Toon posts:

[Excel]Newline vervangen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een excel bestand.
De eerste kolom bevat een stukje tekst. Deze tekst bevat een aantal "Newline" characters.
Nu is het probleem dat ik het stukje tekst wil opdelen in meerdere kolommen. Dit is normaal mogelijk met de optie "tekst naar kolommen"
Doordat er een aantal "Newline" (enters) karakters inzitten, gaat de "tekst naar kolommen" optie niet verder dan de eerste "Newline" en verwijderd alles wat erna komt.

Nu wil ik alle Newline karakters vervangen door bv spaties of : of iets dergelijks, waardoor ik mijn tekst wel in kolommen op kan delen.

In word of andere programma's is het \n of ^p, maar bij excel lijkt het er wel helemaal niet in te zitten.

Is er een optie om de Newline karakters te vervangen door iets anders? Ik heb het met ultraedit geprobeerd, en dat werkt op zich goed. Het enige probleem is dat hij een nieuwe row ook als een Newline ziet, en die dus ook weghaalt. Ik wil de rows wel behouden, alleen de enters binnen een row en binnen een kolom vervangen.

Iemand een oplossing?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

advanced find replace pwned hierin

Iperf

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:56
Eventueel botweg het teken copy pasten naar de find box. Excel neemt wel voledige karakter over, (geeft dat niet mooi weer, maar 't werkt vaak wel)

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:23:
advanced find replace pwned hierin
En welke code is die enter dan, die ik moet vervangen? Hier zit het grote probleem.
In andere programma's heb je \p of iets dergelijks, maar in excel kan je niks invoeren dat de newline character moet voorstellen (iig weet ik niet wat)
Eventueel botweg het teken copy pasten naar de find box. Excel neemt wel voledige karakter over, (geeft dat niet mooi weer, maar 't werkt vaak wel)
Ook dat heb ik geprobeerd (in de tekst is het een vierkantje) Als je die copy en pasted in find and replace optie, dan veranderd het vierkantje in een enter, en de find and replace box ziet dat als niks (leeg teken) en vervangt dan dus niks.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geef ons die tekst eens ....

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
http://members.lycos.nl/cosmosis604/tweakers/

Ik heb daar een excel bestand geplaatst met 1 voorbeeld rij.

Ow btw ik heb advanced Find & replace niet gebruikt, want ik zie dat dat een plugin is voor excel die los aangeschaft moet worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 15:23 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

advane find and replace is een los poroggie http://www.abacre.com/afr/

ziet er uit als een gewone enter btw nou moet ik het nog even wetenschapplijk onderbouwen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja het als ik puur de tekst in een ander programma gooi, dan wordt het ook wel als enter gezien, dus dat klopt.

Het enige probleem is dat als ik alle kolommen/rijen naar een tekstbestand exporteer en in een programma de enters weghaal, dan haal ik ook de enters die een nieuwe rij voor moet stellen.
Waarmee de complete tekst in alle rijen/kolommen achter elkaar komt te staan als 1 rij.
En ik wil dus de enters weghebben binnen 1 kolom, zodat de rijen en kolommen nog wel blijven bestaan.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer dit eens
exporteren naar csv
vervang alle ,<enter> met *oid
varvang alle enters met wat jij wil
vervang alle * net de oude ,<enter>

met advanced find replace

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ach natuurlijk =SUBSTITUTE(A2,CHAR(13),"<hier je nieuwe teken>")

Iperf

Pagina: 1