[XP] Proces naar voorgrond halen?

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik wil een bepaald proces (MSN, msmsgs.exe) naar de voorgrond halen mbv een batch programma of ander simpel progje. Weet iemand hoe/of dit te doen is?
Zeg maar hetzelfde effect als op het icon in de systray klikken.. maar dan anders.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 16:28
messenger.bat:
code:
1
call "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe"

Als het progje al draait, dan opent hij, en anders wordt het opgestart.
Overigens is dit MSN Messenger, voor MS Messenger (die jij waarschijnlijk bedoeld) moet je de even de juiste map en bestandsnaam gebruiken.

[ Voor 60% gewijzigd door Hmmbob op 27-12-2004 16:58 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• QuarK
Sorry, ik had een typo.. msnmsgr.exe was die ik bedoelde.
En die call opdracht van jou spawnd gewoon een nieuw proces, haalt em niet naar voren :(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat is niet "naar de voorgrond halen", maar een functie van het programma zelf :)
Bij "naar de voorgrond halen" denk ik eerder aan een geminimaliseerd venster (taakbalk) weer "actief" maken

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• QuarK
Yeah, daarom die derde regel van me.. hetzelfde effect als (dubbel)klikken op het icoon in de systray.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.xmlsp.com/pview/prcview.htm

die heeft een comandline versie

dus pv -a msnmsgr.exe

Iperf

• QuarK
prcview werkt alleen als er een window actief is, niet als het tot in de systray geminimized is..

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

MSN hoofdvenster openen is een functie van het prog zelf voor zover ik het snap, dus vraag me af of je dat wel met een ander programma voormekaar kunt krijgen. MSN staat namelijk NIET geminimaliseerd naar de tray, dat is weer wat anders (zie bijv. PowerMenu).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1