Toon posts:

QSI DVDRW SDW-042 wil alleen maar Platinum's branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met mijn ACER 1511 LMi of beter: met de DVD-writer die erin zit.
In mijn laptop zit een QSI DVDRW SDW-042. In het begin heb ik enkele platinum en aro-cd's
geschreven (zowel muziek als data), dit zonder probleem. Qua DVD's beperkte ik mij tot Platinum
(DVD+R) en B.O.S. (DVD+RW). Op een gegeven moment probeerde ik Lenco DVD-R maar het brandproces liep
telkens vast, ofwel in het begin bij het indelen van de sectoren ofwel op bv. 12 %. Na enkele kapotte
exemplaren dacht ik dat het probleem bij mijn hardware lag maar deze kan echter zowel + als -
schrijven.
Enfin, ik terug naar de winkel en daar heb ik Philips DVD+R gekocht. Deze hadden echter hetzelfde
probleem. Daarna heb ik nog een platinum DVD+R geprobeerd die ik teruggevonden had in mijn kast.
En, rara, deze werd zonder problemen geschreven!

Erna heb ik nog een ARO-cd, Philips DVD+R, Lenco DVD-R geprobeerd en deze werden opnieuw allemaal
kapot geschreven. Mijn B.O.S. DVD+RW lukt ook niet meer: Ik schrijf mijn data erop en op een andere
pc zie je totaal niets van de inhoud. Enkel data die ervoor op geschreven werd.
Ik formatteer die DVD en zet er opnieuw data op maar... er kan maar voor 3 giga meer op. Aangezien
de foto's veel minder plaats innemen schreef ik dus die foto's erop.... op de andere pc zie ik
opnieuw de oude data (ook al was de DVD+RW snel en erna gewoon geformatteerd). Ik kan er dus niets
meer mee doen want de RW dient alleen om data van pc naar laptop over te dragen, niet om gewoon
te backuppen.

Ik heb al vanalles geprobeerd: een volledige recovery van mijn systeem, herinstallatie van zowel pc
als van brandprogramma's (Nero 6.6.x, clone DVD, NTI, ...)

Dus: mijn QSI DVDRW SDW-042 schrijft nu alleen nog:
-Platinum DVD+R
-Platinum CD-R 700 MB

De firmware is in orde, de laatste versie is geinstalleerd.
Ligt het probleem misschien bij die versie van Nero?

Heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn?

Alvast bedankt voor de info!

Wesley

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn?
In ieder geval minimaal het titel van dit topic. Aangepast dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de aanpassing!

Ik zou eerst nog eens iets willen proberen: een oudere versie uitproberen van Nero.
Heeft er iemand een link naar Nero 6.3.x?
Heb hiernet gegoogled maar de links verwijzen naar v 6.6.x

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Ik heb de zelfde dvd-brander en ik heb nu al 5x een dvd gebrand op TDK en er zijn er 4 mislukt.....

Terwijl ik thuis met platium en traxxdate probleemloos brand.....de oplossing zou ik niet weten, maar het probleem ligt niet alleen bij jou denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, 'k ga dan maar proberen om via de helpdesk te werken... met een beetje geluk krijg ik misschien een ander merk van writer

ik laat nog iets weten indien er een oplossing uit de bus komt!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hmm.. Ik brand alleen maar Platinums hier (zowel CD als DVD-R en DVD+R) en ik heb echt geen klachten erover, ik vind ze zelfs perfect! Als ik jou was zou ik niet zover zoeken en gewoon blijven branden op Platinums, topmerk! :9~

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Alleen is Platinum geen fabrikant maar 'herverpakker' van media (wel een goede). Er zijn al drie verschillende mediacodes voor dezelfde Platinum 8x dvd+r gesignaleerd (ricoh, cmc en mcc). De vraag is dus of een volgende bestelling net zo goed brandt.

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid. Ik heb al drie keer een TDK DVD-R proberen te branden, zonder succes! Moet ik maar tevreden zijn met een brander die alleen maar Platinium DVD's kan branden? Heb ik voor niets een doosje van 17,50 Euro aan DVD tjes gekocht? Ik wel gewoon kunnen branden zonder 'Cyclische Redundantie' fouten?! Ik heb mijn laptop nog geen maand dan moet je toch gewoon CD's/DVD's kunnen lezen en schrijven?

Help mij wat doe ik hieraan?! Heeft iemand inmiddels een oplossing?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ondertussen nog geen oplossing uit de bus gekomen.

Ik wacht nu voorlopig nog op mijn adapter die kapot is. Van het moment
dat dat probleem opgelost is ga ik nogmaals contact opnemen met mijn
"vrienden" van ACER.

Hopelijk kunnen ze het probleem oplossen.

Enfin, ik heb hier ondertussen al veel verschillende merken gekocht van
CD's en DVD's en die zijn dus blijkbaar ook allemaal voor
"den bok zijn kl*" gekocht zoals ze dat hier zo mooi kunnen zeggen :-s

• drfruit
  • Niet online
Tja, de QSI cd-brander/dvd-lezercombo in mijn al iets oudere Acer is ook een waardeloos prul. Allerlei media werken niet en hij maakt vaak rare tikgeluiden. Bovendien is er nergens support voor te vinden. Ik denk dat Acer meer op inkoopprijs let dan niet op kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
ja, zeg wel. :(

Heb jij trouwens nooit beroep gedaan op de garantie?

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 06:45:
ja, zeg wel. :(

Heb jij trouwens nooit beroep gedaan op de garantie?
Jawel, maar dat was voor mijn harde schijf, die ook al rare tikgeluiden maakte en ondanks enkele malen formatteren en herinstalleren nooit goed werkte. In eerste instantie kreeg ik gewoon dezelfde weer terug, althans met precies hetzelfde probleem. Pas na een heel kwaad telefoontje werd de zaak echt opgelost, maar toen zat ik al weken zonder notebook.
Daarom heb ik die QSI maar laten zitten, ik heb gelukkig een externe dvd-brander die het wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat aan hetzelfde te denken. :/

Als ik mijn qsi mag opsturen zonder de rest van de laptop, dan doe ik het.
Anders ga ik ook een externe writer gaan halen maar ze mogen er dan zeker van zijn
dat ik NOOIT meer een ACER koop! :(

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op het net zijn veel problemen met die drives te vinden, ik kreeg er toevallig vandaag een vraag over van iemand, met Philips media had hij geen problemen en met een stapeltje lege DVD's -r ( thatswrite) werkt helemaal niets. Alleen maar errors. Google doet ook al vermoeden dat het een gare drive is... Firmwares schijnen moeilijk te vinden te zijn, bij rpc1 forum staat alleen voor de SDW-041 een firmware.

Dus als iemand voor de SDW-042 een firmware kan uittoveren dan verneem ik dat graag :).

Freelance tweaker

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Na wat zoekwerk kwam ik bij de volgende ZIP terecht :
http://www.nu-global.com/...oad/file/EDW-042-D361.zip

Wat blijkt, na downloaden en flashen van de drive is alles veelbelovender. Dus mensen met een Acer notebook kunnen met deze firmware hun drive flashen. Hij is niet regiovrij. Het is wellicht niet de oplossing voor alle media maar mogelijk wel voor de probleemgevallen.

[ Voor 17% gewijzigd door D-Devil op 05-02-2005 00:19 . Reden: extra info. ]

Freelance tweaker

Verwijderd

lol ik d8 dat mijn dvd writer stuk was :P

net ff die firmware geupdate,morgen ff proberen...thx iig!

Verwijderd

Dat bestandje werkt inderdaad prima. ik heb het na veel zeuren toe gezonden gekregen van Jewel/Alpha. (de drive zit ook in een Alpha 2500)

Werkt perfect! na 5 minuutjes deden alle DVD'tjes die eerst alleen maar problemen gaven het perfect! :D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 13:36 ]

Pagina: 1