Toon posts:

2 printers op 1 computer

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
um... de vraag:

ik wil 2 printers aansluiten op 1 computer met 1 lpt poort.. dat kan maar nu wil ik het zónder switch dus mischien kan ik de kabels wel aanelkaar solderen ofzo...

iemand een idee?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien een id om een 2e printer poort te kopen?

Verwijderd

Ehhh... je kan natuurlijk als beste een tweede LPT poort kopen... tientje of 2-3 en je bent klaar.
cheelt je veel soldeer (pruts) werk

Verwijderd

Topicstarter
k thxn
dan doe ik dat maar...

Verwijderd

Je kan ofcoz ook je lpt1 poort uit een 486 ofzo slopen, of een 286 aan je netwerk hangen en daar je 2e printer op aan sluiten.
(Doen ze bij mij op school ook, is goedkoper als een laserjet met utp aansluiting )

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:27
Koop gewoon een switch!
Dat scheeltje je weer een Lpt poort enzo.
Handmatige switch kost je niet zoveel, 2 a 3 tientjes ofzo.
Ik heb zelfs nog wel een automatische switch over waar je 4 printers aan kunt hangen!
Voor 25 piek is ie de jouwe!
(als je hem op kunt halen tenminste, in het Hoge Noorden)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Vooral laserprinters vinden het niet leuk om geswitchd te worden, en ook andere printers lopen moeilijk te doen als de kabel er niet aan zat terwijl de computer aangezet werd. Ik heb een tijdje met een switch gewerkt, maar heb uiteindelijk toch maar een 2e kaartje gekocht, alle problemen waren direct compleet opgelost.
Een printerpoort is vaak nogal een kwetsbaar ding. Een kennis van me heeft een Brother Laserprinter, en een nieuwe HP970Cxi, en 1 printerpoort. Hij gooide de boel er even af, en zette de andere printer erop (met computer aan). Resultaat: HP970 kapot, en printerpoort kapot. (van een Compaq Eisa systeem, dus onderdelen niet te krijgen.)

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:10

Muggie

8 pm

Uhm..... als je geen switch wilt omdat je moe zou kunnen worden van de knop omzetten, dan kun je altijd nog de aanschaf van een electronische switch overwegen, iets duurder maar je hoeft die arm niet meer uit te strekken om die knop om te zetten.

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet zo'n auto-switch dan werken.. als ik er 2 printers op aansluit en vervolgens in word zeg "print met de printer1 drivers" zou hij dan ook werkelijk de 1ste printer pakken?
Pagina: 1