.. ding deed helemaal niks.. zwart scherm... ik denken.. hmmmm.. een andere reep erin gestoken (een infinion Pc3200 reep).. ding kwam tot leven.
ding houdt blijkbaar niet van TwinMOS reepjes. terwijl de P4 er gewoon op draait zonder enkele geheugenfouten.. TwinMOS PC3200 repen met ander merk memorychippies doen 't blijkbaar wel als ik de ervaringen op deze topic lees..
toen maar toch ff naar de winkel gegaan en 2x 512MB PC3200 Crucial gekocht.. erin gepropt.. hoppa.. 128-bits dual channel actief. getest met sisoft.. yup.. >5.8GB/s... lekkere efficiënte memory controller dus met z'n 93%. intel had iets in de 70% regionen.
en dan vet verbaast staan hoe ontiegelijk rap die bak is. later m'n Rad9800Pro vervangen met een GF6800GT.. toen kwam ie pas echt los..
i.a.w.: de Athlon64 heeft geen vies nasmaakje achtergelaten.. volgende word weer een AMD als ze zo doorgaan
[
Voor 54% gewijzigd door
nIghtorius op 28-12-2004 03:05
]
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)